När började era magar synas?

Andra trimestern - gravid vecka 13-26. När du skapar en tråd så döper du den till exempelvis "gravid vecka 18 - sparkar" skriv den vecka du vill prata om.

Re: När började era magar synas?

Inläggav Ducksie » 06 maj 2012, 10:13

Jag är i vecka 16 och magen syns inte riktigt än. Den blev lite degigare redan runt v. 12 men har inte ändrats nämnvärt sen dess. Jag ser bara ut som om jag skulle ha slutat träna helt.

Jag tränar ett lag 13-åriga flickor och en av dem hade frågat sin mamma för 1½ vecka sedan om jag var gravid för hon tyckte jag blivit rundare, men jag sväller visst upp till kvällen.

Vi berättade för bådas föräldrar i v. 9 och för mina närmaste kolleger på jobbet i v. 13 när vi varit på första ul. För mitt lag och "resten av världen" berättade jag i v. 15 efter sista handbollamatchen jag spelade (ja, jag är handbollsmålvakt och vi hade serievinst i sikte så jag spelade säsongen till slut :roll: ).
BildBild
Bild
Användarvisningsbild
Ducksie
Alltid online

Inläggav Ducksie » 23 maj 2012, 09:03

Nu syns magen. Är i 19 veckan nu och tycker själv att det fortfarande ser ut som om jag bara ätit mer än tidigare, men den börjar nog småningom bli rund och fin :) Har lösare kläder på mig numera, skönt!
BildBild
Bild
Användarvisningsbild
Ducksie
Alltid online

Inläggav Flickan » 23 maj 2012, 14:02

Hej

Jag är i vecka 13 och min mage har blivit rejält mycket större redan men detta e min 3:de grav och dom säger att magen syns fortare efter varje barn.. Men min första dotter hade jag knappt nån mage alls sen vart det mer och mer och denna känns som den kan bli stor :D
Användarvisningsbild
Flickan
Alltid online

BF: 121201
Bor: Motala
Status: Väntar bebis nr 3

Inläggav tinacarlson » 27 maj 2012, 12:09

Min mage började synas riktigt tidigt, är i v 13 nu. Har hittills gått ner i vikt ungefär 8 kg, men trots detta växer magen snabbt! Tycker det är mysigt att ha mage! Under mina andra två graviditeter gick jag upp 16 kg, tappade 12 av dem direkt under BB-vistelsen, och ammade snabbt bort de sista. Jag hoppas att jag ska kunna hålla samma viktkurva den här gången! :D
tinacarlson
Nykomling

Inläggav Stike » 18 okt 2012, 23:23

Jag har fotat kroppen från sidan ungefär varannan vecka sedan v.5 och första skillnaden, putte litet put ser man på bilderna i v 11. En liten kula kom i v 15 och det är då det började synas som en gravidmage.
Bild
Bild
Bild
Stike
Stammis

Inläggav elinhgglund » 10 nov 2015, 07:11

Jag tyckte den började synas i vecka 9, men det var nog bara för mig haha. Min make tyckte inte det 8) meen i vecka 13-14 small det till och alla började säga (först som visste jag var gravid) att oj vad magen växer. Jag tror det var i vecka 17 någon sa att 'när kommer bebisen' dvs första gången någon kommenterade som inte visste :) efter detta kom det redan dagen efter en sådan kommentar från någon som inte visste :) en kvinna sa att hon sett flera veckor men nu var hon helt säker på att magen har gravidform. Jag tyckte det var superduper kul då folk som inte ens visste började kommentera.
Jag går in i vecka 20 nu på nån dag och alla säger att jag verkligen ser gravid nu och det tror jag att jag gör. Ibland inbillar jag mig att magen krympt haha, men det är nog tvärtom, klart den växer mycket ...men jag har nog vant mig vid att inte kunna se fötterna få jag står och att ha mikn 'lilla' (eller eg relativt stora för veckan jag är i ) kula :D :D :D
elinhgglund
Stammis

BF: 160407

Inläggav elinhgglund » 10 nov 2015, 07:14

Vad roligt med foto. Det har vi med gjort, näästan varje dag från vecka 7 typ. Ska lägga ihop till ett bildspel sen har jag eller jag o maken tänkt :) kommer bli coolt tror jag, och som sagt, då jag ibland inbillar mig magen krympt kan man jämföra med bilderna och de visar aldrig att den krympt haha. Och bilder kan ljuga, men inte så avsevärt mycket :) e kul kika då jag tyckte jag hade bauta-stor mage (så liten den var :D) och nu hur himla mkt den vuxit och lilla 'pelijoppen' som vi kallar liten, där inne :)
elinhgglund
Stammis

BF: 160407

Föregående

Återgå till Andra trimestern
Annons: