När vår underbara Danny kom till världen..

Skriv din egen förlossningsberättelse och läs andras berättelser!

När vår underbara Danny kom till världen..

Inläggav aldi » 12 okt 2009, 16:48

Allt började med att jag och mamma satt hemma hos henne och drack the den 28/8. Vi började prata om hur skönt det hade varit om han skulle kommaF snart då var jag bara i vecka 37. Så fort jag ställde mig upp så gick mitt vatten, blev jätte chockad så jag satte mig på toastolen och den rann jätte mycket, kommer ihåg att jag upprepade hela tiden jag är inte beredd, jag är inte beredd =).. Jag ringde sambon som var hos sin mamma och sa att vi ska ha bebis innom 3 dagar..Han trodde inte på mig först så han började skratta och sa sluta skoja om sånt, jag fick värkligen övertyga honom om att det vra på G. Sen ringde jag förlossningen och dem sa att det vore bra att jag kom in direkt eftersom vattnet gick i vecka 37.

19.00 var vi inne på förlossningen de tog ctg och undersökte mig, jag hade inte börjat få värkar ännu så jag blev hemskickad. Sedan åkte vi och handlade det sista och då började jag känna som lite mens värk som blev värrre och värre för varge minut som gick. Vi kom hem ocg jag började få värkar hela tiden kom dem, de blev allt intensivare. Försökte äta men det gick inte, mina värkar kom hela tiden så kl 00.00 ringde jag förlossningen igen och dem sa att jag skulle komma in igen.

00.49 undersökte dem mig och jag var redan öppen 4 cm så jag fick stanna =) Kände mig så lättad, jag hade så himla ont så Bm introdicerade mig för lustgasen och dem var helt UNDERBAR, min bästa vän under förlossningen.

02.10 klarade jag inte av smärtan så jag bad om EDA. Narkosläkaren kom efter 10 minuter och det var den underbaraste känslan när ryggmärgsbedövningen började värka.. Jag var helt frånvarande innan men nu var jag mig själv igen och jag till och med skrattade varge gång det kom en värk.. Blev väldigt hög på lustgasen någ :D

03.23 blev jag undersökt igen och jag var redan öppen 9 cm..
Under hela natten kom och gick värkarna så vid 06.00 var jag helt öppen men Danni hade inte kommit ner i kanalen helt så jag fick gå med ett Ra_ bord..

08.50 Fick jag dropp som skulle få igång värkarna ännu mer eftersom lilla pyret inte hade flyttat sig neråt ännu i kanalen..Dem höjde droppet hela tiden och värkarna blev bara värre och värre. Jag fick urintappas 3 gånger eftersom jag inte kunnde kissa pga eda:n Testade pilates boll också..

11.00 Nu började jag bli less, Var helt slut ville bara få ut Danni det hade ju stått still i flera timmar så jag började tappa hoppet.

12.45 började kryst värkarna och det gjorde så ont, trodde jag bajsade på mig hela tiden men det kom ingenting.. Jag tryckte 2 gånger sen frågade jag sambon ser du huvudet, han såh det inte men han sa att han gjorde det för han visste att jag skulle bara g :D upp om jag visste att inte ens huvudet syntes. Nu bestämde jag mig att han skulle ut jag krystade 4 gånger till sen kom han ut, När jag hörde hans lilla gråt började jag stor lipa,jag tittade på sambon och tårarna bara rann på båda. jag frågade vad blev det och han sa chockerande det blev en perfekt liten pojke..vi hade hela tiden trott att det var en liten tjej..När jag fick Danni på bröstet kände jag sån enorm kärlek direkt och han var så underbar. Det finaste jag någonsin hade sätt..Älskar han :D mer än allt i världen..All smärta var värd för nu har jag min underbara lilla son hos mig.
BildBild
aldi
Alltid online

BF: 141031

Re: När vår underbara Danny kom till världen..

Inläggav maria_73 » 12 okt 2009, 17:18

Du har fått vara med om det största som kan hända.
Stort GRATTIS.
Lägg gärna in dina bilder under Förlossningsbilder, så får vi se ditt lilla underverk.
Användarvisningsbild
maria_73
Alltid online

Återgå till Min förlossning
Annons: