Någon annan som bor trångt?

Här diskuteras allt möjligt.

Någon annan som bor trångt?

Inläggav Fia82 » 01 feb 2012, 00:15

Hej, hej!
Jag och min sambo har precis börjat försöka skaffa ett syskon till vår tvååring. Vi bor i en tvåa på 60 kvadrat. Från början hade vi tänkt flytta till något större innan vi skaffade barn, men sen tyckte vi att det skulle fungera och nu kommer vi eventuellt bo två vuxna och två barn i en tvåa. Låter trångt, men jag är ganska säker på att det kommer fungera....klart det kommer fungera, men kommer man tycka att det blir för trångt? Konstig fråga kanske, jag skulle bara vilja veta hur någon annan som levt liknande tyckte om det. Vår son har ett eget rum och vi bor i vardagsrummet, som är ganska stort. Det fungerar jättebra. Vi har tänkt att barnen ska ha ett gemensamt rum och det är också stort. Vi kommer ju inte alltid bo så här, men i några år iaf. Jag är uppvuxen i radhus, det är kanske därför jag inte tycker det är optimalt att bo så här. Vi känner inte att vi vill vänta med att skaffa syskon till man bor större.
Fia82
Stammis

Re: Någon annan som bor trångt?

Inläggav Johannelin » 08 feb 2012, 14:36

Hej!
Vi bor också trångt, 54,5 kvm. En stor etta som vi gjort om till en liten tvåa. Det finns ju många smarta förvaringslösningar på t.ex. ikea. Jag tycker att man anpassar sig efter det utrymme man har. Nu ska vi visserligen flytta till större då vi ska få en till men nog går det att bo trångt!
Bild
Bild
Johannelin
Stammis

Status: Väntar på nummer två!

Inläggav längtarenmassa » 08 feb 2012, 14:52

Jag och killen bor just nu i en tvåa på 56 kvm med tre katter och en hund. Nu ska förhoppningsvis en liten bebis flytta in med och vi hade tänkt att bo kvar, åtminstone det första året. Tror det kommer gå bra, har redan börjat kika lite på olika förvaringslösningar på ikea, du kan få plats med mer än du tror på liten yta utan att de känns trångt! de gäller bara o tänka till lite:)
längtarenmassa
Stammis

BF: 120930
Bor: Blekinge

Inläggav Gotland » 08 feb 2012, 15:07

Jag är imponerad av er som bor så. Skulle aldrig klara det. När jag var singel så bodde jag i en 2a på 65 kvadrat, sen flyttade jag till en 3a, 76 kvadrat. När jag träffade love of my life så köpte vi hus och nu bor vi på 162 kvadrat med 2 småbarn. jag är bortskämd med utrymme :oops:
Men jag är som sagt imponerad av er som klarar det!!!!
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

BF: 120120
Status: Gravid mamma

Inläggav grodan » 09 feb 2012, 17:51

Vi bodde med två små på 65 kvm och vi gjorde oxå så att vi sov i vardagsrummet och barnen hade sovrummet. Väntar 3an nu o bor i 5 rum i kök på 120 kvm. Allt går om man vill och det är ju inte kvadraten som avgör om man har ett lyckligt hem ;)
Bild
grodan
Alltid online

Återgå till Allmänna trådar föräldrasnack