Missfall 2011, vill försöka igen!

Nytt försök efter missfall.

Re: Missfall 2011, vill försöka igen!

Inläggav stajners » 22 okt 2010, 21:06

Är ganska säker på att jag haft ÄL i veckan. Har ni fått mer rikliga flytningar efter era MF/MA under första ÄL? Inte så mysiga detaljer men satan i gatan vad jag haft flytningar! Typ som slemproppen nästan. Fast läkaren på återkontrollen sa att jag kunde få ökade flytningar men minns inte om det beror på skrapningen och infektionen eller svampen jag fått av penicillinet...hmmm.

Var det ÄL så är det 4 v kvar tills vi kan försöka :) Tiden går fortare än jag trodde faktiskt. 5 v sedan skrapningen, känns som det var igår. Visserligen blir nästa ÄL innan vi får försöka (om kroppen fungerar som den ska) men 10 dagar hit eller dit på ett ungefär borde inte spela så stor roll :roll:
Bild Bild
Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Inläggav Creadiem » 23 okt 2010, 00:17

Hej Stajners, såg att du hade skrivit här, men det finns en annan tråd här som heter "Vi som precis fått missfall men vill göra nya försök!" och det är där de flesta skriver värkar det som. Så du får gärna ansluta dig där också.

Jag fick också ganska mycket flytningar (lite ljusbruna) och tror faktiskt, liksom du, att detta hände i samband med ÄL. Måste ni vänta innan ni försöker igen? Är det för att du har blivit skrapad?
MF: 8/10 -10 (v.8+4)
Creadiem
Alltid online

Inläggav stajners » 23 okt 2010, 10:18

Jo, jag har tänkt att ansluta mej till den tråden faktiskt, men den är ju så lång, haha! Orkar inte läsa allt, fast det behöver jag visserligen inte.

Vi måste vänta pga att jag fick en inflammation i livmodern när missfallet inte ville komma ut av sej självt. Så det är väldigt viktigt att vi inte har sex 5 v efter skrapningen och sen får jag inte bli gravid på 2 månader. Drygt!
Bild Bild
MF 30/4 2011, v 6
stajners
Alltid online

Inläggav E Maria » 23 okt 2010, 10:33

Finns det någon som blivit gravid innan första mensen efter MF? Jag tycker jag läst om några som lyckats med det men att det brukar resultera i nya missfall. Skulle vara skönt att höra om det har gått bra för någon som blivit gravid så snabbt.

Jag fick missfall i onsdags efter att ha tagit tabletter för att sätta igång det. Igår var det fullbordat när hinnsäcken kom ut. Stor klump. Typ citron-storlek. Jag hoppas att jag har ägglossning om två veckor ungefär. Jag har köpt ägglossningstest, men de kanske inte är pålitliga ännu? Kanske ska man testa negativt först på gravtest?

Det jag upplevt som det mest jobbiga är att jag har varit helt förstörd men att min sambo inte verkar särskilt ledsen. Han grät lite när i fick veta att fostret var dött. Sen ingenting. Jag har varit hysterisk i 2 veckor.
Jag tar liksom nästan illa upp när jag just krystat ut hinnsäcken, och han börjar prata om hur jobbigt han haft det på jobbet i veckan...
Vet inte hur jag ska hantera det. Jag kan ju inte bli arg på honom...
Bild

Bild

Bild

130203 pojke
E Maria
Alltid online

Status: Mamma till två små kottar

Inläggav Creadiem » 24 okt 2010, 20:43

Hej E Maria jag säger till dig som till Starjners här ovan, att det finns en annan tråd som heter "Vi som precis fått missfall men vill göra nya försök!" och där är det flera som är anslutna och läser, du är välkommen dit.

Jag känner igen mig i din situation. Min sambo grät inte ens när vi fick veta det. Vi är väldigt öppna och ärliga mot varandra och jag frågade honom hur han kände och till svar fick jag att han inte kände någonting alls förutom att han tyckte "så synd om mig". Vi måste acceptera deras känslor också. Det är klart att vi tjejer blir upprörda och ledsna. Det är vi som bär på fostret medan killarna inte ens förstår vad som har hänt eller att vi överhuvudtaget varit gravida. De känner ju inte det hela på samma sätt som vi. Det är vi som har graviditetshormoner och dessa styr oss och våra känslor och när vi får mf så blir vi mycket mer ledsna.

Men jag förstår också din reaktion och dina känslor och att du känner dig ensam i det hela. Prata med din sambo och säg hur du känner gällande hans reaktion, men vissa också att du förstår hans känslor. Ni behöver varandra nu som mest.

Lycka till
Kramar
MF: 8/10 -10 (v.8+4)
Creadiem
Alltid online

Inläggav Millisen » 24 okt 2010, 21:01

Stajners - - Måste vara jätte jobbigt att behöva vänta när man bara vill försöka för att bli gravid så snart som möjligt!

E Maria - - Har också läst om någa som lyckats bli gravid direkt efter missfallet utan att få någon mens emellan.
Vi lyckades inte... Jag hade ÄL ca 16 dagar efter missfallet tror jag det var. Sen i onsdags har jag haft sjuka menssmärtor och trott att det ev. var en graviditet på gång då jag hade så sist jag blev gravid. När mensen är på G brukar jag bara ha lite värk precis innan.
Nu på eftermiddagen, dagen innan BIM hälsade tant röd på.
Nu är det bara att vänta tills nästa ÄL och hålla tummarna att det blir något den gången ;)
Lycka till med erat försök!
Bild

Bild

MA Sep -10 v.12 Fostret dött v.8
Millisen
Alltid online

BF: 110812

Inläggav stajners » 10 nov 2010, 22:30

Millisen:
Ja, denna väntan är jobbigt. Tyckte att det räckte med ett MA, då hade man ju kunnat försöka på direkten innan mensen kom igång om om det var så. Men självklart ska det bli mer komplicerat. Är ca 5% som får infektion i samband med MA/MF så hur stor är chansen att man råkar ut för det liksom? Orättvist!! Känner mej superstressad, att tiden bara går och går.
Ville ju precis som ni ha 2 år mellan barnen men nu kommer det bli tidigast när dottern är 2.5 år. Inte hela världen visserligen men jag känner mej så snuvad på tiden. Sen är det huuuur många som helst av mina vänner, sambons vänner och andra man känner ytligt som ska ha barn i vinter/vår/sommar och det känns inget vidare. Glad för deras skull så klart, men jag då??? Men min tid kommer väl, gravid kan jag ju iaf bli och det är en lättnad!

E Maria: Visst kan man bli gravid innan man haft fösta mensen. ÄL kommer ju innan mensen, är ju därför man får en blödning. Och det finns inget som hindrar en från att försöka på en gång om man nu är frisk för övrigt och inte fått nån komplikation i samband med sitt MF/MA. Så det är bara att köra på!
Bild Bild
MF 30/4 2011, v 6
stajners
Alltid online

Inläggav Kevlargirl » 22 jan 2011, 20:48

(Hm,jag skulle ju ta en längre paus från forumet var det sagt...)

Jag fick fick reda på i tisdags på ett vul att min graviditet stannat av tidigt (ofostrigt ägg). Då skulle jag dagen efter gå in i v 11. Mår fortarande skit, även om den värsta ångesten lagt sig. Det var verkligen ett litet helvete efter att jag fått pillren som skulle driva ut all vävnad mm. Blödde enormt mkt, vaknade i en pöl av blod i sängen, hade fruktansvärda värksmärtor och fick till slut åka ambulans till akuten efter att jag svimmat på väg till bilen (med min sambo). Väl på gynakuten hade värkarna slutat, men jag fick hjälp att få ut något (typ klumpar) som täppte för och som jag inte kunde få ut själv (antagligen därav smärtorna var 3:e min). Och det var den värsta smärta jag känt. Som tur var gick det ganska snabbt och läkarna var supergulliga mot mig och sambon.

Vi fick rådet att vänta minst en mens innan nästa försök, av läkarna på gynakuten. Bm i tisdags sa minst 2 månader (annars större risk för mf el ett nytt ma). Så man vet inte riktigt, men bäst att ta det säkra före det osäkra känner vi. Så det lär bli 2 mån väntan innan nästa försök. Skulle ändå inte ha lust nog att börja med en gång, så mycket som måste få läka först (både fysiskt och psykiskt).

Detta är nog det värsta jag varit med om, har aldrig blivit så besviken i mitt liv som i tisdags när bm sa att hinnsäcken var alldeles tom. Och helt tom känner jag mig nu, bokstavligt talat. Saknar så mycket att vara gravid. Får tänka att allt har sin tid. Men oron kommer finnas där nästa gång jag blir gravid, att samma sak ska hända igen. God forbid.

Kram på er, det var skönt att skriva av sig lite.
Kevlargirl
Stammis

Inläggav Therese1983 » 28 jan 2011, 12:35

styrkekramar :cry:
Dotter född 2003
Son född 2004
Ma 24/2-2010 v 12
Ma 10/7-2010 ca v 10-12
Son född 2011
BildBild
Therese1983