När Melissa kom till världen (långt)

Skriv din egen förlossningsberättelse och läs andras berättelser!

När Melissa kom till världen (långt)

Inläggav Fanny » 13 okt 2009, 13:47

Allt började tidigt på morgonen måndagen den 21 sept, jag var och hälsade på min mamma på hennes jobb och åt frukost då small det till och började göra ont, jag trodde bara att det var förvärkar och väntade på att dem skulle försvinna. Mamma var tvärsäker på att värkarna hade sattit igång. Jag åkte hem gick på toaletten och såg att jag hade fått brun/röda flytningar så jag gick och la mig en stund för att vila men värkarna blev bara kraftigare men än så länge så gick det att andas igenom dem så jag gick upp kollade på tv för att försöka distrahera mig själv och tänka på något annat så att man inte tänkte så mycket på att det gjorde ont.
Dagen gick och värkarna blev kraftigare och kraftigare men dem var fortfarande väldigt oregelbundna. Kvällen kom och vi skulle gå och lägga oss, fick lite sömn den natten, värkarna fortsatte även på tisdagen och dem blev bara värre och värre och kl. 19 så var det värkar med intervall på 5 min och dem varade i ca. 60-90 sek. Vi gick och la oss vid 21 men det var helt omöjligt att sova gjorde så fruktansvärt ont, tog Alvedon men det hjälpte inte, ställde mig i duschen hjälpte inte heller så kl. 01.10 så ringde jag in till förlossningen och bad att få komma in på kontroll vilket gick bra, jag väckte sambon och vi åkte in.
Kom in vid 02.00 var då öppen 2cm men hade 0.5cm kvar på tappen så jag blev hemskickad igen vilket jag var inställd på från början men jag fick med mig en liten tablettpåse hem så att jag skulle få sova lite. Kom hem vid ca. 04.30 slängde i mig tabletterna och gick o la mig, fick sova 5 timmar vilket var skönt att få lite sömn, men värkarna var fortfarande kvar, i tablettpåsen så hade jag fått bricanyl som skulle få värkarna att stanna av men det hjälpte inte. Vi åkte till BM för sista besöket och nu var huvudet fixerat iaf så det var skönt. Vi åkte hem och försökte sova lite till men det var helt meningslöst, försökte äta något men det gick inget vidare var inte speciellt sugen på att äta ville bara försvinna. Kl. 19.00 så ringde jag till förlossningen igen eftersom värkarna var riktigt onda nu kom med ett intervall på 3-5 min.
kl. 21.40 kom vi in till förlossningen och dem satte ctg och jag blev undersökt. Ctg såg bra ut med en bra kurva men inget att hänt var fortfarande bara öppen 2cm och hade 0.5cm kvar på tappen. Så BM gick iväg för att hämta ännu en tablettpåse och jag skulle bli hemskickad.
Kl.22.05 så går vattnet medans jag väntar på att BM ska komma tillbaka med tablettpåsen, fruktansvärt chockad blev jag då det verkligen var en fors som kom, sa till min sambo att antingen så gick vattnet eller så kissade jag på mig, gick på toaletten och tur var så hade jag binda på mig som samlade upp det mesta, så BM kom in och tog bindan och sprang iväg. Kom tillbaka efter ca. 15 min och sa att det var fostervatten och det var klart, men ändå så blev vi hemskickade. Väl hemma så tog jag tabletterna som inte hjälpte ett dugg jag låg och vred mig i sängen av smärta så min sambo ringde förlossningen då jag inte kunde prata och vi var välkomna in.
Kl.01.30 vi blir inskrivna på förlossningen i sal.8
Kl.02.00 börjar andas lustgas
Kl.04.19 dem sätter en skalpelektrod på bebisens huvud, är då öppen 5 cm
Kl.6.50 så har inget hänt sen sist är fortfarande öppen 5 cm så dem vill sätta epidural men jag vägrar så det blir värkstimulerande dropp, de är det värsta jag någonsin har vart med om, snacka om elaka värkar man får av det men jag fortsätter att andas lustgas som inte hjälper ett skit men har blivit min kramkompis.
Kl.07.07 så är det personalbyte och en ny BM och US kommer, väldigt trevliga tråkigt bara att man är så snurrig i huvudet att jag inte ens ser hur dem ser ut.
Kl.09.00 så är jag öppen 7 cm och har legat i samma ställning sen jag blev inskriven dessutom på rygg så hon vill snabbt att jag byter ställning, så jag får sätta mig på en pilatesboll vid sidan av sängen men min sambo som masserar min rygg och trycker på höfterna.
Kl.09.52 så kommer krystvärkarna igång och jag är öppen 10 cm, så upp i sängen igen på sidan och börja krysta
Kl.10.24 så föds våran lilla dotter utan något problem alls. Helt perfekt vägde 3440g och var 51 cm lång.
Alla frågar alltid om det gjorde ont att föda, att krysta ut henne gjorde inte ett dugg ont men hela värkarbetet var ett rent helvete som jag gärna skulle klara mig utan men dum som jag är så tog jag inge smärtstillande eftersom jag tycker det är dumt, min mamma och hennes mamma osv. födde utan smärtstillande såklart att jag också ska klara det och det gjorde iof men denna förlossning har inte gjort mig rädd för att föda igen och kommer säkert att strunta i smärtstillande nästa gång också men dock så vill inte min sambo vara med om det igen han har aldrig mått så dåligt över att inte kunna ta bort den smärta jag hade.
BildBild
BildBild
BildBild
4skabli5.wordpress.com
Fanny
Alltid online

BF: 130922
Status: Mamma till Melissa och Hailey

Re: När Melissa kom till världen (långt)

Inläggav hejsanSara » 13 okt 2009, 21:16

Grattis Till din lilla Melissa.
hejsanSara
Stammis

Återgå till Min förlossning
Annons: