När Stella kom, lite läskigt.

Skriv din egen förlossningsberättelse och läs andras berättelser!

När Stella kom, lite läskigt.

Inläggav Anmj » 04 nov 2009, 12:32

Här kommer vår historia, det har tagit lite tid att skriva ner den, men bättre sent än aldrig.

Vi var beräknade till den 5:e september, och den dagen var jag så trött på att vara gravid. Jag kände mig bara stor och klumpig, så jag sprang upp och ner för trappan för att sätta igång det. Men jag kände absolut ingenting på hela dagen =(

Vaknade på söndagen den 6:e kl 05.00 av att vattnet gick. Äntligen =)
Jag rusade till toan och hoppade in i duschen. Gubben vaknade av mitt klampande och blev helt uppstressad, Haha!
Jag duschade och ringde förlossningen på Huddinge sjukhus som sa att eftersom jag inte kände några värkar ännu så skulle jag komma in till kl 11.00 för kontroll.
Kl 06.00 började värkarna komma igång och vid 09.30 åkte vi till förlossningen.
Då hade jag värkar var 4:e minut ungefär och var öppen 4 cm så vi blev inlagda på en gång.

Jag prövade lustgasen och det var det värsta jag har varit med om. Usch jag blev helt snurrig och hallucinerade. Så det slutade med att jag tog ryggbedövning istället.

Krystvärkarna kom igång vid 15.20 och kl 15.38 kom lilla Stella ut.
Vilken härlig känsla. Stella mådde hur bra som helst och vi stannade på BB i ett dygn. Vi åkte hem den 7:e på eftermiddagen men han inte vara hemma i mer än ett halvt dygn.

På morgonen den 8:e så började Stella rycka konstigt i armen så vi ringde Sjukhuset som sa åt oss att komma in igen.
Vi trodde inte att det var nåt allvarligt, men när vi kom in så blev det världens pådrag. Stella började krampa i hela kroppen och vi blev genast inlagda på Neo. Och dom började ta en massa olika prover. Det var blodprover, EEG, ryggmärgsprov och magnetröntgen.
Hon kopplades till olika maskiner och hade en massa sladdar från hela kroppen.
Dom fortsatte att ta prover i fyra dagar och hon fick kramplösande medicin.
Den 11:e blev vi hemskickade eftersom hon inte hade några fler kramper och dom trodde att dom visste vad det berodde på. Vi skulle få veta lite senare eftersom dom måste tolka magnetröntgen ordentligt.

Två veckor senare fick vi komma på återbesök och dom hade kommit fram till att kramperna berodde på att Stella hade fått flera små strokes. Just nu mår hon bra men vi kommer att gå på kontroller tills hon är 18 månader för att se om hon har fått några bestående skador.
Utöver detta så har hon instabila höfter också och fick ha höftskena i sex veckor.

Förlossning gick hur bra som helst men veckan efter var den värsta i hela mitt liv.

Men nu mår vi bra allihopa & skenan tog vi bort i måndags.
Bild

Bild
Anmj
Alltid online

BF: 110607

Re: När Stella kom, lite läskigt.

Inläggav Piillaan » 04 nov 2009, 12:48

Grattis till dottern måste jag ju börja med att säga :D

Men gud så hemskt att hon fick små strokes, stackarn :cry:
Jag hoppas att det värsta är över och att allt går bra nu så det inte händer något mer, och självklart inte heller att hon får några bestående skador.

Ta hand om er, kramar
BildMake a pregnancy ticker

BF: 280310

Inläggav Happy_Mum » 04 nov 2009, 13:10

Grattis till lilla Stella :D

Hoppas värkligen att allt går toppen och att hon inte får några skador..

Sköt om Er
Bild

BildMake a pregnancy ticker

MF 1 September 2009
Happy_Mum
Stammis

BF: 080710

Inläggav Mirella » 17 mar 2010, 09:40

Grattis till en början med!! :)

Hoppas att Stella inte får/fått några bestående skador och får ett friskt och lyckligt liv.

Kram
Mirella
Stammis

BF: 100823
BIM: 090917
Bor: Skene
Status: Leonard är äntligen här!!

Återgå till Min förlossning