Annons:

Missfall x2 ?

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Missfall x2 ?

Inläggav AennilKs » 20 jun 2016, 21:14

(Skrev samma på familjeliv men utan svar)
Hej, jag är i vecka 17 och för tre veckor sedan började jag blöda massor och ett foster kom ut. Jag antog då att det var "över" och jag och min sambo hade vår sorgeperiod.

Men i söndags, exakt för en vecka sedan började jag blöda igen och fick extremt ont, såpass ont att vi åkte till gynakuten. Efter ett par timmar där med dropp och blodprover fick jag göra Vul. De såg ett svagt hjärta slå men blödningarna gjorde oss oroliga. Tvillingar har jag fått mf på förut och det är vanligt i vår släkt, men blev ändå helt chockerad och förvirrad,

De gav mig inga tabletter men sade att förmodligen kommer fostret ut inom 10 dagar. Nu har det gått 7 och jag "känner" fortfarande av min bebis..

Vågar inte hoppas, vågar inte någonting. Har någon varit med om liknande? Eftersom jag snart går in i vecka 18 kan jag inte heller göra abort om jag nu skulle vilja det. Ska jag bara invänta missfallet?

Mvh, rädd och orolig. :"(
AennilKs
Nykomling

Mitt Krypin

Re: Missfall x2 ?

Inläggav AennilKs » 21 jun 2016, 20:23

bump.. slutade blöda idag,, kommer den fortfarande komma ut inom 10 dagar även om jag inte blöder..?
AennilKs
Nykomling

Mitt Krypin

Re: Missfall x2 ?

Inläggav lillamee » 30 jun 2016, 08:08

Men jag fattar inte varför du inte får komma in på fler kontroller??
Om hjärtat slog så levde den ju, och det kan hända att man får missfall på bara ett foster vid tvilling-graviditet.
Jag tycker du ska kontakta sjukvården igen, för det kan vara så att bebisen lever och det vill du ju veta. Det kan ju också vara så att fostret har dött men att kroppen inte spontant stöter bort det.
Jag hoppas att de tar väl hand om dig för det låter som en fruktansvärd upplevelse, stackars er :(
Lycka till med allt!
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Bor: Liten ort

Mitt Krypin

Återgå till Gravid forum
Annons: