Minifom droppar utan att prata med bvc

Kom iform, peppa varandra för en bättre hälsa!

Re: Minifom droppar utan att prata med bvc

Inläggav Andreas Macura » 04 nov 2010, 22:24

Majasmamma2010 skrev:Vi har använt minifom droppar till vår dotter som har haft problem med magen. Dessa fick hon innan varje amning och hon ammades många gånger per dygn. Nu är jag rädd att vi har använt det för mycket. Kan det på något sätt vara farligt med Minifom i så stor dos? Min dotter var 2,5 månader när hon fick det och under en period på tre-fyra veckor och jag har haft dåligt samvete för detta då och inte pratat med sköterskan på bvc.

Du behöver inte vara orolig. Minifom verkar på innehållet i tarmen och går inte in i kroppen. Om din dotter inte verkade ha besvär under tiden du gav henne dropparna så finns det ingen anledning till oro idag.

Men det skadar inte att ta lärdom av detta och vara mer noggrann med mediciner till din dotter i fortsättningen. Är du osäker om mediciner till barn kan det vara praktiskt att ta en titt på http://www.Medicinera.se :idea:
Fråga apotekaren på MinBebis presenteras i samarbete med Medicinera.se – en rådgivningstjänst med kvalitetssäkrad information som hjälper dig att välja rätt medicin.
Bild
Användarvisningsbild
Andreas Macura
Rådgivare Minbebis

Re: Minifom droppar utan att prata med bvc

Inläggav Andreas Macura » 04 nov 2010, 23:04

Tack för att du la in en fråga i kvällens live-chat :)
Fråga apotekaren på MinBebis presenteras i samarbete med Medicinera.se – en rådgivningstjänst med kvalitetssäkrad information som hjälper dig att välja rätt medicin.
Bild
Användarvisningsbild
Andreas Macura
Rådgivare Minbebis

Återgå till Hälsa & motion