Misslyckade pergotimeförsök...

Träffa andra som har svårt att bli med barn här.

Misslyckade pergotimeförsök...

Inläggav Emelitten » 07 apr 2016, 12:58

Jag är en 22-årig tjej som har en enorm barnlängtan. Jag och sambon har försökt få till en knodd i ungefär 2 1/2 års tid nu men utan resultat.

Vid 18 års ålder blev jag diagnostiserad med PCO eftersom jag inte haft någon menstruation på över ett år. På grund av detta fick jag p-ring och använde det ett tag för att sedan byta över och använda p-piller istället. Detta gjorde att jag hade regelbunden mens. När jag och sambon började vår "bebisverkstad" och jag slutade med p-piller så fick jag mens mer sällan och efter nästan ett år med försök påbörjade vi vår barnlöshetsutredning. Det visade sig att allt såg bra ut och jag fick börja att ta min första pergotimekur med enkelkur. Då hade jag fått mens på egen hand och på femte dagen började jag med kuren. När jag tog progesteronvärdet på dag 23 visade det sig att jag inte haft någon ägglossning så väntade på att få mens så jag kunde köra igång med nästa kur.. Mensen kom aldrig och jag fick då inrådan att äta en kur provera för att få igång mensen och därefter köra en enkelkur igen. Då detta inte heller ledde till någon ägglossning har jag nu provat både dubbelkur och trippelkur men inget verkar få igång min ägglossning.

Jag har även diabetes typ 1 men har hyffsat god blodsockerkontroll och bra HbA1c så det borde inte påverka nått. Har provat med att äta LCHF för det har hjälpt vissa av mina vänner att bli gravida men det funkar inte på mig heller. Väntar på att få svar ifrån gyn på hur vi ska gå vidare nu men vill ju bara att det ska ta sig så snart det bara går! Är fruktansvärt jobbigt att ha vänner som redan har fått små underverk och redan har en till på gång. Man vill glädjas för deras skull men istället tycker man synd om sig själv och vill inget hellre än att det ska ta sig. Längtar ihjäl mig till det blir vår tur att bli föräldrar. Är det någon som känner igen sig i denna situationen? Känns så orättvist att vissa blir gravida med en gång medans vissa har det jättesvårt och mår dåligt över att inte bli föräldrar.
`Emelitten som inget hellre vill än att bli mamma´
Emelitten
Nykomling

Status: Ofrivilligt barnlös

Återgå till Svårt att bli med barn