Missfall, missfall, missfall, missfall.....

Forum speciellt för våra blivande och nyblivna pappor!

Missfall, missfall, missfall, missfall.....

Inläggav NordicKnight » 09 nov 2012, 23:37

Är det någon annan som gått igenom samma jobbiga sak, missfall på missfall, utan att det hittar något knas?

Börjar kännas tungt, frugan har fått all möjlig hjälp, men, inte en käft tänkar på att jag som pappa kanske mår dåligt, även om jag påtalat detta för läkare och pastor.

Hur sjukt som helst, frugan får hur mycket hjälp som helst, medans jag som pappa får stå utanför och våran doktor, "tja, det är sånt som händer ju, nu får du ta hand om frugan"... Detta i stockholm, karolinska.

Börjar ju känna att man inte funkar riktigt riktigt på jobbet, sömnproblem, sedan minst sagt, den där lilla grabben mellan benen vill ju inte alls längre, allt man kan tänka på om vi ska ha sex är ju alla problem, så sexet funkar inte alls.. :/ Går det upp, så blixtrar det till i skallen och allt faller.

Vart kan man vända sig? Och, varför får inte vi pappor någon hjälp, utan väntas bara att svälja det hela??

4 missfall nu, i diverse veckor, den jobbigaste var första pojk stackarn som föddes i vecka 23, men ändå levde i 6 månader efter.

Där fick frugan samtal med alla möjliga, jag blev tilltalad att "Ja, nu måste du ju vara stark och hjälpa din fru.. " utav alla, men, fick INGEN att tala med själv.

Är det så här det är? Börjar få problem själv på jobbet och i det dagliga eftersom man mår dåligt själv, och det är hemska bilder i skallen som gör att man inte sover riktigt.. behöver hjälp?

Frugan vill försöka igen, men, vad ska man göra när man inte kan få till det eftersom allt som blixtrar till i skallen vid sex är de stackars små småttingarna man förlorat???? :(
NordicKnight
Nykomling

Re: Missfall, missfall, missfall, missfall.....

Inläggav Rielly » 10 nov 2012, 03:51

Jag beklagar verkligen det ni fått gå igenom har själv en son som föddes för tidigt men överlevde. Tyvärr ser det ut så i sjukvården att man behöver säga till. Det borde du inte behövt utan du borde livit erbjuden samma hjälp som din fru.

Du måste prata med läkare och begära att få träffa en kurator, överdriv med alla dina känslor tankar och hur det påverkar ditt liv. De måste ge dig hjälp men tyvärr behöver men ibland skrika sig blå för att få den.. :( Hoppas verkligen att du får den hjälp du behöver och att ni kan lyckas få till ett litet mirakel!

Behöver du prata, bolla eller vädra så finns alltid forumet här och någon som lyssnar!

Massa styrkekramar!
BildBild
Rielly
Stammis

BF: 111003
Bor: Newcastle

Inläggav anile » 10 nov 2012, 11:36

Tråkigt att höra!! Vi har också haft några missfall utan att man (ännu iaf) hittat några fel. Tragiskt att männen inte erbjuds samma hjälp. Har du provat att helt enkelt vända dig till din vårdcentral och starta någon typ av samtalskontakt? Det kan vara mycket värt att få prata om allt!!
Bild

Bild
MA okt -10 vecka 13 (v 9)
MA april -12 vecka 8 (v 6+0)
MF juni -12 vecka 5
MA jan -13 vecka 9 (v 8 )
MA april -13

Fertilitets -och missfallsutredning ua.
anile
Alltid online

Inläggav soet » 10 nov 2012, 15:31

NordicKnight skrev:Är det någon annan som gått igenom samma jobbiga sak, missfall på missfall, utan att det hittar något knas?

Börjar kännas tungt, frugan har fått all möjlig hjälp, men, inte en käft tänkar på att jag som pappa kanske mår dåligt, även om jag påtalat detta för läkare och pastor.

Hur sjukt som helst, frugan får hur mycket hjälp som helst, medans jag som pappa får stå utanför och våran doktor, "tja, det är sånt som händer ju, nu får du ta hand om frugan"... Detta i stockholm, karolinska.

Börjar ju känna att man inte funkar riktigt riktigt på jobbet, sömnproblem, sedan minst sagt, den där lilla grabben mellan benen vill ju inte alls längre, allt man kan tänka på om vi ska ha sex är ju alla problem, så sexet funkar inte alls.. :/ Går det upp, så blixtrar det till i skallen och allt faller.

Vart kan man vända sig? Och, varför får inte vi pappor någon hjälp, utan väntas bara att svälja det hela??

4 missfall nu, i diverse veckor, den jobbigaste var första pojk stackarn som föddes i vecka 23, men ändå levde i 6 månader efter.

Där fick frugan samtal med alla möjliga, jag blev tilltalad att "Ja, nu måste du ju vara stark och hjälpa din fru.. " utav alla, men, fick INGEN att tala med själv.

Är det så här det är? Börjar få problem själv på jobbet och i det dagliga eftersom man mår dåligt själv, och det är hemska bilder i skallen som gör att man inte sover riktigt.. behöver hjälp?

Frugan vill försöka igen, men, vad ska man göra när man inte kan få till det eftersom allt som blixtrar till i skallen vid sex är de stackars små småttingarna man förlorat???? :(

Jag mår fysisk illa när jag läser det du skriver!! Man är 2 om ett missfall även om kvinnan är ensam om att gå igenom det rent fysikt. Jag jobbar som ssk på av gyn-avdelning och träffar (för) ofta par som genomgår missfall i olika veckor. För mig är det så viktigt, när jag träffar dem, att vända sig till båda och fråga "hur mår NI?" och inte bara vända sig till kvinnan och fråga "hur mår du?" när mannen sitter tårögd bredvid och ser förstörd ut. Fan att det finns så okänsliga och ignoranta människor inom vården!! Jag beklagar verkligen!! :( Ring till din vårdcentral eller någon kurator för du behöver prata och tas hand om precis lika mycket som din fru.
BildBild
BildBild

MA v 9(6) mars-14.
Användarvisningsbild
soet
Alltid online

Inläggav NordicKnight » 11 nov 2012, 00:41

Tack för de varma orden.. ska börja med att leva helvete med min lokala Vårdcentral.. dock är de totalt värdelösa när det gäller annat..

Personligen tycker jag att det är bara tragiskt.. Vi pappor till små änglar, vi helt och totalt, verkar glömmas bort.. :\
NordicKnight
Nykomling

Återgå till Pappa forum
Annons: