När Ozzy kom till världen.

Skriv din egen förlossningsberättelse och läs andras berättelser!

När Ozzy kom till världen.

Inläggav SophyM » 04 sep 2011, 19:31

Här kommer berättelsen om hur det gick till när vår lilla son valde att titta ut i v.35+6.

Måndagen den 30/8.

Älskling kom hem sent från jobb, jag stod i duschen o tog d lugnt.

-”Ska du me får du snabba dig!” säger han.
Då kommer jag ihåg att en go vän fyller år o vi ska på kalas o blir genast lite stressad.
- “Du stressar mig så jag får förlossningsvärkar” svara jag lite skämtsamt.

Vi åker iväg till vännen som bor ca 45min härifrån med bil, mitt ute i skogen typ.

Väl framme sitter vi o dricker kaffe o käkar kakor, har allmänt trevligt. Vid 22 känner jag att det rinner till lite (inget ovanligt) så jag går på toaletten. Reser mig upp från toaletten o det slutar inte att rinna. Sätter mig igen o det låter som man öppnat en kran, det mer än sipprar.

Jag stoppar trosorna fulla med papper o går ut till dom andra.

-”Jag vill inte skrämmas men jag tror mitt vatten gick precis” säger jag.

Alla tittar på mig som om jag sagt ett dåligt skämt. Jag skulle ju inte föda förens om 4v.

Jag ringer förlossningen o dom ville ha in mig direkt, just för att jag bara är i v35+5.

När mannen min vaknat från chocken o jag stoppat en handduk innanför byxan så beger vi oss.

Vi va framme på förlossningen vid 23 tiden. Fick ett rum o ctg kopplades. Bebisens hjärtljud va normala o jag hade inte ens sammandragningar.

Doktorn gjorde en undersökning o konstaterade att jag inte va öppen men skulle läggas in o få antibiotika.

Jag skulle alltså inte bli hemsläppt förens jag hade min son i mina armar, den tanken va smårsvält. Jag hade inte riktigt räknat med det.

Älskling fick åka hem o jag la mig till rätta i den hårda sjukhussängen. Somna till o från hela tiden.

Tisdagen den 31/8.

Vid 6 på morgonen började jag känna “menssmärtor” som blev intensivare o intensivare för varje “värk”. Barnmorskan råder mig att ta en varm dusch. Det hjälper lite. När jag duschat färdigt ringer jag Älskling o säger att han får snabba sig för jag håller på att avlida. Han anländer vid kvart över 7.

Jag får gå in i duschen igen, för att ligga still på sängen lr stå upp va totalt omöjligt.

När jag inte orkar sitta där inne längre lockar BM ut mig med hopp om smärtstillande. Vad får jag? Jo, 2 alvedon. Som jag 20 min senare kräks upp eftersom jag har så våldsamma smärtor.

kl 9 kommer läkaren o undersöker mig, hon utbrister “det e ju inte konstigt att du har ont, du e ju öppen 5 cm. Du ska till förlossningen nu”
“Det va ju det jag sa!!” gorma jag.

Fick själv promenera till förlossningssalen, aldrig har en så kort sträcka känts så lång.

Inne på förlossningen får jag en ny BM, väldigt go sådan. Hon ger mig lavemang o sedan kallas hon iväg akut.

När hon kom tillbaka skulle jag få smärtstillande lovade hon, till dess fick jag hålla tillgodo med lustgasen.

Så där sprang jag på toa mellan värkarna o försökte dämpa dom med lustgasen vilket innebar att jag hela tiden fick andas i masken då jag hade värkar utan mellanrum.

När jag började känna att krystvärkarna kom, sa jag till Älsklingen att nu får han kalla på någon för nu kommer han.

Barnmorskan kommer tillbaka o konstaterar att jag är fullvidgad o tappen e utplånad, det e bara till att krysta.

Jag kämpar på i vad som tycks vara en evighet. Plötsligt sjunker hjärtljuden lite på bebis o läkarna kallas in. Dom klipper o pressar mot magen för att få ut honom.

Tillsist kommer han ut o läggs på mitt bröst.

Klockan är 12:21.

Han får lite extra luft i lungorna men mår bra o kan andas själv.

Längd: 46cm
Vikt: 2680g

På frågan, Om det gör ont att föda barn? Ja! Det gör så in i helvetes ont att man bara vill försvinna, men sekunden barnet kommer ut försvinner all smärta. Det e magiskt.
SophyM
Nykomling

Re: När Ozzy kom till världen.

Inläggav Cayenne87 » 04 sep 2011, 23:41

Grattis till sonen!!
Du fick ett jobbigt slut på förlossningen, men tur att det gick bra. Hoppas ni båda mår bra och ni bara kan njuta! :D
Bild

Bild
Cayenne87
Alltid online

Status: Väntar vårat andra barn <3

Re: När Ozzy kom till världen.

Inläggav Strumpan » 05 sep 2011, 15:12

Grattis till sonen!
[url=ht[url=http://tickers.families.com]Bild[url=http://tickers.families.com]Bild[/url]
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online

Status: Gift och mamma till två barn

Återgå till Min förlossning
Annons: