Annons:

När Lova kom till världen!

Skriv din egen förlossningsberättelse och läs andras berättelser!

När Lova kom till världen!

Inläggav Danem » 29 dec 2010, 23:05

Det här är den korta versionen, den som är längre och mer detaljerad finns här:
Del 1 http://emeliegrahn.blogg.se/2010/decemb ... del-1.html
Del 2 http://emeliegrahn.blogg.se/2010/decemb ... del-2.html

Det var strax efter midnatt onsdagen den 22 december, jag pratar med min sambo i telefon som är på jobbet för att säga god natt. Slår igång en film att somna till och äter lite godis men känner att det kommer några sammandragningar, tänker inte längre på det annat än att jag ska kliva upp för att ta två Alvedon så att jag kan somna och passar på att kissa.
Efter att ha kissat klart så tycker jag att något verkar konstigt så jag ska hämta telefonen för att kunna ringa min sambo igen och då kan jag konstatera att vattnet går.

Ringer hem min sambo och ringer till Förlossningen så att de vet att vi kommer in så fort vi kan. Hoppar i duschen och min sambo småstädar lite här hemma under tiden jag packar ner våra saker i en IKEA-påse (jag hade inte packat väskan, hade ju gott om tid kvar trodde jag).
D's kompis kommer hit och vi åker de 12 milen som är till sjukhuset.
Vi blev inskrivna på BB för att fosterljuden var höga när vi kom in så de ville ha koll på oss, efter ytterligare en kurva i sängen på rummet var det mycket bättre och vi skulle få sova.

Vid halv sex på morgonen börjar jag äntligen känna något för innan dess har det varit kolugnt och tio i sex börjar jag koncentrera mig på andningen, vaggar omkring och klockar värkarna ute i korridoren.
Sen händer det inte så mycket förrän efter nio då det börjar kännas lite mer intensivt och jag blir skitnödig, barnmorskan undersöker mig vid halv tio och jag är då öppen 3½ cm och de frågar om jag vill gå över till Förlossningen och bada. Vilket jag självklart vill så jag går över direkt jag varit på toa.

Ligger i badet ett tag och myser, barnmorskan kommer in och säger att om jag vill ha epiduralen så får jag kliva upp nu så vi kan undersöka och förbereda mig inför den då den andra tjejen som är i rummet brevid ska också ha så narkosläkaren är ringd och ska komma till mig efter henne.
Kvart i tolv kommer han och allt är klart vid halv ett, de sätter även en skalpelektrod på bebisen för att hålla bättre koll på fosterljuden och då var jag öppen 4 cm. Vilken jävla tid det ska ta tänkte jag!

Min sambo får gå över till vårat rum på BB för att sova en stund och jag skulle också passa på att vila nu när jag inte hade ont längre, pratade i telefon en stund och kvart i två kommer barnmorskan in och vill att jag ska kissa. Det ville jag med så jag fick ställa mig upp sakta så att vi kunde se så mina ben fungerade som vanligt och sen mot toaletten.
Tillbaka i sängen så hade jag fått tre värkar så de kom mycket tätare när jag stod upp, jag skulle bli undersökt igen för att sen stå upp så skulle vi se om det ökade på något.
Klockan var två och jag var öppen 6 cm och det var mjukt och fint där inne, under tiden är det skiftbyte och den nya barnmorskan kommer in och presenterar sig. Den gamla hade tagit fram värkstimulerande dropp då hon tyckte att det var för glest mellan värkarna men vi skulle avvakta en stund.

Kvart över två känner jag att värken ändras och att det är svårt att inte trycka med när den kommer, kroppen trycker på rejält helt av sig själv och jag var säker på att det skulle flyga ut en korv. Ringer till min sambo som inte svarar, när nästa värk kommer trycker jag på klockan så att någon personal ska komma.
En sköterska kommer och jag berättar läget, hon kikar under filten och går iväg och snabbt efteråt kommer barnmorskan och en annan sköterska in. Jag säger att jag vill ha dit min sambo så sköterskan springer iväg och hämtar honom.

Barnmorskan undersöker mig och jag är fullt öppen så det var bara att krysta, min sambo kommer in precis när jag får en ny värk och stackaren är alldeles nyvaken och förvirrad.
Så börjas det, jag får krysta och jag svär mer än vad jag någonsin har gjort för det gjorde så förbannat ont att jag inte visste vad jag skulle ta mig till. Ligger på sidan med benet i vädret och skiter ett halvt kilo för varje gång jag krystar, typ. Fan vad bajs det kom (och det har vi skrattat åt massor i efterhand).

Jag får lägga mig på rygg och när jag känner att huvudet nästan är ute trycker jag på ännu mer, jag blir helpeppad när jag känner att det är ute och trycker ännu mer så att kroppen kommer ut.
Min sambo tittar på mig och lyser i hela ansiktet, jag visste då att det var en flicka som kommit. Fick sätta mig upp och titta på henne. Vackraste, finaste Lova!

Hon kom med ansiktet uppåt så det var därför det gjorde så jävla ont, bra mycket ondare än med Oliver, men jag sprack inget. Fick några små bristningar och blev sydd med tre stygn bara för att det skulle läka ihop fint.

Klockan 14:49 den 22 december kom våran efterlängtade dotter och lillasyster, 3470 g och 47 cm lång.
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Re: När Lova kom till världen!

Inläggav hottitotta » 29 dec 2010, 23:20

Grattis :)
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
hottitotta
Alltid online

Inläggav Pollypop » 29 dec 2010, 23:30

Grattis grattis :D
Buddah

William-Alexander

Haley Nova
Bild

Leah
Bild

Xx Pollypop
Pollypop
Stammis

BF: 121015
Status: Sambo och förlovad

Inläggav spader10 » 29 dec 2010, 23:49

Läste den långa storyn.
Tagen!!!!!

Jättefint berättat!

Stort grattis!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
spader10
Alltid online

BF: 121223
Bor: Mellansverige
Status: sambo, två barn

Inläggav emeliehjaertajonas » 30 dec 2010, 08:09

Grattis Danem!!! :D :D :D
Du och jag sen den 8 augusti 2005
Bild
Bild
http://emeliehjaertajonas.blogg.se
Användarvisningsbild
emeliehjaertajonas
Alltid online

BF: 111225
Status: Gift, mamma och gravid

Inläggav naellie » 30 dec 2010, 10:46

Jättefint! Stort grattis till er!
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Inläggav grynet_å_jag » 30 dec 2010, 12:00

Grattis till Lova och en fin förlossning.
Bild
[/url]
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online

Status: Mamma till två prinsar ♥

Inläggav BigSmile87 » 30 dec 2010, 12:19

Grattis :)
Användarvisningsbild
BigSmile87
Alltid online

BF: 110401
Status: Elias <3

Inläggav Petra86 » 30 dec 2010, 12:59

Grattis till Lova igen, och grattis till en bra förlossning.. :D
BildBild
BildBildBildBildBildBild
BildBild
BildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
Petra86
Alltid online

Status: Mamma till Emilia och Lucas!

Inläggav Danem » 31 dec 2010, 01:06

Tack så mycket :D
Det är så mysigt att få ha henne på utsidan, nu har jag två underbara barn. Fränt :)

Den korta versionen blev rätt lång ändå haha
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Nästa

Återgå till Min förlossning
Annons: