Annons:

När börja använda babygym?

Snack om barnets första år, allt från nyfödd till trotsåldern.

När börja använda babygym?

Inläggav yra » 23 aug 2008, 10:58

Tjingeling!

Undrar lite hur gammal bebisen ska vara när man börjar använda babygymmet?

Och så undrar jag när ni började lägga er bebis på mage för att träna nacken och hur länge ni låter dem ligga? Några minuter eller så?

Tack på förhand :D
Bild Bild
yra
Alltid online

Re: När börja använda babygym?

Inläggav isa9 » 23 aug 2008, 13:43

Hej svejs!
Alex är nu lite över två månader och har just börjat intressera sig för "djuren" som hänger i babygymmet,han börjar så smått vifta efter dom och blir då JÄTTE koncentrerad,ser riktigt kul ut! :lol:
Han rör sig mer över huvud taget och sprattlar med både armar och ben när han ligger på golvet än när han ligger i "babysittern",å det är ju bra såklart.
På mage lägger vi honom en stund om dagen,och har gjort sedan han var ca en månad gammal..då kämpar han för fullt med att hålla uppe nacken,men tröttnar efter några minuter när det börjar bli jobbigt.. :) Men en liten stund om dan är ju bra! :)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
isa9
Stammis

Inläggav lindalill » 23 aug 2008, 16:30

Bra fråga! Jag har själv oxå funderat på att skaffa ett babygym, men vår lilla Ida är bara drygt tre veckor än. Men snart kanske det skulle vara dax ändå!
Bild

Bild
lindalill
Stammis

BF: 011010

Inläggav shoegal » 23 aug 2008, 22:56

Vi började nog använda babygymmet när Elis var ca en månad, för då började han bli intresserad av att titta lääänge på saker :)

Magläge kan man ju börja med tidigt, men det verkar dock som om många små hatar det och protesterar vilt ;) I vårt fall var Elis typ 3 månader innan han accepterade att ens ligga på mage, utan att skrika sig blå ;)
Användarvisningsbild
shoegal
Alltid online

Inläggav dignelius » 24 aug 2008, 19:22

Jag tror aldrig att det är för tidigt för någotdera, men som Shoegal säger så är de ju inte särskilt intresserade till att börja med.

Vår dotter fick sitt babygym i present av sin faster när hon var fyra dagar gammal, så jag har låtit henne ligga där korta stunder från ganska tidig ålder, men riktigt intresserad av mumintrollen som hänger över gymmet blev hon först när hon var drygt två månader, och det verkar redan som att intresset har svalnat igen.
dignelius
Rådgivare Minbebis

Inläggav jennyc » 24 aug 2008, 21:27

Vi började använda babygymmet när vår dotter var 3 månader och börjat intressera sig för leksaker och börjat greppa tag i dem. Innan dess tyckte jag inte att hon var intresserad av leksaker direkt.
Vi har lagt henne på magen från hon var två tre veckor gammal och nu när hon är fyra månader så ligger hon ca 5 minuter åt gången innan hon tröttnar och börjar skrika. Första gångerna gick det max en minut innan hon blev förbannad
Bild
Bild
jennyc
Alltid online

Inläggav mkhm » 30 maj 2012, 00:22

Jag tycker du kan börja när som helst. jag började med min son redan efter ett par veckor. Sen beror det på vilken typ av babygym du har. Det ska inte vara för hårt eller tunn.
mkhm
Nykomling

Inläggav louham » 09 jun 2012, 16:04

Vi har en dotter på fem veckor och vi började använda gymmet för ca en vecka sedan, då vi märkte att hon började fokusera länge på saker. På mage har vi henne nästan aldrig på golvet utan då får hon ligga på oss, vilket också ger bra träning för nacken. Där ligger hon flera timmar om dagen men då sover hon 95% av tiden också:p
Bild
louham
Stammis

BF: 120521
Status: Mamma till Liv

Inläggav FairyStore » 18 nov 2013, 00:35

4 månader
FairyStore
Stammis

Återgå till Barn 0-2 år
Annons: