Någon mer långtids försökare som nu vill skaffa nr.2?

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Re: Någon mer långtids försökare som nu vill skaffa nr.2?

Inläggav Je78 » 09 jan 2013, 14:00

Nu har Lukas börjat på dagis igen å han är så glad. Han trivs så bra på dagis och är en liten charmör bland flickorna :)
Känns skönt att vända tillbaka hans dygn som han har lyckats vända på nu när han har vart hemma. I natt så vakna bara Loke 2 gånger och den sista va 1timme innan Urban skulle gå upp. Så det va riktigt skönt.
Nyår så sov Lukas över tolvslaget och alla fyrverkerier. Själv så däcka jag strax innan ett. Julafton så åkte vi ner till min mamma för jag hann inte fixa allt hemma som jag hade tänkt. Det var nåt som kom i vägen :lol:

Helt otroligt att man ska skaffa en bebis till för att få en tös, som många tycker. Skulle vi nu skaffa en till så skulle vi säkert få en pojk till :D Men jag är så nöjd med att ha två underbara pojkar. Att folk inte fattar att man blir irriterad när dem häver ur sig vad som helst.

Kroppen börjar återhämta sig å det förbaskade avslaget börjar försvinna. Så det känns så skönt, speciellt nu när vi åker till Sälen snart. Vet du när man får börja bada igen? Vore kul att kunna följa med och bada på äventyrsbadet.

Hur går det med Nilia nu när det har gått ett tag sen lillasyster kom å trivs hon på dagis? Hur känns det själv och va en tvåbarnsmamma nu när det har gått en tid å storhelgerna är över?
Känns så skönt att dela erfarenhet med nån som har barn i samma ålder, som förstår va man pratar om.
Kram
Bild

Bild
MA aug 08
MA nov 09
Je78
Alltid online

Status: Två barns morsa :)

Inläggav BexochFredrik » 23 jan 2013, 13:10

Nej jag fattar inte heller varför man inte k"kan vara nöjd med två av samma" fattar inte heller varför det verkar vara mer "okej" att ha två tjejer än två killar. Själv är jag glad jag har två friska fina barn =)

Ja detta svaret kommer väll lite sent men du kan bada när det gott 8 veckor och du måste slutat blöda helt.
Har ni haft det bra i sälen eller är det kanske nu ni är iväg? Hur gick det med barnen?

Nilia trivs jättebra på dagis och älskar sin syster. Ingen får hålla Nova mer än jag och Fredrik annars kommer hon som en pil och skriker "MIN NOVA" haha. Så det går bara bra. Änsålänge tycker jag att allt går mycket lättare än vad jag trodde innan. Men det kommer väll sen när Nova börjar röra på sej med för att inte prata om när hon kryper sen.
Hur tycker du det är?

Hoppas att ni få¨r en bra semester eller har haft =)

Kram
Bild

Bild

100108 Äntligen plus efter 18 försök
100908 Dotter född
111116 Medicinsk Abort v.14, allvarliga fel på fostret
111219 Mf v.5
121028 Dotter född
Användarvisningsbild
BexochFredrik
Alltid online

Status: Mamma till två prinsessor

Inläggav Je78 » 24 jan 2013, 00:19

Det är upp och ner för tillfället. Jag berättar gärna, men inte här så offentligt. Kram
Bild

Bild
MA aug 08
MA nov 09
Je78
Alltid online

Status: Två barns morsa :)

Inläggav BexochFredrik » 28 jan 2013, 11:10

Usch vad jobbit. Skicka ett PM om du vill. Kram
Bild

Bild

100108 Äntligen plus efter 18 försök
100908 Dotter född
111116 Medicinsk Abort v.14, allvarliga fel på fostret
111219 Mf v.5
121028 Dotter född
Användarvisningsbild
BexochFredrik
Alltid online