Jag är inte mammaledig längre, men jag har ju erfarenhet av det, så jag kan ju svara ändå. Jag gillar att fixa iordning mig om jag ska ta mig utanför dörren, trivs bättre då. Visst, jag kan gå till affären i mjukisar någon gång, men jag drar ändå några svängar med mascaran och fixar håret innan. Jag gillar att göra det om jag är hemma också, känner mig fräschare då.
Är inte mammaledig på heltid, men jag har som mål att dagligen klä på mig (inte mjukis då), fixa håret och på med lite smink. Jag känner att det är viktigt att man inte förfaller bara för att man är förälder, även om man många gånger är trött eller stessad. Jag personligen mår bättre när jag är och känner mig fräsch!
Jag har aldrig varit så mycket för smink men kajal och mascara kommer på. Om jag ska vara ärlig så är det för att mina ögon ser ännu blåare ut med med mascara och kajal hihi. När det gäller kläder så tar jag det som känns skönt. Har inte många jeans (2st) så ibland blir det mjukisar. Väldigt sällan dock och då är det bara hemma..
jag är, har alltid varit och kommer alltid att va sunkig Jag går tilll affären i mysbyxor om min sambo inte ska med. Han vägrar följa med om jag inte byter till jeans, så då gör jag det, om han ska med alltså. Håret? på med en keps... Mina ögon ser trötta ut om jag inte har maskara eller mina blå linser så oftast blir det linser.
Jag är en mjukistjej hemma och så fort jag kommer hem så åker mjukisbyxor, alt. leggins och någon skön top på, sedan beror det lite vilket humör jag är på om jag tar på mig lite smink hemma, bara för att själv känna mig lite fin. Men vid besök eller om jag ska iväg någonstans gör jag alltid i ordning mig...
Tycker det är tur att jag har en man som gillar mjukiskläder hemma så det känns aldrig som ett krav att vara "snygg" hemma även om man inte heller vill gå och känna sig som världens sunk heller
Stolt mamma till världens underbaraste Alexis & Hailey
Jag tar alltid på mej hyfsade kläder om jag ska ut och lite smink. Trivs i det och känner mej inte helt bekväm att gå ut bland folk direkt från sängen. Hemma på kvällarna med sambon har vi ofta mjukisbyxor bägge två dock...
Det breor ju på vad man ska göra. Vet jag att jag ska vara ute hela dagen och springa i centrum och träffa folk osv så skärper jag mig lite och sminkar och donar, men ska vi bara till Ica eller någon liknande lokal utflykt så ids jag oftast inte. Jag är glad bara vi tar oss ut.
Hemma så är mjukisarna och amningslinnet min uniform, gärna med div tillhörande fläckar.