När min Raket Nova kom gick de fort ((Långt))

Skriv din egen förlossningsberättelse och läs andras berättelser!

När min Raket Nova kom gick de fort ((Långt))

Inläggav Lillaärtan » 10 maj 2009, 15:48

Dåså,
Nu har jag o min skrutt nova varit hemma i snart en vecka, så här gick de för oss under förlossningen
Enjoy :D

den 27/4 knallade jag ner till BM för vanligt V 38+1 möte.. Hade fortfarande äggvita i urinen o blodt var lite högt, de bestlutades att jag skulle läggas in på avd 14 för vidare kontroller..
Träffade läkare den 28e o hon beslutade att de skulle försöka starta mej eftersom jag hade en viss oro över att ngt skulle gå snett, så på med Gel o vänta vänta,
Jag var skit pirrig o trodde värkligen att de skulle gå sååå fort, men tji fick jag..
den 29e träffade jag en ny läkare som beslöt samma sak igen, på med ny gel tidigt på dagen o vänta vänta.. Tji fick jag igen då INGET hände..
Mer o mer frustrerad blev man, delvis av att gå på en avdelning och för att man ställt in sej på att NU skulle de hända..
den 30e kom samma läkare o beslöt att låta mej ha vilodag eftersom min kropp tydligen inte var redo, jag grinade rakt ut o var så besviken..
Tog mej en tur på stan med vänner o jävlaremejen gick runt, gick i trappor o över allt.
kom tillbaka till avd på kvällen piggare än vanligt, fick veta att jag nog skulle få åka hem över helgen på permis men att läkaren på ronden skulle avgöra det dagen efter
1maj kom,.. Läkaren kom, äggvitan i urinprovet hade ökat - INGEN PERMIS.
Mamma kom med syster o hennes dotter, blev en tur på stan igen,
kommer tillbaka på kvällen igen o mådde som vanligt.. Lite orolig i magen men de hade jag ju även varit dagen innan, tänkte att jag iaf skulle berätta det för nattsköterskan innan jag gick o la mej,

Vaknade vid 02 den natten av att jag kände mej lite konstig, gick upp på toa, ifall de skulle kännas bättre..
Gick o la mej igen, men fick gå upp ett tag senare o fråga efter värktabl
Kl 2.30 kopplas jag in på kurvan för att kolla läget, o de börjar göra ganska ont nu, liten älsklings hjärta låg på en ganska rak linje o sköterskan gillade inte de, 3.30 får jag gå ner till förlossningen
ringer mamma samtidigt eftersom dom hade 10mils åktur
Till en början går de ganska bra där nere, har ont men jag kan leva med det,
får en jätte bra BM som fixar o donar med mej, och som att knäppa i fingararna går de från ok ont till ONT och JÄTTE ont.
Bm börjar sätta nål för ev dropp, tar blodprov eftersom jag ville ha ryggmärgsbedövningen, men de skulle ju ta 30 min innan svaret kom,
"okey tänkte jag, de hinns ju med"
Var då öppen 4 så jag antog de skulle ta lite tid,
värkarna pepprar på som bara den o jag ligger med lustgasen hela tiden men inte hjälper den som alla sagt!
Visst den dempade värken men de gjorde ont,
helt plötsligt får jag en värk o jag känner hur de trycker neråt 3 ggr o hur jag kissar på mej, trodde jag.. Bm kollar o konstaterar att vattnet gått..
Inte ens då fattar jag att de kanske skulle gå fort,
Vid den här tiden hade jag så ont att hjärtljuden slutat synas så de fick koppla in en sån där "anten" på novas huvud..
Värkarna blir värre o värre o varje gång trycker det neråt,
Bm kollar hela tiden mellan benen på mej o inte ens då fattar jag att de faktist är på gång.. :P
hon känner efter igen o säger
-Käre värld va du jobbat bra! du är öppen 9 nu!
Hon trycker på den lilla knappen o in kommer en annan tjej, jag hör genom en värk att dom pratar o säger
- Aaa de är dags nu.
-Va?! redan??

och innan de hunnit fram börjar jag låta som en ko eller liknade o känner hur jag inte kan sluta trycka och hinner ropa o fråga var min mamma igentligen var?
2/5-09
kl: 05:37

kom Min lilla

Nova
2905g
49cm lång

Kl 05.50 kom min mamma så dom missade det på håret, men hey det blir ju något att berätta för Nova längre fram att de tog dryga 4h och att mamma var helt ensam :)
Lillaärtan
Alltid online

BF: 110413
Status: Bebis på väg ;)

Re: När min Raket Nova kom gick de fort ((Långt))

Inläggav fiffi » 10 maj 2009, 17:24

Grattis!!! Starkt att klara det helt själv!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
fiffi
Alltid online

BF: 090514

Inläggav ewa.c » 10 maj 2009, 18:33

Jättegrattis!
BildBild

BildBild
ewa.c
Alltid online

BF: 130314

Inläggav AnnaOhlsson » 10 maj 2009, 19:03

Grattis till Nova!
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
AnnaOhlsson
Stammis

BF: 090523

Inläggav Catwomen » 10 maj 2009, 20:18

Det var en raket det. Starkt att du klarade det helt själv.
Bild

Bild

Bild
Catwomen
Alltid online

Inläggav stajners » 10 maj 2009, 21:06

Grattis! Starkt att få vara ensam, men du hade ju inte riktigt ngt val heller :) Tur det finns så bra personal!
Bild Bild
Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Inläggav Lillaärtan » 10 maj 2009, 23:11

hehe ne det fanns ju inte mycket vi kunde göra :) bm som jag hade var faktist bäst, hon kom för att hälsa på oss dagen efter innan sitt pass osv så ja.. Man kunde vara trygg
Lillaärtan
Alltid online

BF: 110413
Status: Bebis på väg ;)

Återgå till Min förlossning
Annons: