minbebis undrar - Ni som är mammalediga se hit!

Här pratar vi om föräldrashopping, mode och skönhet!

minbebis undrar - Ni som är mammalediga se hit!

Inläggav minbebis » 16 apr 2011, 07:26

Hej!
Vi på minbebis är lite sugna på att veta hur ni som är mammalediga ser på kläder, är detta viktigt för er?

Går ni gärna i mjukiskläder eller känner ni att ni vill "klä upp" er innan ni går till affären?

Tack :)
minbebis
Rådgivare Minbebis

Re: minbebis undrar - Ni som är mammalediga se hit!

Inläggav madeleinenaaw » 16 apr 2011, 09:05

Jag är inte mammaledig längre, men jag har ju erfarenhet av det, så jag kan ju svara ändå. Jag gillar att fixa iordning mig om jag ska ta mig utanför dörren, trivs bättre då. Visst, jag kan gå till affären i mjukisar någon gång, men jag drar ändå några svängar med mascaran och fixar håret innan. Jag gillar att göra det om jag är hemma också, känner mig fräschare då.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
madeleinenaaw
Alltid online

BF: 111009

Inläggav L8i » 16 apr 2011, 10:20

Är inte mammaledig på heltid, men jag har som mål att dagligen klä på mig (inte mjukis då), fixa håret och på med lite smink. Jag känner att det är viktigt att man inte förfaller bara för att man är förälder, även om man många gånger är trött eller stessad. Jag personligen mår bättre när jag är och känner mig fräsch!
BildBild

Bild
L8i
Alltid online

Status: Mamma till Julian och Milian

Inläggav emeliehjaertajonas » 16 apr 2011, 14:22

Jag har aldrig varit så mycket för smink men kajal och mascara kommer på. Om jag ska vara ärlig så är det för att mina ögon ser ännu blåare ut med med mascara och kajal :oops: hihi. När det gäller kläder så tar jag det som känns skönt. Har inte många jeans (2st) så ibland blir det mjukisar. Väldigt sällan dock och då är det bara hemma..
Du och jag sen den 8 augusti 2005
Bild
Bild
http://emeliehjaertajonas.blogg.se
Användarvisningsbild
emeliehjaertajonas
Alltid online

BF: 111225
Status: Gift, mamma och gravid

Inläggav grynet_å_jag » 16 apr 2011, 14:55

Jag fixar mig på samma sätt oavsett om jag är föräldraledig eller jobbar. Dvs. jag klär mig i jeans och nån tröja och så vardagssminket på. :)
Bild
[/url]
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online

Status: Mamma till två prinsar ♥

Inläggav Gotland » 16 apr 2011, 19:12

jag är, har alltid varit och kommer alltid att va sunkig :D
Jag går tilll affären i mysbyxor om min sambo inte ska med. Han vägrar följa med om jag inte byter till jeans, så då gör jag det, om han ska med alltså.
Håret? på med en keps... Mina ögon ser trötta ut om jag inte har maskara eller mina blå linser så oftast blir det linser.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

BF: 120120
Status: Gravid mamma

Inläggav Blåbäret » 16 apr 2011, 19:16

Jag kan inte låta bli att undra varför ni undrar - annonsintäkter i sikte från mammamodebranschen? :lol:
BildMake a pregnancy ticker
MF nov -07, v 11
Bild
Användarvisningsbild
Blåbäret
Alltid online

BF: 110420
Status: mamma och gravid

Inläggav LittleB » 16 apr 2011, 20:00

Jag är en mjukistjej hemma och så fort jag kommer hem så åker mjukisbyxor, alt. leggins och någon skön top på, sedan beror det lite vilket humör jag är på om jag tar på mig lite smink hemma, bara för att själv känna mig lite fin. Men vid besök eller om jag ska iväg någonstans gör jag alltid i ordning mig...

Tycker det är tur att jag har en man som gillar mjukiskläder hemma så det känns aldrig som ett krav att vara "snygg" hemma även om man inte heller vill gå och känna sig som världens sunk heller
Stolt mamma till världens underbaraste Alexis & Hailey

Bild

Bild

http://hemmahosbea.blogg.se
Användarvisningsbild
LittleB
Alltid online

BF: 120914
Status: Mamma till Alexis & Pytte i magen

Inläggav Snigel » 16 apr 2011, 21:17

Jag tar alltid på mej hyfsade kläder om jag ska ut och lite smink. Trivs i det och känner mej inte helt bekväm att gå ut bland folk direkt från sängen. Hemma på kvällarna med sambon har vi ofta mjukisbyxor bägge två dock...
BildBild
BildBild
Snigel
Alltid online

Inläggav Strumpan » 17 apr 2011, 02:06

Det breor ju på vad man ska göra. Vet jag att jag ska vara ute hela dagen och springa i centrum och träffa folk osv så skärper jag mig lite och sminkar och donar, men ska vi bara till Ica eller någon liknande lokal utflykt så ids jag oftast inte. Jag är glad bara vi tar oss ut.

Hemma så är mjukisarna och amningslinnet min uniform, gärna med div tillhörande fläckar.
[url=ht[url=http://tickers.families.com]Bild[url=http://tickers.families.com]Bild[/url]
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online

Status: Gift och mamma till två barn

Återgå till Shopping, mode & skönhet