När förlossningen går fel

Skriv din egen förlossningsberättelse och läs andras berättelser!

När förlossningen går fel

Inläggav sukke » 02 feb 2011, 10:49

När jag väntade mitt tredje barn så gick jag länge innan bf med förvärkar, när jag hade gått över tiden med en vecka så vaknade jag halv fyra på natten med fruktansvärda värkar. Jag förstod att nu är det dags så jag kokade mig en kopp kaffe och väckte gubben, som tur var så sov mina andra två barn hos mormor och morfar denna natten, under tiden som jag försökte få i mig kaffet så blev värkarna kraftigare och tätare endast någon minut emellan,jag ringde sjukhuset och de sa att jag skulle komma in genast. Det blev värre och värre väldigt snabbt, bilresan som trots allt gick i 220km, kändes som en evighet, som tur är så är det motorväg nästan hela vägen, våran gamla bil är inte byggd för dom hastigheterna så mitt på motorvägen börjar röda varningslampor blinka, och inte nog med det bensinmätarens varningslampa börjar också att lysa, panik. Men det fick bära eller brista nu hade jag vansinnigt ont så bara kör gubbe kör!! Halv fem var vi inne på förlossningen, barnmorskan kände hur mycket öppen jag var och då började krystvärkarna, ca 8 cm sa hon. När de kopplat upp all övervakning på mig och bebis så ser de att bebis inte får syre under mina värkar. Någon bedövning var det inte tal om, det är så mycket folk i salen att jag inte vet vem som e vem läkare och barnmorskor om vart annat alla skriker de dock åt mig att bebis måste ut nu hur jag får ut honom är oviktigt han ska ut han stryps, han får ingen luft :cry: Jag trycker och skriker personalen hänger på min mage drar i mig åt alla håll, de klipper, och drar med både sugklocka och tång, det finns ingen tid för kejsarsnitt,tillslut får de ut våran älskade gosse , helt livlös :cry: .Personalen springer iväg med honom, jag säger till min min man att följa efter , lämna inte bebis. Jag ligger ensam kvar ledsen och chockad, efter de sytt ihop mig så får jag ändå inte gå upp då jag inte slutar att blöda, vad händer med mitt barn, lever han? Våran älskade lilla gosse hade trasslat in sig illa i navelsträngen och ett varv runt halsen som drogs åt mer och mer ju längre ner han sjönk. Efter vad som kändes som en evighet kom min man tillbaka och säger att han har hämtat sig, han ligger i kuvös men mår förhållandevis bra. Dagen efter att han var född fick han tyvärr häftiga kramper, såg ut som ep-anfall,med ambulans till regionssjukhuset,där han blir inlagd på neo-avd.Efter otaliga undersökningar och prover kommer de fram till att våran lilla Linus har fått en kraftig hjärnblödning, som lett till hydrocefalus,vattenskalle. Blodfyllda hålrum i hjärnan leder till att huvudet sväller och cp.skador,Linus måste opereras, nytt sjukhus och ett avtappningsrör sätts in i hans hjärna. Ord kan aldrig beskriva hur det är att uppleva något sådant här, detta var den mest fruktansvärda tiden i mitt liv ,att inte veta om han får leva eller on han ska ryckas ifrån oss så snart,i 4 månader låg vi inlagda på sjukhus,jag hade kunnat gjort detta inlägg väldigt långt men jag kan inte skriva allt, vi kastades dagligen mellan hopp och förtvivlan allt som hände blir ibland bara som en overklig film eller något som bara händer andra men idag är lilla Linus 7 månader, han har fortfarande kvar röret i huvudet han mår bara bra, det är för tidigt ännu att säga vilka skador han har fått, men det spelar ingen roll för han lever och vi har honom hos oss.
sukke
Nykomling

Re: När förlossningen går fel

Inläggav 67d » 02 feb 2011, 11:33

Vilken historia, måste varit jätte jobbigt för er att inte veta hur det skulle gå med eran guldklimp!!

Satt med tårarna i ögonen och väntade mig att få läsa att de värsta hade hänt, en sån lättnad när man lästa att han idag mår bra! :D

Alla är vi olika, och tur är väl det!
BildBild

BildBild
67d
Alltid online

Status: Mamma till 2 pojkar, Oliver och Theo

Inläggav Pollypop » 02 feb 2011, 11:52

Finns inga ord jag kan skriva som räcker till för att svara på det här egentligen... Tack gudars att berättelsen fick ett lyckligt slut och tack för att du delade med dig av det här till oss!!

Skickar massa kramar till dig om du vill ta emot dem!
Buddah

William-Alexander

Haley Nova
Bild

Leah
Bild

Xx Pollypop
Pollypop
Stammis

BF: 121015
Status: Sambo och förlovad

Inläggav sukke » 03 feb 2011, 14:03

Tack snälla ni för era svar, jag var lite rädd efter att jag hade skrivit detta kanske någon skulle bli rädd eller tycka att jag inte borde skriva om sådant där det bara ska vara lyckliga glada förlossningar, men efter som det fick ett lyckligt slut så tänkte jag berätta att även sådant här händer, tack för kramarna och det vänliga orden , det värmer. Tro det eller ej men jag är faktiskt gravid igen, man blir ju lite orolig, kanske jag ska försöka få ett kejsarsnitt, vet inte har aldrig gjort det, någon som har erfarenhet av det? Den nya bebis är självklart mer än välkommen, men oron finns där trots allt ändå, men alternativet är otänkbart, återigen tack.
sukke
Nykomling

Inläggav L8i » 03 feb 2011, 14:22

I december föddes vår son, 6 veckor tidigt och sjuk. De första dagarna av ovisshet och sjukhustermer man inte har en aning om vad de betyder var fruktansvärda. Trots mycket kunnig och duktig personal på Neo mår jag fruktansvärt dåligt över det här. Julian är nu frisk, men fortfarande liten. Har tar sig inte tillräckligt fort, inte ens om man jämför med andra prematurer. Men allt har sin tid!

Det ni gått igenom är givetvis MYCKET värre, så starkt att orka alla dessa månader på sjukhus. Kämpa på, det är det enda vi kan göra :)
BildBild

Bild
L8i
Alltid online

Status: Mamma till Julian och Milian

Inläggav madddee » 03 feb 2011, 14:36

Vilken stark berättelse!! Jag suger i mig alla sorters förlossningsberättelser numera och jag har tänkt på att jag bara läser om "glada" förlossningar...(förstå mig rätt)

så stort TACK för att du ville och orkade dela med dig av dina erfarenheter!!! Fantastiskt starkt av er! många kramar och grattis till lillkillen :) (och till syskonet som är på väg!!!!)

kram!
Bild
Bild
madddee
Alltid online

Bor: Kållered
Status: Stolt mamma till Emil och Viola!

Inläggav Barn är underbara » 07 feb 2011, 21:54

Tycker det är starkt av dig att skriva om din upplevelse, härligt att du har din pojke hos dig oavsett hur hans framtid ser ut så finns han hos er och är omgiven av kärlek.
Lycka till med er lilla pojke. :D
Barn är underbara
Alltid online

BF: 110510
Status: Äntligen är han här vår Wilmer

Inläggav MariaTheres » 09 feb 2011, 14:00

Klart att du ska få skriva om detta!

Usch jag kan inte tänka mig hur det måste ha varit för er.. Så skönt att det gick bra!

Och vilken pärs det måste ha varit för dig under själva förlossningen! Du är stark :)
Användarvisningsbild
MariaTheres
Alltid online

Status: Mamma till två gosfisar!

Inläggav 67d » 09 feb 2011, 14:13

Grattis till liten i magen! :D
BildBild

BildBild
67d
Alltid online

Status: Mamma till 2 pojkar, Oliver och Theo

Inläggav Takili » 30 mar 2011, 20:48

oj jag fick tårar i ögonen när jag läste detta. kan inte tänka mig in i eran situationen. vet inte vad jag hade gjort om det hänt min dotter. Men såå glad att det gick bra för er. =)
BildBild
Användarvisningsbild
Takili
Alltid online

BF: 090925
BIM: 090119
Status: Mamma till Emilia

Nästa

Återgå till Min förlossning
Annons: