När fick ni mens efter missfall? HJÄLP

Här får du stöd & tröst av andra som varit med om missfall.

När fick ni mens efter missfall? HJÄLP

Inläggav husmusen11 » 30 jul 2016, 17:47

Hej!
Håller på att bli galen på min kropp och denna väntan med att mensen ska komma efter mitt missfall (MA) som skedde 14 juni då jag va i vecka 13 (lillen slutade utvecklas i vecka 8-9) Det har alltså nu gått 6 och en halv vecka sedan missfallsblödningen sattes igång med hjälp av cytotec. Jag hade väldigt ont och efter ca 5 dagar åkte jag in till gyn och blev undersökt då jag ej stod ut längre. Det visade sig att mycket fortfarande satt kvar (nästan hela graviditeten sa han) och min kropp hade försökt stöta ut det men att det ej gick. Han fick ut nästan allt och jag började genast må bättre igen. 1 vecka efter det hade jag en ny tid till gyn där dom gjorde ett vul, - allting var bra men livmoderslemhinnan var tunn, vilket den tydligen kan bli direkt efter ett missfall sa hon.
Tog även ett gravtest på gyn som visade negativt. Detta är alltså över 4 veckor sedan som testet visade negativt och över 6 veckor sedan blödningen började. Borde inte kroppen ha ställts om nu då? och borde jag inte ha fått tillbaka min mens?

Har funderat över ifall jag kunnat vara gravid igen, - känner mycket som jag gjorde när jag var gravid som kommer och går tex. illamående, smärta i nedre delen av magen, större bröst osv.. men dock har jag inte alls ont i brösten som jag hade när jag var gravid, vilket även var första tecknet på att jag va gravid då. Har tagit gravtest senast idag som visat negativt.

Senast när jag plussade gjorde jag inte det förrns i vecka 6-7. Hade testat veckan innan men var negativt då.
Vill så gärna bli gravid och blir galen på att gå och vänta. Vill att mensen ska komma så att vi kan börja om igen.. Eller ja, vi började väll egentligen redan om direkt när jag slutade blöda efter missfallet ;) men ni förstår vad jag menar..

Någon som varit i samma sits som mig?
Eller någon som vill berätta när den fick mens igen efter ett missfall?
husmusen11
Nykomling

Re: När fick ni mens efter missfall? HJÄLP

Inläggav Missyris » 15 aug 2016, 08:13

Tråkigt att höra om ditt MA, jag beklagar. Det är en oerhörd sorg och det sätter sina spår länge.

Jag fick MA i vecka 9 och fostret hade dött tidigt i vecka 4/5, så det fanns inget foster kvar. Det var en chock att min kropp lurat mig så länge. Vi hade försökt i två år att bli gravida, så det kändes extra jobbigt. Tror det tog fem till sex veckor till första mensen, men sen vart resterande mens helt oregelbundna i ett halvår. En omgång hoppades helt över. Trodde jag vart gravid då, men inte. Det var nog min kropp som behövde återhämta sig. Jag vart gravid igen ett år efter den första graviditeten. Nu är det inte många veckor kvar innan bebisen föds. :)
Bild
Missyris
Alltid online

BF: 160918

Re: När fick ni mens efter missfall? HJÄLP

Inläggav lillamee » 16 aug 2016, 08:06

Jag beklagar också ditt MA husmusen, jag hade en liknande historia med MA som upptäcktes v 13 men fostret hade varit dött sen v 9. Jag valde skrapning och den genomfördes en vecka senare. En månad efter skrapningen fick jag mens, och det var min normala cykel som kom igång då. Graviditetshormonet bör gå ur kroppen nästan direkt efter skrapning, jag gjorde också ett gravtest efter tre eller fyra veckor som visade att hormonet var borta.
Du bör nog räkna skrapningen (för jag antar att du fick göra en när det inte kom ut med cytotec) som avslutningen av din graviditet och utgå från den när du beräknar din cykel.
Frågorna är hur lång cykel brukar du ha? Är du regelbunden i vanliga fall?
Och det är klart att det är nog inte konstigt att vara i obalans efter något sånt här! För oss tog det sig på tredje cykeln efter skrapningen, och min cykel var regelbunden direkt. Det är nog väldigt olika från person till person.
Jag håller verkligen tummarna för dig!
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Bor: Liten ort

Återgå till Missfall