av Familjen L » 01 okt 2010, 19:34
Jag har försökt få min dotter som blir 3 år i december, att sluta med blöja. Speciellt i somras, men hon visade inget intresse för pottan eller toaletten. Så jag kände som så att jag vill då inte tvinga henne att göra, som jag vill att hon ska göra. Jag har låtit henne vara utan blöja här hemma, men hon kissade då bara rätt upp och ner på golvet. Sa inte till och hon visade inget tecken på nödighet.
Men from förra lördagen valde hon helt och hållet SJÄLV att sluta med blöja. Kanske med lite hjälp av några ord om att hon ska bli storasyster och då kan hon inte ha blöja. Så där valde hon helt själv. Så från denna dag, så sa hon till när hon vill kissa och bajsa på toaletten. Hon vägrar potta. Bara toalett som gäller. Så jag är en riktigt glad mamma. Visst tog den sin tid, men jag ville inte göra något, som hon inte visade intresse för. Det går även bra för henne att vara blöjfri på dagis. Nattblöja har hon fortfarande, då det är så tätt inpå då hon började vara utan på dagtid. Men totalt så har det inte hänt mycket olyckor, hon säger till. Men snart kan nog nattblöjan försvinna, det är inte mycket kiss i den på morgonen... Så jag är bara glad att det går så fort för min dotter. Fort när det väl börjar, så att säga. Precis som med förlossningen med henne -s- (2v efter bf och en förlossning som tog ca 9h)