När vår son föddes- min fina förlossning

Skriv din egen förlossningsberättelse och läs andras berättelser!

När vår son föddes- min fina förlossning

Inläggav Nea 27 » 07 apr 2011, 21:08

Min förlossning:
Jag fick första värken på torsdagen 31/3 vid tre tiden, kände direkt att det var något annorlunda men jag var och hälsade på min nyopererade make på sjukhuset och sa inget för jag ville inte skrämma upp honom i onödan om det bara var förvärkar. Under em och första delen av kvällen kom värkarna när jag rörde mig men avstannade när jag satt stilla. Var lite osäker på om det faktiskt var riktiga värkar för det kändes bara i nedre delen av magen och ryggen och jag hade fått för mig att det skulle kännas i hela magen. När klockan började närma sig nio kom värkarna var 20e minut även när jag satt stilla och jag fick andas igenom dem, de var inte så långa, ca 20sek men jag bestämde mig för att försöka få lite sömn ifall det skulle sätta igång. Skickade iväg ett sms till maken att det kändes som något var på g (ska tillägga att jag bodde hemma hos mina föräldrar så jag var inte själv). Från det att jag lagt mig kom värkarna var 10min, vissa var lite värre än andra men de var helt hanterbara och de gick att andas igenom. När klockan vad halv 5 (tror jag) ökade de i intensitet och kom med 7-9min mellanrum, jag fick lite teckenblödning och väckte mamma som fixade frukost. Jag lyckades äta två mackor och dricka oboj under en halvtimma men sedan hände allt väldigt snabbt, från 7-9 min emellan kom värkarna med 1-2 min emellan och jag kände att jag ville åka in och få någon smärtlindring. Mamma ringde Östra sjukhuset och vi var välkomna in. Jag hade fasat för bilturen men sätesvärmen var skön och det gick förvånansvärt bra, började fasa för att det inte var så allvarligt och att vi skulle få vända hem igen. Väl framme, kl.5.45, blev jag uppkopplad på ctg och den visade inte så höga toppar även om jag hade ont. Jag sa hela tiden att de måste kolla hur öppen jag var ifall jag skulle ringa min man, sjukhuset skulle köra dit honom men jag ville inte att han skulle åka i onödan. Den jättegoa barnmorskan som tagit emot mig kollade och jag var öppen 8cm! Pappa ringde Stefan och sa att han måste åka direkt. Jag sa att jag ville ha något mot smärtan och eftersom det var för sent för EDA så provade jag lustgasen, fast jag varit väldigt skeptisk innan, gillar inte att bli yr och illamående, UNDERBART! :D Jag var nog ganska rolig då för jag kom ihåg att mamma och barnmorskan skrattade när jag pratade. Det blev skiftbyte en kvart efter att jag kommit in och jag fick lite panik när jag kände första krystvärken och maken inte hunnit komma än. Den nya BM och en student presenterade sig och jag sa att vi måste vänta tills maken kommit, de lovade att inte ens undersöka mig för att inte skynda på det. Det var dock bara den krystvärken då och sedan kom det "vanliga" värkar igen. Maken kom vid 7tiden och fick en stol vid mitt huvud. Jag blev undersökt och var helt öppen men barnet låg fortfarande högt. Allt kändes fortfarande bra, även om det gjorde ont. Jag var inte rädd utan det kändes som kroppen visste vad den gjorde. BM gick ut ett tag, hon sa att det skulle ta ett tag för barnet att sjunka, och studenten var kvar, det var hennes andra förlossning. Helt plötsligt kom krystvärkarna igen och jag säger bara att det var en helt otrolig kraft, kroppen gjorde allt själv, jag skulle inte ha kunnat bromsa. Först gick vattnet över studenten som nog blev helt chockad hon han knappt få in BM innan han kom ut på två värkar kl.08.34 den 1a april. Det var helt otroligt!
Eftersom han sjönk så snabbt så sprack jag en del på insidan men det märkta jag inte, det var obehagligt när de skulle sy, men jag hade ju min lilla prins på magen så jag brydde mig inte så mycket.
En jättebra förlossning, mycket lättare än jag trodde det skulle vara!
Bild
Nea 27
Stammis

BF: 110401
Status: Gift och lycklig mamma

Re: När vår son föddes- min fina förlossning

Inläggav Strumpan » 07 apr 2011, 22:49

Vad härligt att allt gick så bra! Stort grattis till en liten son :D !
[url=ht[url=http://tickers.families.com]Bild[url=http://tickers.families.com]Bild[/url]
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online

Status: Gift och mamma till två barn

Re: När vår son föddes- min fina förlossning

Inläggav smulan_88 » 07 apr 2011, 22:55

Grattis till lilla pojken!
Låter som en otroligt smidig och bra förlossning!
Hoppas allt är bra med er bägge! Kramkram
smulan_88
Alltid online

Status: Förlovad, har en liten dotter.

Återgå till Min förlossning
Annons: