Mjölken sinar & dottern vägrar flaskan

Allt om den nyfödda bebisen, först tiden hemma, amning & flaskmatning.

Mjölken sinar & dottern vägrar flaskan

Inläggav idajenny » 19 aug 2014, 21:52

Hej,

Jag behöver akut hjälp!
Min dotter på 3 månader och tre veckor total vägrar flaskan helt plötsligt. Det har aldrig varit några problem tidigare men sedan i går har hon total ratat den.

Min mjölk håller på att sina trots otaliga försök med att konstant amma, dricka & äta mycket, pumpa osv. Därav att vi behöver använda flaskan.

Hon gallskriker och blir bara lugn vid bröstet (tills hon märker att inget kommer) eller nappen. Jag får panik! Vad tusan ska vi göra för att hon ska ta flaskan igen? Hon måste ju få mat..
Bekräftat MA i v 12 ( avstannat i v 8 )
Vår bebistjej beräknas komma den 29 april 2014
idajenny
Stammis

Re: Mjölken sinar & dottern vägrar flaskan

Inläggav smulan_88 » 19 aug 2014, 23:23

Pumpa pumpa pumpa, det går att pumpa upp produktionen om det inte avtagit helt. En räddare i nöden om ingenting funkar. Endast sug/pumpstimmulans funkar för att öka produktionen...

Kan ju bli dyrt att prova sig fram och alternativen är väll inte så många med ersättning. Hon e ju tyvärr för liten för annan typ av föda.

Hoppas du blir lite visare. I slutändan löser det sig alltid. Men vägen dit kan vara jobbig. Det finns ju droppar att få för att öka mjölkproduktionen med, om det skulle bli nödvändigt. Kram kram
smulan_88
Alltid online

Status: Förlovad, har en liten dotter.

Re: Mjölken sinar & dottern vägrar flaskan

Inläggav MariaTheres » 20 aug 2014, 08:32

För oss blev det ungefär likadant vid samma tid, hon var dock inte van vid flaska alls då. Vi testade några olika flaskor men den som till slut fungerade var från Tommee Tippee (finns överallt och exempelvis här:http://www.babyland.se/tommee-tippee-260-ml-nappflaska-pp).

Den efterliknar mammans bröst och den var det enda som fungerade för oss. Jag höll henne tätt nära mig först och liksom "smög" dit flaskan. Sen får man ju se till att ersättningen är kroppstempererad. Jag blandade ersättning med utpumpad mjölk i början också och det fungerade till slut. Tog några dagar dock innan det fungerade helt med denna flaska också men som sagt, till slut så..!
Användarvisningsbild
MariaTheres
Alltid online

Status: Mamma till två gosfisar!

Återgå till Nyfödd, amning & flaskmatning