Någon mer långtids försökare som nu vill skaffa nr.2?

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Re: Någon mer långtids försökare som nu vill skaffa nr.2?

Inläggav Je78 » 10 sep 2012, 21:45

Det är väl mest jag som funderar på vagn fram å tillbaka, min man tycker det löser sig. Men han har alltid vart lugn av sig när det gäller stor grejor som våra mf å graviditeter, sen kan det komma nåt litet problem å han blir helt tokig :wink:
Jag såg en bugaboo donkey, men sen såg jag priset 14800. Höll på att sätta i halsen. Så det får nog bli en begagnad i så fall. Problemet är att lilleman inte är så stört förtjust över att åka vagn så jag funderar på att skaffa en annan kombi vagn så länge, för den vi har är stor å klumpig å den börjar sjunga på sista versen. Får se om dyker upp nån bra syskonvagn till hyffsat pris senare. Sen tycker jag som du att dem ska sitta brevid varandra, känns bättre på nåt sätt. Sen är ju lilleman lite över två när nästa kommer. Va lite nyfiken på babyjoggern, så jag googla den. Va smidig den ser ut å va, det gillar jag. Undrar hur hjulen funkar i snö.
Håller tummarna för att hon stannar 4v till. Fick ni reda på rul att ni vänta en tös eller fick ni göra ett 3d ul...
Bild

Bild
MA aug 08
MA nov 09
Je78
Alltid online

Status: Två barns morsa :)

Inläggav BexochFredrik » 11 sep 2012, 14:27

babyjogger mini som har "dubbelhjulen" fram. Alltså med mellan rum mellan hjulen. tror jag inte alls på när det är snö. Dom kom med en ny innan sommaren som heter GT på slutet och det är den vi köpt. Den har rejälare hjul och inte det där mellanrummet. Jag inbillar mej attd et fastnar en massa snö där. Den verkar jättebra det jag kört med den här hemma och vi är som sagt supernöjda med singelvagnen.
Vi betalde 7000kr för den med liggkorg,frakt från uk,två åkpåsar och ett regnskydd. Bara vagnen här hemma kostar 7000 så det blev liote mer än 3000kr billigare på detta sättet. Vill du köpa en ny så kolla på http://www.pramworld.com Har köpt två vagnar där igenom och det är snabb lev och billiga priser.

När vi var på Rul så sa dom att dom trodde att det var en tjej men vi fick ta det som en överraskning. Sen har vi varit på 3D/4D och kollat det. Jag går privat så har dessutom varit på ul i v.32 med. så tre gånger har dom sagt att det är en tjej nu så det får vi väll tro på =) Trodde det själv med.
Har du någon känsla över vad det är? Eller vet ni?
Bild

Bild

100108 Äntligen plus efter 18 försök
100908 Dotter född
111116 Medicinsk Abort v.14, allvarliga fel på fostret
111219 Mf v.5
121028 Dotter född
Användarvisningsbild
BexochFredrik
Alltid online

Status: Mamma till två prinsessor

Inläggav Je78 » 11 sep 2012, 22:41

Lukas tror sten hårt på att det blir en lillebror, han är för go. Min man tror att det kan va en pojk. Själv är jag lite kluven, men tror lite smått att det är en tös. När jag vänta Lukas var jag bom säker på att det var en pojk, ändra mig aldrig. Titta bara på pojk kläder. Blir lika glad vilket som, bara det är friskt.

Hur var det å göra 3D ultraljud, måste vart häftigt... Kan tänka mig att det är lite mer kontroller när man går privat. Får ni göra nåt mer ultraljud nu...

Jag hört många som säger att det är billigare å beställa från utlandet. Ska titta på den sidan du tipsa om. Är lite sugen på brios kombi vagn, men den känns lite klumpig. Får se var det blir, är ju en ren djungel bland barnvagnar :)
Bild

Bild
MA aug 08
MA nov 09
Je78
Alltid online

Inläggav BexochFredrik » 12 sep 2012, 10:21

Nä nu är det inte fler ul. Vi får ul i v.8 v.18 & v.32 Sen var vi iväg själva på 3D/4D i v.23. Det är riktigt kul att se. Och denna gången kunde man dessutom se att denna är lik dottern när hon låg i magen =)
Är ni sugna tycker jag definitiv att ni ska göra det.
Med dotter var jag oxå 100% säker att det var en tjej. Trots att dom sa att det var en kille i v.18 så kunde jag inte släppa det. Vi gjorde då ett köns ul och visst var det en tjej. Förra gången var jag helt säker på att det var en kille vilket det var när jag fick föda fram den i v.14.
Denna gången kände jag direkt att det var en tjej med men velade dock lite några veckor. Men känslan jag fått när jag tagit testet har varit rätt alla tre gångerna =)
Bild

Bild

100908 Dotter född
111219 Mf v.5
121028 Dotter född
Användarvisningsbild
BexochFredrik
Alltid online

Inläggav Je78 » 14 sep 2012, 09:08

Jag kan bara tänka mig va ni fick gå igenom när du fick föda fram bebisen i v14. Det är ju en mardröm som blir sann :( Tycker det är starkt att du vågar bli gravid igen. Fick ni göra några extra tester nu denna graviditeten...

Det är jag mest jag som är nyfiken å skulle vilja göra 3D/4D. Min man står fast vid att det ska bli en överraskning. Så det är bara å vänta å se.
Va har ni funderat på för namn då :)
Bild

Bild
MA aug 08
MA nov 09
Je78
Alltid online

Inläggav BexochFredrik » 17 sep 2012, 11:07

Ja det var inte kul. Det värsta var nog att den trots allt levde och att det var jag som tog död på den men vi hade inget val kändes det som. Var alldeles för många fel och om den nu skulle överlevt graviditeten så hade den inte fått ett bra liv. Så någon tvekan hade vi inte men jobbigt att ta den där tabletten.

Vi fick göra KUB test och jag fick även gå till BM lite tätare i början för att lyssna på hjärtat så att jag höll mej lite lugnare. annars är det inga extra tester.
6 veckor kvar idag. Det går fort nu samtidigt så känns det som en evighet.
Bild

Bild

100908 Dotter född
111219 Mf v.5
121028 Dotter född
Användarvisningsbild
BexochFredrik
Alltid online

Inläggav Je78 » 17 sep 2012, 13:16

Förstår att ni gjorde det beslutet. Det gäller ju att den kan få ett värdigt liv också, så ibland så måste man göra svåra beslut.

När jag ser din ticker å du skriver att du har 6 veckor kvar, så ler jag lite å många minnen kommer. Det var precis i v34+0 som lilleman bestämde sig för att komma till världen. Så jag håller tummarna att du minst går 3 veckor till. Hur mår du annars...
Själv ska jag till läkaren idag å hoppas verkligen på fortsatt sjukskrivning.
Bild

Bild
MA aug 08
MA nov 09
Je78
Alltid online

Inläggav BexochFredrik » 18 sep 2012, 09:25

Ja jag hoppas verkligen att jag går tre veckor till iallafall. Slutar säkert med att jag går över istället. Just nu mår jag mycket bättre. Men är ju inte så konstigt. Kan vila hela dagarna nu när jag kan vara hemma och ha dottern på dagis. Har ju fortfarande ont i fogarna men det är mycket bättre.
Kan inte fatta att det är så kort tid kvar (eller lång ibland).

Hoppas verkligen att det går bra hos läkaren idag och att du blir fortsatt sjukskriven. Vet du om f-kassan har godkänt det? Jag vet fortfarande inte något angående min sjukskrivning. Fattar inte varför dom måste vara så krångliga. Har du sökt graviditetspenning? Tänk på att göra det minst 30 dagar innan den börjar gälla =)
Bild

Bild

100908 Dotter född
111219 Mf v.5
121028 Dotter född
Användarvisningsbild
BexochFredrik
Alltid online

Inläggav Je78 » 18 sep 2012, 20:16

Läkaren fick helt plötsligt för sig att jag bara kunde bli sjukskriven 50%, hon hade nämligen läst att det är det enda som f-kassan godkänner om man inte har så ont att man måste ha kryckor. Ja, ha sa jag, hur ska jag kunna fixa å jobba det. Så kom det igen från henne att f-kassan kanske inte godkänner sjukskrivningen. Men hallå, dem har redan godkänt att jag vart sjukskriven från v13+3 100% tills nu, med uppehåll för min semester. Dessutom har jag redan pratat med min handläggare på f-kassan å hon väntar bara på nästa sjukskrivning. Så jag har redan blivit godkänd. Förklara detta å tur så sjukskrev hon mig heltid fram tills sista oktober. Sen går jag på graviditetspenning, som jag fick godkänt idag.

Hoppas verkligen f-kassan godkänner din sjukskrivning. Hur länge har du vart sjukskriven? Det är ju inte kul att behöva vänta å hoppas på att den går igenom. Inte roligt om den inte skulle gå igenom. När går du på graviditetspenning?
Bild

Bild
MA aug 08
MA nov 09
Je78
Alltid online

Inläggav BexochFredrik » 19 sep 2012, 10:08

Samma som min läkare sa. Var 50% sjukskriven. min grav.penning började gälla 30/8 så den har jag ju gått på ett tag. Bara väntar och väntar på att få något besked angående sjukskrivningen. det handlar och 2,5 vecka som ej blivit godkänd än. så det är ju inte jätte länge men vill ju ändå ha ett svar.
Vad skönt att du fick gravpenning. Slippa krångla med läkarintyg fram och tillbaka.
Börjar vänja mej vid att lämna lilltjejen på dagis och sen gå hem och vila. Hade lite dåligt samvete för det innan men jag vet att hon har mycket roligare där än att vara hemma med mej som knappt kan gå eller sitta. Får ha henne där mellan 9-16 så det är jätte skönt.
Hur gör du med din son? Går han på dagis om dagarna?
Bild

Bild

100908 Dotter född
111219 Mf v.5
121028 Dotter född
Användarvisningsbild
BexochFredrik
Alltid online

FöregåendeNästa