När ska vi berätta nyheten?? Gryyyymt nervös!!

Diskutera graviditeten och stötta varandra. Här kan du skriva om graviditets ämnen som inte passar in på de andra alternativen

När ska vi berätta nyheten?? Gryyyymt nervös!!

Inläggav sofia88 » 30 maj 2012, 19:02

Hej
Är gravid i vecka 7 idag.
Fick en brun flytning igår och ringde till gyn, då jag fick komma in och titta, eftersom vi har 2 mf bakom oss.
Sjukanmälde mig på jobbet igår, och vet inte vad jag ska säga till min familj, mamma vet att jag skulle jobbat idag, men hon har inte frågat varför jag är hemma. Snart undrar dom ju.

Vi bor ganska nära varandra så vi kan träffas genom ett stenkast.

Vet inte vad jag ska säga, har ont i magen för detta. Sjukt nervös för hur dom ska ta det!!
Sjuuuuuuuuuuuuukt nervös, ska vi vänta ett tag till eller ska vi berätta nu inom snarast??

Är orolig för att det blir missfall igen, dom vet om mina mf tidigare, men det blir bara jobbigt.
På nått sätt tycker jag att det är pinsamt, vet inte varför.

Är 22 år och min sambo är 24.

Hur tycker ni vi ska göra??

Kramar
sofia88
Alltid online

Re: När ska vi berätta nyheten?? Gryyyymt nervös!!

Inläggav sofia88 » 30 maj 2012, 19:02

I och med gynbesöket så såg allt fint ut, hjärtat pickade på fint.
sofia88
Alltid online

Inläggav sofia88 » 30 maj 2012, 20:02

Ingen som är i samma situation? ^^
sofia88
Alltid online

Inläggav BeeBii » 30 maj 2012, 21:01

Eftersom allt såg bra ut nu kan du ju vänta. Vi berättade kring v11 för de flesta men min mamma frågade ett par veckor tidigare och då sa jag som det var! Roligt och mysigt med hemligheten en stund med. Är i v16 nu och magen jäser men har inte haft tillfälle att berätta på jobbet än men jag ser att de undrar och misstänker... :wink:

Inget att vara nervös för! Lycka till!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
BeeBii
Alltid online

BF: 121118
BIM: 120310
Status: Mamma till 2 <3 <3

Inläggav EmilieK » 30 maj 2012, 22:02

mf är inget att skämmas för, förstår inte varför folk ska se annolunda på nån som fått mf.

svår fråga, om du berättar för din mamma nu och får mf så vet hon vad som hänt om du blir ledsen utan att du behöver säga de, både berätta att hon skulle bli mormor men de inte blev så.

om du väntar tills du känner dig helt säker att de inte blir mf så blir glädjen större när oron lagt sig och alla kan fira utan att tänka "tänk om"

oj vilket svammel, hoppas du fattar vart jag ville komma
Användarvisningsbild
EmilieK
Stammis

BF: 120915

Inläggav förstagångare » 30 maj 2012, 23:38

Hej Sofie :)

Åh vad glad jag blev när jag loggade in här och såg ditt inlägg! STORT grattis, hoppas verkligen det är er tur nu. Kram
Bild
Bild

MA 7+5 (maj 2010)
MA vecka 7 (mars 2013)
förstagångare
Alltid online

Status: Stolt mamma till finaste Elsa

Inläggav sofia88 » 31 maj 2012, 06:55

Tack för era svar :)
Tack förstagångare, ja nu måtte det j***ar anamma hålla! Blir sjukt nervös när jag går in på fb, då flera runt om mig skriver "ska bli pappa till hösten" osv, och så lägger folk upp ul bilder. :/ blir jätte rädd och nervös när jag ser sånt,
Är rädd för att jag inte kommer få behålla min lilla Pavel.
+ att läkaren när jag gjorde vul sa att " du har ju haft 2 mf, så det finns en större risk att det blir ett tredje"
Jag bra, öööh va?? Här ringer man och är orolig, fick ju komma in på en kvart. Så säger hon så.
Då blev jag sur faktiskt. Varför skulle det bli ett tredje mf för? Vad är det som säger att det skulle bli det? Har ni hört talas om detta...???!!!

Nervös gravid brud som inte har fötterna på jorden just nu, och denna oro ska man ha i minst 5 veckor till. :( :( :(

Kramar till er
sofia88
Alltid online

Inläggav förstagångare » 12 jun 2012, 23:35

Min läkare och BM sade att det att man har haft MF påverkar inte en kommande graviditet, risken är inte större. Men förstår din nervositet,hade det på samma sätt när jag blev gravid efter min MA.

Snart har de nervösa första 12 veckorna gått ska du se!
Bild
Bild

MA 7+5 (maj 2010)
MA vecka 7 (mars 2013)
förstagångare
Alltid online

Status: Stolt mamma till finaste Elsa

Inläggav emeliehjaertajonas » 13 jun 2012, 19:48

Oh sofia!! Stort grattis!! Håller tummarna hårt att lillen håller i sig nu :) berätta när det känns bra för dig och karln. De brukar ju säga att om man sett hjärtat slå så minskar risken för mf. Stort grattis återigen. När är det beräknat? :)
Du och jag sen den 8 augusti 2005
Bild
Bild
http://emeliehjaertajonas.blogg.se
Användarvisningsbild
emeliehjaertajonas
Alltid online

BF: 111225
Status: Gift, mamma och gravid

Återgå till Allmänna trådar om graviditet