När våran Skatt kom till världen den 3 september

Skriv din egen förlossningsberättelse och läs andras berättelser!

Re: När våran Skatt kom till världen den 3 september

Inläggav Cayenne87 » 16 sep 2009, 00:39

Grattis till tjejen!! :D
Visst är det otroligt hur man kan älska någon så starkt som man egentligen aldrig träffat förut? Direkt efter min förlossning så sa jag att nästa barn blir med kejsarsnitt :wink: men nu skulle jag lätt kunna föda igen! Det är en sån mäktig upplevelse och det är verkligen värd all smärta! Men det får nog dröjja några år till, haha.
Bild

Bild
Cayenne87
Alltid online

Status: Väntar vårat andra barn <3

Inläggav Our_miracle_2009 » 16 sep 2009, 12:03

jikri: hej jag mår bara bra men precis som du väldigt trött och sliten , ingen sömn jasmin är vaken på nätterna när hon vill ha bröstet . och jag är ochså väldigt känslig nu kan börja gråta för ingenting det är en stor omställning i mitt liv. jag har varit redo för mitt barn och att bli mamma men nu när hon är här så känns det som att det tar tid att smälta allt och jag tänker på förlossningen mycket liksom vad hände och hur kom hon fast jag vet men vill bara prata om det. :wink: Jag fick ju några stygn och dem känner jag inte av men ändå känns inte underlivet som förut ... det kanske tar lite mer tid. Och att magen inte är i gång som förut det är lite jobbigt. Annars flyter allt på här hemma , amningen fungerar kanon känner mig som en mjölk maskin :lol: . Hur går det för dig med din tjej kram? och din svanskota läste att den var skadad aj aj.
Our_miracle_2009
Rådgivare Minbebis

Inläggav Jikri » 17 sep 2009, 13:42

Jo jag vet, man tänker mkt på hur förlossningen var och vad som hände, fast man har lite black out.. ingen tisuppfattning alls. Och ja, man vill bara prata om FL hela tiden :D

Har du inte ont i underlivet nu? asså öm eller så?
Skönt att ammningen flyter på, här har det var lite si och så med det, har tillräckligt med mjölk men eftersom jag började ge henne på flaska i början pga av att jag ej kunde sitta eftersom svanskotan hoppat ur led så verkar hon inte acceptera bröstet mera.. men jag kämpar på..vill så gärna kunna amma och slippa pumpa och gå upp och värma bröstmjölk, inte kul.. allt är svanskotans fel! :wink:

Men nu har det blivit bra igen, kan sitta nu igen och uppskattar det väldigt mycket! :D trodde det skulle ta minst ett halvår innan det skulle bli bra igen, men tydligen inte, skönt! :)

Sen har wilma tyvärr väldigt mkt problem med magen :( Längtar tills hon är 3 månader för då brukar de ge med sig.. Istället för att vara glad när hon vaknar känns det som, (jaha, nu börjar h*lvetet) känner mig värdelös och elak som tänker så, men det är så fruktansvärt jobbigt att se henne ha så ont, vill ju kunna njuta av tiden nu när man längtat så mycket men det går ju inte riktigt när magen håller på så och inget hjälper hur vi än gör, så himla frustrerande!.. aja.. man får bita ihopa helt enkelt. hoppas ni slipper det iaf!

Hade varit kul att få se en bild på henne, när du har tid o lust :D

ha det super!! kramar!
Bild
Användarvisningsbild
Jikri
Alltid online

BF: 090806

Inläggav Our_miracle_2009 » 17 sep 2009, 20:58

jikri: jo alltså i början tyckte jag det kändes konstigt men var så bedövad där nere att jag inte kände något alls :shock: men nu har jag inte ont bara stygnen som skaver på dem yttre blygd läpparna inte skönt ... undrar när dem kommer ramla av :roll: . och avslaget minskade rejält efter 3 dagar väldigt skönt har bara trosskydd nu och min mamma och alla sa att jag har tur för dem blödde rejält i ca 10 dagar :shock: . men längtar tills det är helt slut så man kan mysa med sin man igen vi båda längtar men får snällt vänta. :oops: jobbigt att din tjej har ont i magen min tjej har inte haft ont än så länge hoppas det håller i sig. bra att din svanskota är bättre nu inte skönt att inte kunna sitta ordentligt. så vad gör ni på dagarna ... är du ute och går mycket jag har inte börjat ännu för jasmin är väldigt slemmig i halsen så jag väntar tills hon har blivit lite bättre sen ska jag försöka gå. men man märker nu att ska man i väg någonstans då är det inte lätt allt tar sån tid man hinner inte med. och snacka om blöjor som går åt hon bajsar och kissar hela tiden men tydligen ska det vara så. :) kram
Our_miracle_2009
Rådgivare Minbebis

Inläggav Grriisen » 28 sep 2009, 00:49

Jätte Grattis! =D
Grriisen
Stammis

BF: 150312

Föregående

Återgå till Min förlossning
Annons: