mola / ma, någon mer som haft de? Behöver lite peppning

Här får du stöd & tröst av andra som varit med om missfall.

mola / ma, någon mer som haft de? Behöver lite peppning

Inläggav Tmvh » 11 okt 2017, 16:02

Värsta veckan i mitt liv ...

I måndags skulle jag på vul för att sen komma hem och veta att den lille var där den skulle..
men istället fick jag gå hem med tårfyllda ögon.
De hittade inget foster, så de sa att jag väntar missfall.
Mitt hcg låg då på 12136

Nu idag, tillbaka på samma rutin.
Fick lägga mig i gynstolen, och fick höra samma , " du har haft ett missfall som inte kroppen kan stöta bort " sen visade de sig att jag va i 6+2 istället för 7+3.
En till läkare kommer in, och säger vi avvaktar med " abort " för hon vart väldigt osäker, kände då verkligen av att de finns en chans.
Sen säger hon " jag ser blodkärl som tickar och små små blåsor "
Troligtvis har du fått MA eller druvbörd..
alltså, jag är förstörd, jag orkar inte.
Mitt hcg låg nu på 123** nånting så de hade inte ens höjts.

Vill gärna ha era råd, ni som haft ma / mola.
Kommer ni ihåg hur era hcg värden var och hur gick de för er?
Jag har skrapning på måndag med lokalbedövning.. :(
Förlåt för långt inlägg,
Tmvh
Nykomling

Re: mola / ma, någon mer som haft de? Behöver lite peppning

Inläggav lillamee » 13 okt 2017, 16:58

Så jättetråkigt att höra :cry:

Jag fick aldrig veta mitt hcg när jag hade ma, det var uppenbart med ul. Fostret hade slutat växa v 9. upptäcktes v 13 på kub.
Sen ytterligare en kontroll, vul, där de såg att moderkakan fortfarande hade cirkulation men inte fostret. Så jag antar att de inte ens kollar hcg då?

Jag gjorde också skrapning men under narkos. Jag lider något fruktansvärt med dig, det är så smärtsamt. Och jag menar inte fysiskt.
De kanske kommer säga att ni inte ska försöka bli gravida direkt, men det finns inget som hindrar! Bara du har slutat blöda så att infektionsrisken är minimerad.
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Bor: Liten ort

Inläggav Tmvh » 22 okt 2017, 08:53

lillamee skrev:Så jättetråkigt att höra :cry:

Jag fick aldrig veta mitt hcg när jag hade ma, det var uppenbart med ul. Fostret hade slutat växa v 9. upptäcktes v 13 på kub.
Sen ytterligare en kontroll, vul, där de såg att moderkakan fortfarande hade cirkulation men inte fostret. Så jag antar att de inte ens kollar hcg då?

Jag gjorde också skrapning men under narkos. Jag lider något fruktansvärt med dig, det är så smärtsamt. Och jag menar inte fysiskt.
De kanske kommer säga att ni inte ska försöka bli gravida direkt, men det finns inget som hindrar! Bara du har slutat blöda så att infektionsrisken är minimerad.

Jag fick komplett mola bekräftat i fredags :( jag har fått en depression, jag har ingen ork eller kraft kvar till nånting

Jag gjorde Skrapningen under lokalbedövning, och de visade sig att jag inte haft något foster alls.
De brukar kolla hcg vid alla misstänkta missfall för att man ska se hur hcg stiger eller sjunker :( hade endast 12000 och de är inte mycket. Gravidförbud 1 år
Tmvh
Nykomling

Inläggav lillamee » 23 okt 2017, 10:30

Men nej, är det sant?

Förstår att du känner dig som du gör :cry:
Är det hög risk för att det händer igen om du blir gravid, eller varför får man gravidförbud?
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Bor: Liten ort

Återgå till Missfall