Mina förlossningar

Skriv din egen förlossningsberättelse och läs andras berättelser!

Mina förlossningar

Inläggav andjeo » 17 apr 2014, 18:41

2002 väntade jag mitt första barn med bf i slutet på september. 6 dagar över tiden var jag på kontroll hos bm där konstaterade hon att bebisens hjärtljud varierade för mycket, de pendlade mellan 100-180 alltså både för högt och för lågt därför fick vi åka in på kontroll. På förlossningen kördes en ctg som såg normal ut och ett vu gjordes (oklart varför) jag var iaf inte öppen något och helvete vad ont det gjorde! Hem igen med lite molvärk och slemblandat blod, tänkte att det hade med vu att göra. Vaknade ett par gånger under natten och var på toa, hade fortfarande molvärk men inget jag inte kunde somna ifrån. Men så strax innan sju vaknade jag av en kraftig sammandragning som började i magen och spreds ut i ryggen. Då förstod jag att nu var något på G. Ringde förlossningen som tyckte jag skulle äta frukost ta två Alvedon och ett bad. Sagt och gjort så la jag mig i badet, där försvann värkarna och jag slumrade lite. Klev ut badet för jag var så trött och tänkte sova en stund men hoppsan, värkarna drog igång med fart och 3 minuters mellanrum. Ringde åter förlossningen och pga av långt avstånd (1 timmes bilväg) tyckte hon vi kunde börja åka. Kunde knappt ta mig ut till bilen pga täta och onda värkar i bilen längtade jag bara efter att få komma fram och få smärtlindring. Plötsligt ändras karaktären och jag upplever ett tryck nedåt, vattnet går i samma veva. Äntligen framme vid sjukhuset och jag förstår inte hur jag ska ta mig in?! Uppe på förlossningen tittar bm frågande på mig, har du krystvärkar? Vu konstaterar att jag är retraherad och huvudet står på bäckenbotten. Dags att jobba lite mer konkret alltså! 45 minuter efter inskrivning formligen flyger en liten skrynklig gosse ut. I journalen står "pojke föds hastigt fram..inget perinealskydd hinns med" jag hade fått nog och tog i allt vad jag hade så bm hann inte med! Ingen smärtlindring blev det men det gick bra ändå :) totalt hade jag värkar i knappa 3 1/2 timme

2004 var det dags igen, bf mitten på december men den är vännen hade inte bråttom. Dagen innan överburenhetskontroll satte värkarna äntligen igång och jag blev påmind om hur ont det faktiskt gjort. Hade haft ganska mycket förvärkar ett par veckor men inget som liknade detta. Vid midnatt fick jag lite molvärk (slemproppen gick på morgonen) men kunde ändå somna. Vaknade vid 4 av värkar som gjorde ont och kom regelbundet från start. Ringde förlossningen och med min bakgrund var jag välkommen in direkt (efter min egen utsaga, bm tyckte först jag kunde avvakta) ordnade barnvakt och jag tänkte hela tiden att jag kommer föda i bilen. Jag hade ju hört att barn nummer två går snabbare men hur mycket snabbare än 3 1/2 kunde det ta? Jag var inställd på att föda i bilen och kände mig ganska lugn även om jag gärna ville hinna in!
Framme vid sjukhuset hamnade vi tydligen fel, ringde på men hamnade på gyn eller liknande de tyckte vi skulle ta den andra ingången som vi inte visste vart den låg men jag hade inte tid! De släppte in oss via en porttelefon och barnafadern hämtade en rullstol, rullstol? Då sätter jag mig på huvudet! Jag kände att det inte var långt kvar nu! Halvsprang mellan varje krystvärk genom en lång korridor (eftersom vi hamnat fel) in i en hiss och "ploffs" jag säger till barnafadern "jag tror den är ute nu" haha mycket riktigt, i mina mjuka byxor låg det en bebis och skrek för full hals. Jag vet inte varför jag inte lyfte upp bebisen men jag tror jag var lite chockad. I samband med att bebisen kom så gick vattnet och rann ner över mina nya vinterstövlar ;) en bm kom och drog ner mina byxor och lyfte upp honom bakom mig (hon kanske hade kunnat tagit andra sidan så jag sett något, men kanske är det inte var dag man fångar upp en bebis ur ett par byxor ;)
andjeo
Nykomling

Re: Mina förlossningar

Inläggav Mysmonstret » 17 apr 2014, 20:18

så spännande! blev lite avis då jag själv hade en förlossning på 5 dygn :P
Carl född 140321.
Användarvisningsbild
Mysmonstret
Alltid online

Bor: I hus
Status: Son född 140321

Inläggav andjeo » 18 apr 2014, 06:38

Ojoj 5 dygn va lite häftigt! Men fördelen är att man glömmer bort hur det var, rent smärtmässigt alltså ;)
andjeo
Nykomling

Inläggav Mysmonstret » 18 apr 2014, 19:42

ja verkligen! 4 veckor senare och jag är redo för nästa! haha.
Carl född 140321.
Användarvisningsbild
Mysmonstret
Alltid online

Bor: I hus
Status: Son född 140321

louboutin cheap kvy b3100

Inläggav Sheldonnelm » 07 jun 2014, 07:42

louboutin shoes for men Earlier, as meteorologists warned of the impending blizzard conditions, shoppers from New Jersey to Maine crowded into supermarkets and hardware stores to buy food, snow shovels, flashlights and generators, something that became a precious commodity after Superstorm Sandy in October"McCarroll and Tate blame the naivete on the secretive and "incredibly unnurturing" nature of the fashion industry in educating new designers about its business end Fashion sense: wear suits every dayIf the deal goes through at the reported valuation, which puts Versace's worth at more than 12 times earnings before interest, taxes, depreciation, and amortization (EBITDA), both Allegra, the company's largest shareholder, and Santo would become billionaires
michael kors sunglasses 18 in Sioux City, Iowa, at 73, helped Charlotte officials purchase one of the largest undeveloped tracts on Lemon Bay The winter weather gear generally sold around here us designed to work w the temps that r normal very good Since going public last December, the stock has gained 58
michael kors sunglasses cheap It is heavily discounted at Amazon, although the price does fluctuate between $90 and just over $100They count down from 10 and Lundgren looks up I prefer to set trends than follow them"In addition to teal, Sardouk and his team have identified several other key colour groups for fall winter 2013 for application in fashion, interiors and cosmetics
michael kor,michael kors backpack They close their eyes and ears to reality and instead subscribe to rationalizations and fantasies6 million sq He had a heartbreak as Mumbai Indians captain in 2010 when the team lost to Dhoni's men by 22 runsNTU Professor Paul Tapponnier, who is recognised as a leading scientist in the field of neotectonics, said that the existence of such devastating quakes in the past means that quakes of the same magnitude could happen again in the region in future, especially in areas which have yet to have their surface broken by a temblor
michael kors jet set chain tote Pickings for under $50 weren't as prevalent and included brands often on Winners' store shelvesFollowing is a summary of research actions on Canadian companies reported by Reuters It also builds your body's resistance to sciatica and other hip and back related ailmentsAmazonian Clay Mineral Bronzer For the face, try this fragrance free, mineral based bronzer
michael kors makeup bag Vera Wang (search) was named the year's top womenswear designer, John Varvatos (search) won for menswear and Marc Jacobs (search) for accessory designThe competitors may be familiar, but the judges are all new: designers Isaac Mizrahi and Georgina Chapman will stand in for Michael Kors, Nina Garcia and Heidi Klum It is advised that you clean your rubber watch as often as possible to keep it in good condition to last you a long time I just really felt that Anne deserved her own entry this year
michael kors crossbody bag After that closed, in 1977 Morris opened his own jewelry gallery in New York called Artwear, which attracted a steady stream of celebrities, including Madonna, Cher, Bianca Jagger, Janet Jackson, Oprah Winfrey and more Pickpockets can pull into a parking lot, plug in all the computers and printers and equipment they need to forge identification, and drive to the bank or store to use the cards There are shows on the air today that are destined to become classics They can occur in the jejunum or the ileum, but this is rare
Sheldonnelm
Nykomling

Återgå till Min förlossning
Annons: