Någon mer Karlstadbo med BF under våren/sommaren 2013?

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Re: Någon mer Karlstadbo med BF under våren/sommaren 2013?

Inläggav SaraBMJ » 07 mar 2013, 16:10

Ja, fast som "tur var" var det ett väldigt tidigt missfall, en ofostrig graviditet. Men redan efter första mensen efter missfallet blev jag gravid och nu har det som du säger, gått över dem kritiska månaderna :)

Vi var och gjorde KUB testet för ett par veckor sedan och allt såg jättebra ut :)

Hur mår du själv, inte så långt kvar ju :)
SaraBMJ
Nykomling

BF: 130829

Inläggav Jojessica » 07 mar 2013, 16:39

Åh vad kul SaraBMJ! Skönt att det har gått bra den här gången. Dingelsundet, det ligger efter Knappstadvägen va? Jag fyllde 28 i januari.
Jojessica
Nykomling

BF: 130719

Inläggav SaraBMJ » 07 mar 2013, 16:58

Jojessica: Ja, det gör det :) Så nu är det full rulle att få i ordning på allt i huset men så skönt att äntligen ha fått flytta in efter 6 lååånga månader! :)

Ska bli så himla roligt att inreda barnrummet sedan framåt sommaren, gud vilket djungel det är bland babyprylar och allt därtill! :) Hur mår du annars? :)
SaraBMJ
Nykomling

Inläggav sanso325 » 07 mar 2013, 21:35

Jag mår faktiskt riktigt bra även om magen börjar att bli mer i vägen och det där med att sitta bekvämt längre stunder är inte lika lätt. Jag tänkte faktiskt på det här om dagen att jag hittills har haft en väldigt bra graviditet - jag hade nog förväntat mig att jag skulle vara en av dem med skräckhistorier att berätta men förutom lite illamående, lite små känningar av foglossning (inte så farligt, mer värk än smärta) och en trötthet utöver det vanliga så har jag mått bra hela tiden.

Det enda tråkiga är att jag har ett dåligt knä sedan tidigare som jag märker krånglar mer ju längre in i graviditeten jag kommer men det räknar jag inte riktigt då det är problem jag hade sedan tidigare.

Längtan efter att få möta Liten i magen börjar växa, och skönt nog känner jag mig snarare lugnare ju närmare förlossning jag kommer än tvärtom då jag tidigare varit väldigt nervös och rädd för smärtan. Helt orädd är jag ju fortfarande inte men det känns ändå bättre :)

Härligt att ha fått komma in i huset!
Vi njuter just nu för fullt av att få uppleva vår första vår som husägare (flyttade in i oktober) och har precis börjar med renoveringen av Litens rum även om det blir hos oss h*n självklart kommer att sova den första tiden. Men jag vill ändå ha ett rum för alla saker och kläder :)
Men det är inte helt lätt, vi hade en väldigt tydlig bild av hur vi ville ha det, men hittade ingen tapet som matchade det. Nu lutar det istället åt ljusgröna väggar och sedan en väggdekal med ugglor...
Men hur var det med er - hade ni byggt nytt hus?
sanso325
Stammis

BF: 130508

Inläggav SaraBMJ » 08 mar 2013, 11:03

Vad härligt att du mår så pass bra! :) Jag mår också oväntat bra förutom ett litet illamående som kommer och går - mest i samband med att det gått för långt mellan målen och som du säger - tröttheten :)

Låter skönt att du känner ett lugn inför förlossningen, själv har jag inte kommit så långt ännu men självklart skrämmer det mig lite! :)

Har ni tagit reda på könet förresten? Tänkte eftersom du skrev h*n så anar jag att ni låter det bli en överraskning?

Åh vad skönt för er också att få uppleva första husägar-våren! Jag längtar så tills den är här på riktigt och man kan börja sitta ute i solen lite.. :)

Ni verkar vara lite som oss, bestämda med hur rummet ska se ut! :D Låter väldigt fint med gröna väggar och ugglor måste jag säga :)Vi har än så länge helt vita väggar så kommer det nog komma upp en fond på en utav väggarna.

Nej, vi har köpt ett 2 år gammalt hus, så det är inte i behov av någon renovering (tacka gud för det då vi inte riktigt är renoveringspersoner). Men däremot ska vi måla om huset som idag är "aprikosfärgat" till vitt och byta ut lite fasadlampor - lite sånt där småfix :)Så nu har vi iaf gott om plats att växa på! :)Vart var det ni bodde (tror jag såg det tidigare men har glömt:) )?
SaraBMJ
Nykomling

Inläggav Kimmil » 08 mar 2013, 17:41

Hej igen allihopa!

Va längesen ja skrev här nu...

Sitter o e lite smågrinig..BF+6 idag o den här envisa lilla ungen i magen vägrar komma ut =P Har ju en dotter på 3½ sen innan o hon föddes BF-1 så hade ju inte förväntat mig att denna skulle va försenad! Men men..ut kommer hon väl så småningom antar ja, men varje extra dag känns som en extra månad =P

Hur ligger ni andra till? Vilken vecka är ni i nu? O vet ni om ni väntar pojke/flicka? :)
Kimmil
Stammis

Inläggav sanso325 » 08 mar 2013, 20:28

Vi tog faktiskt reda på könet (en liten tjej) men då hon som gjorde ultraljudet tittade så länge och lät väldigt osäker så har vi försökt att inte tänka så mycket på vad det är för kön utan är fortfarande väldigt öppna för att det kan vara en liten kille och har köpt ganska könsneutrala kläder och tänker det samma om inredning och liknande.

Vi bor på Henstad i en lite äldre villa så här har vi målat och tapetserat hela hösten känns det som, men nu är det bara barnrummet kvar innan vi nöjer oss för stunden. Det har varit jobbigt men samtidigt känns det väldigt härligt att genomfört förvandlingen och känna att huset verkar är vårt och det är våra val vi ser i rummen gällande färg och tapeter. Sedan finns ju fortfarande en hel del kvar vi gärna skulle göra om men allt kostar ju och nu känns det viktigare att spara pengar så man kan snåla på föräldradagar sedan när Liten väl har kommit.

Vi har faktiskt redan börjat sitta ute i vår solhörna och det är verkligen underbart!

Kimmil: Jag har precis gått in i 32:a veckan och enligt ultraljudet väntar vi som sagt en flicka, men fäster inte så stor vikt vid det (särskilt inte sedan jag fick veta att min moster fött två flickor som hon båda fått höra skulle vara pojkar).
Förstår att det måste vara jobbigt att gå över! Jag hoppas jag slipper det även om jag är lite inställd på det då det är vårt första barn. Kan tänka mig att tiden går väldigt långsamt den där sista tiden kanske...
sanso325
Stammis

BF: 130508

Inläggav SaraBMJ » 11 mar 2013, 09:58

Ja, det kan ju likväl bli så - att det inte riktigt går att se könet :) Men oavsett så är bebisen lika välkommen, men det är allt kul att kunna planera lite också. :)

Härligt att ni börjar känna er nöjda med huset och att det känns som ert nu. Kan ta ett tag annars. Känns som att det ständigt finns mycket att göra när man skaffat hus! Helgen har gått i ett med allt möjligt, nästan skönt att komma till jobbet och "slappna av" haha :)
SaraBMJ
Nykomling

Inläggav Manda77 » 24 mar 2013, 15:57

Hej!
Är inte karlstadbo, utan bor i Malmö men sambon är från Karlstad och vi spenderar mycket tid där. Vore kul med lite nya kontakter som också skall få barn. Vi är beräknade med vår första han/hon den 23 maj och längtar som tusan :-)! Kommer vara uppe i Karlstad nu i påsk samt så mycket som möjligt i sommar . Möter gärna upp på en fika/ promenad med antingen våra magar eller bebisar :-).
Manda77
Nykomling

Inläggav Kristall » 21 maj 2013, 16:40

Hejhej!
Har inte varit här sedan januari, men ser nu att det hänt endel...! :wink: även om ingen skrivit sen mars, så kanske någon mer råkar slinka in här snart så jag passar på att rapportera.

I skrivande stund så sitter jag med något som jag tror kan vara förvärkar, har inte känt nåt tidigare men hoppas det är på G nu eftersom jag är BF + 10 idag :D

Jag har haft jordens "lättaste" graviditet, inget ont nån stans, sovit hela nätterna. Inga konstiga cravings och inte överdrivet kissnödig. Helt perfekt. Jag har gått upp ca 20 kg men det känns helt ok, det är BARA mage!

Var på universitetet och gjorde en laboration då jag var 4 dagar över BF, mina klasskamrater är lite imponerade av jättemagen, och det är lite roligt :P

Vad kul att höra att du är tillbaka sarabmj, vi är ju "grannar" hoppas jag ser dig och magen här i sommar IRL så ska jag fråga om det är "du"... Hihi! Du får göra du detsamma om du ser nån med barnvagn här i gatorna som du tror kan vara "jag" ;)

Hur går det för dig Sanso325?! :D har du fått än? Tänk om vi är på fl samtidigt! Coolt

Hoppas det är bra med alla och att vi kanske kan få kontakt snart igen

Jag går också på västerstrand, men har inte gått på föräldragrupp, men förhoppningsvis syns vi i barngrupperna sen!

Ha det så bra <3
Kristall
Stammis

FöregåendeNästa

Återgå till Gravid forum