Missfall och är gravid igen utan mens

Här får du stöd & tröst av andra som varit med om missfall.

Re: Missfall och är gravid igen utan mens

Inläggav Mia_ » 25 jun 2008, 11:04

Hej, jag fick missfall i vecka 7 i oktober förra året och blev gravid direkt igen (utan mens emellan). Tydligen så ska ägglossningen komma igång ungefär som vanligt (ca 2 veckor) efter ett såpass tidigt missfall och det gjorde ju uppenbarligen min :wink: Jag hade också hört att det kunde vara lättare för kroppen att bli gravid på nytt efter ett MF tack vare hög östrogenhalt mm - och det verkade stämma!

Jag hade också tecken och signaler och "kände mig gravid", gjorde ett test när jag var 3 dagar sen mot vad jag borde varit om MF var en vanlig mens, och då var det positivt!! :lol: Nu är jag i vecka 34 och snart kommer det ut en förhoppninsgvis frisk liten bebis till oss! Inga kontigheter heller under den här graviditeten, inga blödningar mm utan jag och bebisen har hela tiden mått jättebra..

Så kämpa på alla, det kan ordna sig snabbare är man tror!
Användarvisningsbild
Mia_
Nykomling

Inläggav Fröken B » 25 jun 2008, 12:35

Hej Mia

Vad kul att du blev gravid direkt och att allt gå bra såhär långt! Hoppas resten går lika bra!

Jag fick cytotec för mitt MA för en knapp månad sedan, och har nu känt mig lite små gravid i en vecka ungefär, men börjat avfärda det som skengarividitet. Hoppet finns kanske ändå, om jag går på min vanliga cykel borde mensen komma de närmaste dagarna, och sist jag blev gravid testade jag inte + förrän BIM + 7. Jag ska hålla mig ifrån testerna tills mån, eller kanske sön så får jag se vad det visar då.
Svammel, svammel, men skönt att skriva av sig (sambon tror mig inte, men vad vet han om grav symtom?!)
Bild

Bild

MA 0805 v11
Användarvisningsbild
Fröken B
Alltid online

BIM: 100915

Inläggav Rosa_moln » 25 jun 2008, 20:19

Fröken B tack sååå för dina värmande ord och tankar/kramar på er
Bild
Användarvisningsbild
Rosa_moln
Stammis

Inläggav Femman » 27 jun 2008, 11:00

Vad skönt att läsa era berättelser, det ger en lite hopp mitt i det jobbiga. Går igenom ett missfall nu och hoppas verkligen att vi får ett nytt plus direkt. Men det tog 13 månader att få till det första plusset så vi får se hur det går.
BM tyckte att vi skulle vänta en mens för att hinna läka mentalt. Men jag vill inte missa chansen att bli gravid när kroppen redan är beredd för ett plus.

Vi får se vad som händer, hoppas kan man ju alltid :)
BildBild
Femman
Alltid online

Status: Är så lycklig! Äntligen är vi 3

Inläggav tigermamma » 18 jul 2008, 20:19

jag blev gravid med min son direkt efter MF, det tredje dessutom på mindre än ett år så det går!! nu är jag gravid för 5e gången, men bara i vecka 5 än så länge så oroar mig givetvis som fan inför hur det kommer att gå. Fick aldrig någon förklaring till alla MF så det gör ju bara oron ännu större.
håller tummarna för både dig och mig! :D
Användarvisningsbild
tigermamma
Nykomling

Inläggav pea » 05 aug 2008, 15:51

hej alla ni, det ar sa skont med en sadan har prata av sig sida!!! (skriver fran england, saknar prickar att satta over a, a, o- sorry)
Kanns ibland som man ar lite ensam i det stora hela, aven om man har man eller pojkvann!!
Jag fick oxa ett missfall i juni, har ingen aning om nar min mens ska komma. De senaste veckan har jag kannt mig sa konstig dock. omma brost o veldigt trott o jatte snurrig i bollen....
Laste era meddelanden ...o kande mig lite gladare...kanske ar det sa att jag ar ny-plussad igen???
kanske ska jag springa ner till boots o kopa ett test!?
vet ngn var man ska rakna mensen fran?? Om man inte har haft ngn annu??
:shock:
kramisar
P
pea
Stammis

Inläggav pea » 05 aug 2008, 18:23

ahhh...
Har presis gjort ett nytt test!!! Japp...det sager att vi ar gravida igen!!?? Hur i hela varlden gick det till!!!??
Vad hander nu??
VArt ska jag borja rakna ifran??
:shock:
kramis
P
pea
Stammis

Inläggav Rosa_moln » 05 aug 2008, 18:57

Stort grattis Pea, va härligt att plussa igen!!! Hade jag varit dig hade jag bett om att få göra ett ultraljud snarats för att se hur långt du är "gången", kan vara svårt att lista ut :)

Kramisar
Bild
Användarvisningsbild
Rosa_moln
Stammis

Inläggav Fröken B » 05 aug 2008, 22:30

Strot grattis! Säger som Rosa_moln, be om ultraljud - helt omöjligt annars. När mensen kommer tillbaka efter ett MF varierar väldigt mycket. Själv fick jag en mens efter mitt MF i maj och har nu väntat på andra mensen i en vecka. Hoppas, hoppas jag e gravid igen!
Bild

Bild

MA 0805 v11
Användarvisningsbild
Fröken B
Alltid online

BIM: 100915

Inläggav Liniz » 06 aug 2008, 14:01

hej! jag har oxå precis plussat igen, efter MF för fyra veckor sen, utan mens... Men e ju sååå nervös för ett till mf, det e tredje gången gillt för mej...
Ma v11-nov 07 druvbörd
MF v.5-juli 08

SVEA bf090401
Användarvisningsbild
Liniz
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Missfall