Missfall och är gravid igen utan mens

Här får du stöd & tröst av andra som varit med om missfall.

Re: Missfall och är gravid igen utan mens

Inläggav pea » 06 aug 2008, 15:28

tack for alla komentarer!!
Denna gang ska jag inte gor sa stort besvar over det hela...jag vill vanta med att ga till min lakare denna gang...ifall det ar sa att jag bara visar hcg varden fran missfallet!
Troligen ar det ju inte sa for det var ju 6 veckor sedan...men bara for att kanna efter lite sa haller jag tillbaka lite grann!!
Aker hem till Sverige pa fredag, ska bara njuta av att prata svenska o mysa med familjen dar hemma!!!
Vet nagon om man inte ska ata skal djur eller ej under graviditet?? Har i england ar det inte recomenderat!! ( jag vill sa gjarna ha kraftor pa lordag)
Och grattis till Liniz som oxa foatt ett gott resultat!!! Kramis till er all hemma i svedala!!!

P
pea
Stammis

Inläggav Rosa_moln » 06 aug 2008, 22:19

Hej Pea! Inga problem att äta kräftor och räkor :) . Skaldjur som är kokade är inga problem. Jobbar själv som livsmedelsinspektör och är "relativt insatt i livsmedel och vad en gravid bör undvika.För mer info om vad du bör undvika kika på http://www.livsmedelsverket.se

Njut du på lördag av kräftor :lol:

Hcg test lurade mig totalt, jag fick missfall i 7:e veckan men plussade så sent som i 13:e veckan.....dvs fostret dog i magen i vecka 7 men jag fick först veta det vid ett ultraljud i vecka 13...

Har ägglossning om ca 10 dagar och då är det babyverstad igen :)

Lycka till!!

Kramisar
Bild
Användarvisningsbild
Rosa_moln
Stammis

Inläggav pea » 13 aug 2008, 21:37

tack rosa moln!!
Kraftorna var jatte goa!!!
jag vet inte med det dar med hcg nivaer...som jag sa ...jag tar det lungt o skont...slappar o ar det sa att vi ar med barn sa ar det ju jatte trevligt..o ar det inte sa sa far vi ju mera tid att ova riktigt mycket!!
Lycka till med agg lossning o bebis verkstan!!
Kramis
P
pea
Stammis

Inläggav born78 » 14 aug 2008, 21:38

Hej!!!!

Grattis pea, Jag är en av dom som blivit gravid utan mens, är nu i vecka 14. min läkare sa att man har äl ca 2-4 veckor efter missfall, så du får räkna tidigast från missfallet för man räknar ju två veckor innan äl. Jag hade äl 4v efter mitt mf.

Lycka till C
Bild
Dotter 5/5 -03
Son 22/7-05

MF 22/4 -08 v10
Användarvisningsbild
born78
Stammis

BF: 160209

Inläggav pea » 17 aug 2008, 19:47

tack born 78!!
Jag ska nog bestalla en tid hos doctorn denna vecka sa jag far reda pa vad som hander...allt kanns sa mysko!!!
Men det ar bra att veta att andra har varit med om liknande skede!
Hoppas att allt gar bra for dig denna gang!!
Kramis
Pea
:)
pea
Stammis

Inläggav bettan79 » 24 aug 2008, 15:00

Hej, så skönt att det finns en sida som denna! Idag är det 2 veckor sen vi fick MA :cry: Började direkt testa med ägglossningsstickor för att se när kroppen eventuellt skulle bli sig själv igen och det visade utslag dag 5-7 efter skrapningen.

Pea: läste i något av dina inlägg att du blivit gravid igen bara några dagar efter ert mf, vet du ungefär hur länge efter det var? Trodde mina utslag på testerna kunde missvisa pga MA´t men kanske stämnde mina ändå?! :shock: Hoppas hoppas :D

Kram på er och håller tummarna för alla att det går bra denna gången!
Bild
Bild
MA 0808 i v.15
bettan79
Alltid online

BF: 090910

Inläggav pea » 05 sep 2008, 15:18

hej bettan!!
Sorry har varit lite busy!! Men nu sa ar jag tillbaka..jo som sagt jag foll tydligen gravid redan veckan efter jag fick missfall...mycket udda...men jag vet tyvarr inte exact nar var o hur!
Nu ar jag i v13...hur mysko som helst!
Ska pa ultraljud nr 2 pa mandag!
Hoppas att du mar bra...o jag haller tummarna for dig!!
Kramis
P
pea
Stammis

Inläggav bettan79 » 11 sep 2008, 09:19

Hej pea!
Hur gick UL i måndags? Skönt att få följa upp det så tidigt så man slipper gå och oroa sig i onödan..
Själv har jag inte fått någon mens än är nu 4,5 vecka sen skrapningen. Mår illa, har molvärk, finnar, yrsel, humörsvängningar men inga ömma bröst som var första tecknet sist så är nog inte gravid igen,- bara skengravid :( Testet visar negativt-...
VIll bara att mensen eller plusset kommer nu!!!!!! :roll: Kramis
Bild
Bild
MA 0808 i v.15
bettan79
Alltid online

BF: 090910

Inläggav pea » 16 sep 2008, 18:07

hej bettan!!

Mitt Ul gick jatte bra!! vi har en liten knodd dar inne...o den var valdigt livlig o sprattlade grymt mycket!!
Sa nu far jag vanta pa UL nummer 3 som ar i Nov(v.20)..kan da fa reda pa om det ar en liten flicka eller pojk....kan inte vanta!!!
\hur mar du?? Har du plussat annnu?? Hoppas att allt gar bra! Kramis P :D
pea
Stammis

Inläggav Viljan » 17 jul 2014, 13:13

Hej alla!
Ser att tråden är GAMAL men behöver svar!!
Jag fick missfall för tre dagarsedan och försöker vända mina tankar på att försöka igen! Har läst att ni blev gravida direkt efteråt och undrar om ni har något tips så det fungerar? När har man ägglossning osv?!
Tips!?
Tack!
Viljan
Stammis

FöregåendeNästa

Återgå till Missfall
Annons: