Någon som bor i Backa Säteri, Nödinge???

Heminredning, barnrumsinredning och trädgårsdliv.

Någon som bor i Backa Säteri, Nödinge???

Inläggav En som vill » 27 jan 2010, 10:46

Hej :)

Jag och min man går i husköparplaner och har blivit intresserade av Backa Säteri i Nödinge. Vi bor just nu i Oslo men kommer båda från Gbg och börjar se fram emot att flytta tillbaka samtidigt som bebben kommer i augusti. Dock har ingen av oss erfarenhet från norra göteborg/Nödinge och jag skulle därför gärna höra lite från någon som bor där :)

Hur är området? Hur är barnomsorgen? Finns det många småbarnsföräldrar? (Jag är lite rädd för att bli ensam då vi inte känner så många i Gbg)

Hör gärna av dig om du bor eller har bott här!!!!
Användarvisningsbild
En som vill
Alltid online

Bor: Sverige

Re: Någon som bor i Backa Säteri, Nödinge???

Inläggav En som vill » 31 jan 2010, 21:25

Ingen som bor här?? :(
Användarvisningsbild
En som vill
Alltid online

Inläggav hedda77 » 13 feb 2010, 18:05

Hej!
Jag och min man flyttade från Göteborg till Backa Säteri, Nödinge för snart 3 år sedan och vi trivs kanon. Bor mycket barnfamiljer i området och det planeras för en ny förskola förutom de 4 som redan finns. När jag var mammaledig brukade jag gå till Öppna förskolan, som Svenska kyrkan anordnar - var jättebra att träffa lite nytt folk. Ale torg ligger bara några 100 meter bort, tar ca 10 minuter att gå dit och där finns all service man behöver. Nu har även Sportlife öppnat på torget vilket är kanon om man gillar att träna. Motorvägsbygget och pendelstationsbygget kommer göra sitt till också när allt är klart - kommer bara ta ca 15 minuter in till centrala Göteborg! Jag tror att hela Ale Kommun men framförallt Nödinge kommer få sitt ett rejält uppsving när motorvägs- och pendeltågsbygget är klart om dryga 2 år. Så mitt tips är att köpa hus här - det kommer att stiga i värde och bli ännu bättre på alla sätt!
hedda77
Nykomling

Inläggav En som vill » 14 feb 2010, 02:10

hej hedda77

Så kul att höra att ni trivs! Vi har nu köpt en villa och flyttar in i sommar vilket känns kul :)
Tack för tipset om öppna förskolan. Det ska jag se närmare på i höst när bebis kommit!
Användarvisningsbild
En som vill
Alltid online

Inläggav lillfisen10 » 21 feb 2010, 14:32

Bor också i Nödinge i hus. Det är väl inte det trevligaste området att bo i egentligen, men helt ok absolut.. det är ju nära gbg och inte allt för dyra hus. Sedan arbetar min sambo i närheten och jag arbetar i Kungälv... Känner inga i Ale eller Nödinge ännu då vi inte bott där så länge, så lite kontakter är mycket välkommet! Vi väntar bebis i april....
lillfisen10
Nykomling

Återgå till Inredning & trädgård
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(http://api.minbebis.com/articles.json?category=family&count=6&size=medium&sortorder=latest): failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 12: Invalid argument supplied for foreach()