När Alexander tittade ut!

Skriv din egen förlossningsberättelse och läs andras berättelser!

När Alexander tittade ut!

Inläggav Kimulf » 24 jul 2009, 19:35

Det började fredagen den 17/7 då jag kom till mamamia och dom konstaterade att jag hade lite fostervatten så jag fick en tid på danderyd mitt på dagen.

Där sa dom att jag hade inget fostervatten alls och så gjorde doktorn en hinnsvepning.
Jag fick sammandragningar och molande värk som avtog på kvällen. Då hade vi tid kl 11 på danderyd dagen efte den 18/7 så när vi kom dit sattes jag med ctg å blodtryck togs som vanligt.

Efter detta fick jag ett rum på förlossningen då dom konstaterade att dom måste sätta igång mig.
KL: 14.10 sattes en kateter in i cervix (livmoderhalsen) där barnets huvud står ungefär...Jag var 2 cm öppen.
Denna kateter "blåstes" upp med koksalt så den blev som en golfboll typ inne i mig då alltså medan resten av katetern hängde ut...och den delen tejpades fast på mitt ben alldeles spänt. Den skulle töja ut cervix.

Vid 17.00 ramlade denna "boll" ut då jagvar 4 cm öppen och bm tog hål på hinnan men INGET vatten kom... dom satte även skalptråd på bebis.

VÄrkstimulerande dropp sattes in å nu tog det hela en hiskelig fart... Jag fick värk på värk på värk som aldrig gick tillbaka helt så jag hade en värktopp på massor minuter. Fick ta till lustgas men denna hjälpte inte då värkarna aldrig avtog.... Ett roligt tillfälle här var När jag va så trött på att ha ont så jag släppte inte lustgasen utan andades så typ allt blev svart men jag såg någonting roligt:)

Vände mig till barnmorskan å sa: Nu kommer uffe skratta...vände mig mot uffe å sa : Jag ser små gubbar! Han skrattade å undrade vad för gubbar? Dom på tv sa jag haha menade dessa små vita i någon filmjölksreklam eller vad det e dom som springer i en stor klunga haha det tyckte jag va skojjigt:)

20.15 Eda läggs men tar bara på höger sida

22.45 Eda slangen dras ut en cm ochjag får mer detta resultarar i att jag blir halv lam i båda benen men fortfarande ont på höger sida.

22.51 Edan läggs om helt men det hjälper inte så jag får ha ont....

23.30 tappas på 600 ml urin... (kissnödig tjej)

23.35 Helt utplånad 10 cm öppen

00.39 Börjar trycka på i värktopp... får dock aldrig riktiga krystvärkar. Nu börjar även Värkmätaren på ctg krångla så dom kan inte följamina värkar

01.21 Föds våran son Alexander lyckan är total. Det första jag sa är: Jag vet intehur man håller.

nu skriker bebis måste gå kram alla
Kimulf
Alltid online

BF: 110209

Re: När Alexander tittade ut!

Inläggav Anna79 » 24 jul 2009, 20:36

Jättestort grattis till lilla Alexander!
Va skönt att allt gick bra :D
Bild
Anna79
Alltid online

BF: 120514

Re: När Alexander tittade ut!

Inläggav ewa.c » 26 jul 2009, 14:22

grattis till lillkillen :D
BildBild

BildBild
ewa.c
Alltid online