När plussade ni "direkt" efter missfall?

Nytt försök efter missfall.

Re: När plussade ni "direkt" efter missfall?

Inläggav Taragonan » 23 dec 2010, 13:59

Klarade inte annat än att göra ett test idag igen... och.... NEGATIVT!
Ser ju på er andra att det fortfarande finns hopp men har inga symtom eller nått så antar väl att testet är korrekt :(

Känner mig så sjukt deprimerad och skulle helst vilja dra hem nu från jobbet och gråta av mig men det går ju inte...
Vart man än vänder sig så är där lyckliga föräldrar på jakt efter julklappar till sina små.
Vanligtvis tycker jag om julen och tycker det är roligt att pynta och baka m.m. men nu känns det bara som jag vill spy på hela julen!
Är så glad att det bara är lite över en vecka till 1 januari och allt är över så slipper man bli påmind om att jag också kunde ha varit så där lycklig människa som handlade julklappar till sin nyfödde eller åtminstone glädjes åt en liten i magen :cry:
Som jag skrev på facebook för nån dag sen, jag tror jag slår mig ihop med Grinchen...HATA JULEN!
Hemma är det inte en enda julsak framplockad och ska heller inte bli, har inte orkat handla julklappar så inga paket blir det heller (förutom till mina två systerbarn) så det enda jag får i julklapp är väl mens och en hejdundrandes mensvärk antar jag... :evil:
2010 blir iaf det dessidert sämsta och sorgliga året jag upplevt hittills :cry:

God Jul till er alla, hoppas ni får det roligare än vad jag vet att jag kommer få... :(

Beklagar för allt mitt klagande... var bara tvungen att få avreagera mig lite...
Taragonan
Stammis

Inläggav madddee » 23 dec 2010, 15:43

ut med det bara!! Det är väldigt skönt att skriva av sig. Jag tror jag har skrivit kilometervis med negativa inlägg i missfallstrådar... Det ÄR svårt att se det nu, men det kommer vända... Och det finns fler än jag i det här forumet som har fått två missfall men tredje har det gått jättebra för. En superklen tröst :( jag vet, men du KAN bli gravid och det är bara en tidsfråga innan du blir det igen. Jag fick själv det skrivet till mig i ett inlägg efter mitt andra missfall och jag kunde inte ta det till mig då, för det kändes som om det var ÅR tills jag skulle få se det där plusset... Det skulle aldrig ske enligt mina tankar. Väntan är verkligen jättejobbig... Och jag har inget bra att trösta med, utan tyvärr måste det ju bara ta sin tid.

Det som hjälpte mig när det var som jobbigast var att fokusera på nåt helt annat som jag tyckte var roligt och tvinga mig att göra det. Vända tankarna mot nåt annat... Det är jättesvårt och jag misslyckades gång på gång, men jag blev till slut så trött på att alltid vara ledsen... Nu gick det väldigt snabbt för mig ändå har jag insett i efterhand, många får vänta fler mensar (hm, heter det så i plural???) än en, som jag fick. Och ändå tyckte jag att väntan var evighetslång... Tiden gick nog som långsammast under den här perioden i hela mitt liv skulle jag tro...

Stor kram!
Bild
Bild
madddee
Alltid online

Bor: Kållered
Status: Stolt mamma till Emil och Viola!

Inläggav Taragonan » 23 dec 2010, 23:04

Då var väl min "julklapp" på plats antar jag... :(
Brun-röda flytningar vid sista toalettbesöket... så nu är det BARA en HEL MÅNAD till man får nästa mens och då är det yttligare BARA en till HEL MÅNAD igen till nästa och så vidare...
Så kanske vi får missfall lagom till jul igen nästa år!
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Taragonan
Stammis

Inläggav madddee » 30 dec 2010, 12:22

Det var din första mens efter missfallet? Isåfall är det ju nånting bra - du kommer vara helt säker på att alla rester o allt är ute, livmodern håller nu på att bädda sig riktigt fin till en nytt befruktat ägg!! Jag har en vän som hade svårt att bli gravid, men efter sitt missfall blev hon gravid direkt efter första mensen. Jag håller tummarna för att det blir så för dig med!!! (Det blev ju så för mig också. )

KRAM och gott nytt år...
Bild
Bild
madddee
Alltid online

Bor: Kållered
Status: Stolt mamma till Emil och Viola!

Inläggav JoJomys » 02 jan 2011, 01:16

Håller med Maddee, även fast det känns jätte ledsamt just nu så kan jag komma med en liten solskenshistoria..
Fick ett missfall i v.9 sedan blev vi gravida igen innan mensen kommit igång, även det slutade i missfall.. Sedan bestämde vi oss för att vänta en mens innan vi försökte igen, blev gravida igen efter mensen kommit och nu ligger den lilla skrutten bredvid mig och sover..
Alla är vi olika, men jag hoppas att ni ska få ett fint pluss nästa månad =)
Kram!
Bild
Bild
Bild

MF V.8 13/11-09
MF V.5 31/12-09
Dotter född 2010
MF V.5 April -11
MF V.5 Augusti -11
Dotter född 2012
http://www.varlilla.blogg.se
Användarvisningsbild
JoJomys
Alltid online

BF: 150105
Bor: Vargön
Status: Gift, mamma och lyckligt gravid <3

Inläggav stajners » 02 jan 2011, 21:58

Är jättesvårt att tänka positivt, jag vet. Men du kan bli gravid och får faktiskt försöka. Du ska se att det kommer att gå vägen! Väntan känns fruktansvärt lång och orättvis. Men ge inte upp! Man måste få må dåligt för att kunna må bra igen.

Jag fick MA i mitten av september i v 9 efter att ha blivit gravid på 4:e försöket. Slutade med akut skrapning och sjukhusvistelse pga infektion eftersom kroppen inte ville göra sej av med något trots cytotec. Vi fick sedan sexförbud i 5 veckor pga infektionsrisken och vi fick absolut inte bli gravida på 2 månader innan allt hunnit läka. Kan säga att det varit sjukt jobbigt med denna väntan på att ens få försöka. Var så orättvist att vara en av 5% som drabbas av infektion i samband med allt detta. Paniken bara växte för jag tyckte att jag förlorade så mkt tid.
Sen kom ÄL senare så klart så vi fick vänta ytterligare 3 veckor innan vi kunde försöka. Blev nästan 3 månaders väntan. Och precis varenda kotte blev gravida under tiden. Vet säkert 15-20 stycken som ska få så det var fruktansvärt!
Men så tog det sej nu på första "försöket" (kallar det inte riktigt försök eftersom sambon bara "släppte till" dagen innan ÄL när det väl gällde, kan säga att jag var svinförbannad på han) och jag misstänkte det verkligen inte. Var inne på dag 35 på nyårsafton när jag gjorde ett test, mest för att jag trodde att mensen säkert skulle komma efter testet. Och så blev det bara så starkt positivt det kunde bli på direkten. Så nu får jag se om det går vägen.

Måste tillägga att det kan ta upp till 9 v innan hCG´t försvinner ur kroppen och att det tar mellan 4-7 veckor innan mensen kommer tillbaka. Jag kände av/märkte av ÄL-smärtor/tecken 2 ggr den första cykeln efter MA´t så min kropp var garanterat inte i balans. Dessutom blev cyklerna 32 dagar istället för 28 som de var innan. Så allt kan tydligen förändras.
Jag har inte heller använt nåt slags skydd på över 5 år och har inte blivit gravid. Är ju bara ett dygn som man är fertil så chansen att råka pricka in just då är ju inte så stor om man säger så. Så det tror jag inte att man ska tänka på förmycket.

Lycka till nu! Skam den som ger sej!
Bild Bild
Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Inläggav minlillaängel » 03 jan 2011, 17:39

stajners: Vad roligt att se att du är så glad nu!
Njut av varenda sekund.
kramis

Tjejer vi får hoppas på ljusare tider!
minlillaängel
Alltid online

Inläggav stajners » 03 jan 2011, 22:01

minlillaängel:
Ja, det var en riktig dipp jag fick där. Och jag trodde som sagt absolut inte att det skulle ta sej, men se det gjorde det. Var nog bra att inte tro att det skulle ta sej :) Bara att hålla tummarna nu! Vågar inte hoppas helt än.
Bild Bild
Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Inläggav minlillaängel » 04 jan 2011, 15:19

Stajners: håller tummarna för dig! Slappna av och njut bara. Jag tror att tjejer som gått igenom det vi gått igenom klagar mindre :) hur mår du? Berätta när du börjar känna graviditeten. Jag har ont i äggstockarna så jag hoppas vi plussar men gör vi inte det så är det ok för då hinner jag träna bort julmaten innan jag blir gravid :) kramis
minlillaängel
Alltid online

Inläggav Viljan » 05 aug 2014, 19:44

Hejsan!
ser att tråden e Väldigt gammal men försöker ändå och hoppas på svar!!!!
Sitter här lagom förvirrad då jag för tre veckor sedan (den 14 juli) fick missfall i v6+4 men nu för några dagarsedan (den 2Aug) tror jag att jag plussade svagt!
Eller vad tycker ni om bilden ?! Jag tycks se två streck, fast det ena e väldigt svagt. Men detta togs alltså några dagar efter äl isf och tror att det e därför det e så svagt. Ska testa igen på fredag och hoppas så in i bomben!
Ska tillägga att jag den 31 juli tog de sista proverna för att kolla så att hormonet fått ner efter missfallet och fick svar att det va inga hormon kvar, men ändå plussade jag (förhoppningsvis/tror jag) två dagar efteråt...

Ser ni positivt eller negativt?
DSC_0817paint.jpg
(138.94 KiB) Nerladdad 46 gånger

Tack för svar!
Viljan
Stammis

Föregående

Återgå till Gravid efter missfall
Annons: