Annons:

När Elsa kom till världen

Skriv din egen förlossningsberättelse och läs andras berättelser!

När Elsa kom till världen

Inläggav camag » 31 mar 2011, 16:52

Jag var mycket rädd för förlossingen. Jag var rädd för att det skulle göra ont. När sedan en kompis hade en svår förlossning två veckor innan Elsa kom var jag jätte nervös. Jag var dock ändå lite avundsjuk. Hon hade minsann fått föda. Jag var stor och trött och sov uselt på natten. Jag kände mig övertygad om att jag skulle minsann gå över tiden - beisen skulle aldrig komma. Urdumt - så här efteråt skrattar vi åt de!

När jag var och handlade på bageriet fick jag en rejäl förvärk. Min man var inte med mig då - så jag tänkte att det kan väl inte
starta nu och det gjorde det inte. Nästa dag var vi ute och promenerade. Det gjorde rejält ont så jag knappast kunde gå. Solnedgången var så vacker. Förvärkarna avstaannade dock och jag somnade den kvällen.

Nästa morgon kom min pappa - vi skulle göra ärende på IKEA. Hade en rejäl förvärk innan han kom men sen var det lungt. Min man kom hem och vi tittade på Wallander. Efteråt började jag få värkar. Värkarna blev snabbt oliderliga. Ringde in till förlossningen och de sa att jag skulle ta två alvdeon och ställa mig i duschen. Jag sa att det var möjligt! Jag kunde inte stå. Jag fick komma in på undersökning. Min man ringde taxi. Vi fick med os bb väskan och en massa mat. Jag hade hört att man blir hungrig och ska äta under förlossningen. Värkarna var olideliga och taxin hittade först inte till vårt hus. När taxin kom körde den i 140 till bb! (Detta har min man berättat efteråt). Väl framme stod vi och väntade utanför bb. Till slut kom de och öppnade. Jo, jag var 3 cm öppen. Jag fich stanna, vilken lättnad.

Jag käktes upp vår middag. Jag var varken hungtig eller törstig. Jag skickades in i dushen med order om att dusha två timmar. Efter 20 miuter fick jag nog och gick ut blöt och naken. Till slut hittade vi en handduk. Jag försökte först torka mig på en tvättsäck.

Jag fick ondare och ondare. Jag bad om epidral me ndet fanns ingen läkare tillgänglig. Jag började andas lustgas och kräktes igen. Värkarna kom och gick. Jag var så trött. Jag minns inte riktigt tydligt. Jag tror jag lyckadess somna mellan värkarna.

Vid 4 på natten var jag fullvidigad. Jag hade kommit in vid midnatt. Hittils hade värkarna inte gjort så ont. Det hade varit ganska uthärdligt. Det är i alla fall så jag minns det. Barnmorskan bad mig krysta! Det gjorde så helvetiskt ont att jag bara vägrade. Jag fick värkstimulerande dropp och mer lustgas. Det var för sent för epidral.

Tiden gick och jag minns inte allt. Det var som i en dimma. Jag tröttnade och bad om kjejsarsnitt. Barnmosrkan sa att det kan du glömma! Jag bad att få sova - men hon sa att du ska inte sova nu ska du föda barn! Jag bad om sugklocka och det fick jag.

Sedan gick allt mycket snabbt. Rummet var fullt av människor. Läkaren satte sugklockan och bad mig krysta. Nu gick de inte att låta bli. En gång misslyckades hon och blev blodig i ansiktet. Barnmorskan frågade om hon skulle trorka av sig. Hon sa nej, vi kör direkt. (Detta har min man berättat efteråt). Jag krystade. Det gjorde så obeskrivligt ont. Jag såg ett vit ljus som exploderade framför ögonen!

Sedan var hon där! Allt var över! Vi hade fått en dotter! Våran älskade underbara Elsa var där!

All smärta var ingenting mot den stora kärleken till vår dotter! Om jag hade behövt gå igenom lika myccklet smärta igen hade jag gjort det för hennes skull!

Nu har Elsa vaknat och hon sitter i knät!

Jag skriver mer sen

Förlossningen var det häftigste vå varit med om! Nu är Elsa snart fem månader. Hon är underba och dagen hon kom till oss är den lyckligaste i vårt liv!
camag
Nykomling

Re: När Elsa kom till världen

Inläggav Thiies_ » 31 mar 2011, 17:05

grattis! :D
Bild

BildBild
Thiies_
Alltid online

BF: 110719
Status: Ser ut att bli en lillasyster till Ricky!

Inläggav smel87 » 06 maj 2011, 12:00

Grattis, älskar att läsa liknande berättelser!

(jag som inte ens fått min första)
smel87
Nykomling

Inläggav Creadiem » 06 maj 2011, 12:49

Grattis :D, uhh blev helt tårögd mot slutet av din berättelse....
MF: 8/10 -10 (v.8+4)
Creadiem
Alltid online

Inläggav camag » 10 maj 2011, 16:33

Jag blir också tårögd när jag läser min berättelse. Elsa är så fantastisk occh underbar! Det är så underbart när ett litet barn kommer till världen.

I går fylle Elsa sex månader. Hon är en pigg liten typ som nästan alltid är glad! Hon är underbar!

Till alla som är rädd för att föda! Visst det är skitläskigt men helt underabart. Om jag får ett barn till kommer jag inte vara rädd mer.
camag
Nykomling

Inläggav camag » 10 maj 2011, 16:34

Jag blir också tårögd när jag läser min berättelse. Elsa är så fantastisk occh underbar! Det är så underbart när ett litet barn kommer till världen.

I går fylle Elsa sex månader. Hon är en pigg liten typ som nästan alltid är glad! Hon är underbar!

Till alla som är rädd för att föda! Visst det är skitläskigt men helt underabart. Om jag får ett barn till kommer jag inte vara rädd mer.
camag
Nykomling

Inläggav blomman&biet » 10 maj 2011, 20:11

Vilken underbar berättelse, det går inte att läsa utan att det sprutar glädjetårar.
All smärta försvinner så fort det lilla kntyet kommit ut visst är det underbart.
Jag väntar våran tredje och längtan är stor
blomman&biet
Stammis

Inläggav Strumpan » 11 maj 2011, 00:17

Grattis till en liten dotter!
[url=ht[url=http://tickers.families.com]Bild[url=http://tickers.families.com]Bild[/url]
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online

Status: Gift och mamma till två barn

Inläggav camag » 11 maj 2011, 11:57

Om jag får fler barn kommer jag säkert vara rädd nästa gång också under förlossningen. Fast jag kommer inte vara rädd under graviditeten. Nu vet jag att förlossningen det går som det går!

Grattis till alla er som väntar barn! Det är så härligt! Grattis till er som fått barn också! Det är det mest fantastiska man kan uppleva!

Nu ska snart Elsa och jag äta lunch! Det blir pure för Elsa. :D
camag
Nykomling

Återgå till Min förlossning
Annons: