När har ni/ tänker ni shoppa

Här diskuteras shopping gravid, mamma och barnprylar.

När har ni/ tänker ni shoppa

Inläggav AochL » 05 feb 2010, 20:36

Funderar på när man ska shoppa det mesta. En del vänner säger shoppa så nära inpå som möjligt "man vet aldrig", andra säger shoppa i god tid "när du har orken" och man behöver alltid komplettera nära inpå.

Har köpt spjälsäng av en arbetskamrat och ska köpa barnvagn av min kusin, så det är ordnat. Listan på det övriga är färdig och jag måste säga att jag längtar efter att shoppaloss.
Bild
Bild
AochL
Alltid online

Status: Lycklig mamma & sambo

Re: När har ni/ tänker ni shoppa

Inläggav Malahannah » 05 feb 2010, 20:47

Jag sitter och funderar över samma sak. :D
Jag har iallafall bestämt mig att inte handla något förrän efter RUL. Blivande mormor fuskade och köpte en av teddykompaniets snuttefiltar. Hehe :lol:

Men kan vara kul och se hur andra tänker. Bra intiativ!
Malahannah
Stammis

Inläggav Happy_Mum » 05 feb 2010, 21:14

Jag längtar så efter att få handla en massa saker.
Har redan skaffat en vagn, lite tidigt kanske :oops:
Kom på igår att de kanske kan vara fler än en bebis hehe då har jag ju gjort bort mig som köpt vagn.
Bild

BildMake a pregnancy ticker

MF 1 September 2009
Happy_Mum
Stammis

BF: 080710

Inläggav AochL » 05 feb 2010, 22:48

Min sambo och jag bestämde oss för att inte ta reda på om det är en flicka eller en pojke, men min mor och sambons yngsta dotter protesterade högt och ganska länge. Min mor påstår (med humor) att hon inte kan handla innan hon vet vad det blir. Nu tror jag ju inte att hon kan hålla sig, snart har hon shoppat något. Bonusdottern tittade inte på annat är bebissaker under jullovet, i varenda affär hittade hon något. Men då tyckte jag det var lite för tidigt att handla.

Funderar på att åka till gekås-ullared sista helgen i februari, då är det ca 10 veckor kvar. Alternativet är i slutet av mars då är det ca 6 veckor kvar.
Bild
Bild
AochL
Alltid online

Inläggav Malahannah » 05 feb 2010, 23:15

Jag ska också till ullared och handla fast i maj då har jag gått över halva tiden. Tror man kan hitta det mesta där mycket billigare. :D Det gillar vi!
Malahannah
Stammis

Inläggav asajacobsson » 03 apr 2010, 01:12

Jag har redan börjat shoppa lite trots att jag bara är en månad gravid... svårt att låta bli när man ser alla gulliga kläder... men maken är inte lika förtjust i det. ;-) Dock har jag försökt hitta könsneutrala grejer främst eftersom vi inte vet könet på bebben än... men det är svårt, det mesta är rosa och blått, vilket i och för sig är rätt gulligt, men kanske blir lite tröttsamt i längden.
asajacobsson
Nykomling

Inläggav AochL » 03 apr 2010, 11:07

Nu har vi shoppat det mesta, lite kvar som blöjor, tvättlappar osv. Bonusdottern är här över påsk så nu tvättar vi kläder, lakan mm. Ska fixa garderoben i helgen. Vid första föräldraträffen sa bm att det är bra att ha väskan packad en månad innan, en del första föderskor går inte över tiden. Så när det är tvättat och klart ska jag även packa väskan. Det vi inte shoppat finns på bb.
Bild
Bild
AochL
Alltid online

Inläggav FairyStore » 04 dec 2013, 00:55

Jag har redan börjat shoppa lite trots att jag bara fyra månader gravid :?

besök: http://www.fairystore.se
FairyStore
Stammis

Inläggav stineingmann » 25 feb 2014, 11:23

Jag skulle tipsa dig om att börja spana åt de saker du vill köpa tidigare och köpa dem nära inpå. Det kan dock vara svårt att motstå frestelsen när man ser något gulligt. Barnvagn, spjälsäng och blöjor går att köpa innan bebisen är född. Vad gäller andra barnartiklar som bärsele, åkpåse, babystol är det nog bättre att vänta och till och med låta bebisen prova dem först. En sak jag absolut skulle rekommendera är Bumbo Babysitter. Här kan du se den

http://www.mammashop.se/bumbo-baby-sitter-ljusbla.html
Användarvisningsbild
stineingmann
Nykomling

Återgå till Shopping