När underbara Thea kom!

Skriv din egen förlossningsberättelse och läs andras berättelser!

När underbara Thea kom!

Inläggav popcornlinda » 23 jun 2009, 14:36

Nu, först efter 3 veckor och 4 dagar efter förlossningen kan o hinner jag berätta om när min lilla älskling kom till världen :D

Den 28/5 kl: 23.45 började mina värkar, jag skulle precis gå o lägga mej o hoppades på att värkarna skulle starta på natten som jag önskade varje natt iofs. =)
Ringde förlossningen 00.15 och dom sa att jag skulle hoppa in i duschen o vila vila och vila tills värkarna blev starkare o tätare, vilket jag gjorde. klockan 03.45 ringde jag igen och nu började det göra ont och sammandragningarna kom tätare och barnmorskan sa att vi var välkomna in.

väl inne på förlossningen kl. 04.30 undersöktes jag och var öppen ynka 2 cm änsålänge, fick lägga mig i badet (rekommenderas :) ) där låg jag med tända ljus och fick dricka varm oboý med smörgåsar serverat av sambon hihi.
efter en timme där tröttnade jag och det hjälpte inte längre, nu kom värkarna med ca 3 min mellanrum.. AJ! Nu fick jag lägga mig i ett förlossningsrum där jag fick massage av sambon på en boll, hjälpte inte speciellt mkt så barnmorskan erbjöd sterila kvaddlar (rekommenderas INTE) fy fan vad ont dom gjorde!! 4 stick i ryggen, det kändes mer än 4 getingstick+ att det lindrade inte min smärta ett dugg tyvärr :(
nu hade klockan hunnit bli 07.00 och barnmorskan slutade sitt nattpass och jag fick hälsa på den nya som började sin arbetsdag, hon gav mig tens apparaten som jag använde hela tiden sen, hjälpte sådär men var skönt att tänka på nåt annat när värkarna började smyga sej på :)
nu var jag öppen 4 cm och fick börja med lustgasen som hann bli min allra bästa vän i världen haha! hade riktigt kul vissa stunder, låg o pratade som jag var as-kalas ibland har sambon berättat, jag kommer inte ihåg allt jag sa bara att jag sluddrade på om allt o ingenting hihi!

Klockan 14.00 var jag öppen 6 cm (tjoho) och fick riktiga värkar som gjorde riktigt ont och jag tänkte hela tiden att jag inte skulle klara mer smärta efter detta..
Värkarna blev nu starkare o starkare o kom tätare och tätare och narkosläkaren kom in och satte ryggbedövning, och efter 20 min hade den efftekt, smärtan bedövades bort och jag kände "bara" trycket neråt, typ som om man behöver gå på toa ungefär. barnmorskan undersöke mig kl. 16.00 (ny barnmorska igen) och jag hade öppnat mig från 6 cm till 9.5 cm på 2 timmar så nu gick det undan! :D

Klockan 18.17 kom världens underbaraste flickbebis ut.Hon vägde 4290 och var 51 cm lång och är sötast i världen!! :D :D :D

Jag förlorade 1.7 liter blod vilket tydligen är för mkt (ska inte var mer än 1 liter fick jag veta) så dom satte typ 2 dropp och jag fick en massa läkemedel och grejer för blodförlusten, det var moderkakan som hade gått sönder lite så en läkare fick komma in och plocka ut de sista bitarna av den vilket gjorde djävulskt ont!! så på med lustgasen igen haha! trodde jag skulle dö flera gånger om och det var en känsla som inte går att beskriva o föda barn men definitivt värt all smärta i världen när man till slut får sin lilla guldklimp på magen sen! :D
min lilla underbara Thea! :)
popcornlinda
Stammis

BF: 090516

Re: När underbara Thea kom!

Inläggav ewa.c » 23 jun 2009, 18:27

Grattis till lilltjejen!
BildBild

BildBild
ewa.c
Alltid online

BF: 130314