Någon som har plusat igen?

Re: Någon som har plusat igen?

Inläggav LinaoPyret » 28 dec 2009, 14:37

sitamoia: Vi kommer oxå köpa syskonvagn helt klart, Elicia e ju som Vincent, överallt o ingenstans o hålla handen e ju inte de hon uppskattar mest här i världen ^^ Så vi ser inget annat alternativ.
Vi har iaf bestämt oss för att vi ska försöka få tag på en bättre begagnad Babytravel o då för max 3000:-
Användarvisningsbild
LinaoPyret
Alltid online

BF: 100414
Status: Elicia och Isabelle - de mina <3

Inläggav moia » 28 dec 2009, 15:21

Ja vi funderar också på att köpa begagnat. Det beror så mycket på vad som finns, men begagnade syskonvagnar borde ju vara rätt fina ändå tycker jag. Jag ska nog börja spana lite redan nu. Annars känns det lite tidigt att köpa vagn egentligen. Den holländska vagnen jag kollat in heter First Wheels City Twin, jag hittade den lilla lappen på byrån. =) http://www.firstwheels.nl/sv/city_twin/
BildBild

BildBild

BildBild

Bild
Användarvisningsbild
moia
Alltid online

Status: satsar på en trea

Inläggav Bellsebubba » 28 dec 2009, 15:24

Jag köpte en beg tvilling vagn av ssk på jobbet. Svart o 700 spänn. Hade helst velat ha en emmaljunga cerox men de kostar multum o jag tror itne att jag kommer vara ute o gå så mycket med vagnen. O har bärsele o Ingrids vagn kvar så.

Ska ni tvätta om alla bebiskläderna?? Ska börja rota i klädlådorna snart o funderat på om man ska tvätta dem igen... De är ju tvättade med parfymfri sköljmedel o tvättmedel o strukna... Men frågan är om man ska tvätta dem igen.. För de har ju legat ett tag..
Bild

Bild
Bellsebubba
Alltid online

Inläggav LinaoPyret » 28 dec 2009, 20:30

sitamoia: Åh en sån vagn vill ju ja med ha, suck.. Synd att dom e svåra att få tag på o inte i vår prisklass (nytt e omöjligt för våran del just nu).

Bellsebubba: Ja tror ja kommer att tvätta om alla bebiskläderna igen, så ja har lite att göra de sista veckorna innan BF, men oxå för att de legat i förrådet så pass länge o säkert dragit åt sig en hel del damm o annat mojs
Användarvisningsbild
LinaoPyret
Alltid online

Inläggav Bellsebubba » 01 jan 2010, 15:34

Frågade gubben om han tyckte att vi skulle tvätta kläderna - fick till svar att de kunde jag ju göra för jag har ju ändå inget för mig om dagarna... Hmm han har tydligen redan glömt hur de är o vara hemma med Ingrid för man ska vara där hon är o inte göra något för då kommer hon o ska vara med o peta o ha sig.. Så stryka kläder med henne i vaket tillstånd de går ju inte. Direkt livsfarligt. Men ska nog ta o tvätta dem, lite mysigt o pyssla med de små kläderna. 8 kartonger barnkläder har jag + ett par påsar gissar på att hälften är iallafall de pyttesmå kläderna... :)
Har 58 dar kvar nu tror ja... Kommer vara dryga dagar o man bli ju inne då de ör svinkallt ute. Kunde vara runt minus 5 för då kunde man ju vara ute o leka men de känns inte som mer gör en sugen.

Gott Nytt År på er allihoppa!!
Bild

Bild
Bellsebubba
Alltid online

Inläggav moia » 01 jan 2010, 22:42

Nu har jag köpt en begagnad EasyWalker (07/08) på Blocket! Har verkligen fallit för den vagnen och tror den blir kanon, och så dök den upp på Blocket när jag gick in och kollade, jag som nästan aldrig är där. I precis den färg jag vill ha dessutom! 4900 får jag betala, och det tror jag absolut den är värd. Wihoo! Har lagt in bild i min Egotråd och i syskonvagnstråden.

Jag har inte plockat fram de små bebiskläderna än, men det är ju långt kvar för mig också. Det låter så mysigt att pyssla med dem, jag längtar lite faktiskt även om jag inte är riktigt redo. Känner att jag vill klara av ultraljudet först, bara 1,5 vecka kvar...

Jag känner fortfarande inte av bebisens rörelser, tror jag... Kanske att jag kan ha känt lite idag men jag är så väldigt osäker på det. Hur tidigt kände ni den här gången? Jag hade nästan räknat med att få känna tidigare nu andra gången, men uppenbarligen inte. Man är ju en aning orolig. =( Jag är iaf inne i vecka 18 nu, så himla häftigt!
BildBild

BildBild

BildBild

Bild
Användarvisningsbild
moia
Alltid online

Inläggav LinaoPyret » 02 jan 2010, 15:49

sitamoia: vilken himlans tur att du hittade precis den vagnen du ville ha då! Än har vi inte haft turen med oss, men än e de ju ett par veckor kvar, så ja känner mej inte stressad ^^
Ja kände av den lilla redan i vecka 14 den här gången, men då va de bara lite svagt o så kunde de gå flera dagar emellan, men efter vecka 17 har de varit fullrulle där inne, inte många timmar sömn den här lilla behöver iaf :D
Användarvisningsbild
LinaoPyret
Alltid online

Inläggav moia » 02 jan 2010, 17:27

Min kompis som är ca 1-2 veckor längre gången än mig (ingen av oss har varit på UL än) har känt av bebisen jättetydligt väldigt länge (typ sedan v 12-13), plus att hon har rejält stor mage. Så nu är hon jätteskraj för att det ska vara tvillingar, hihi. Hon ska på UL på måndag, jag är väldigt nyfiken. Tror hon kommer få slaganfall om det är två där inne, hon är inte direkt sugen på många barn och vill nog mest komma förbi bebistiden.
BildBild

BildBild

BildBild

Bild
Användarvisningsbild
moia
Alltid online

Föregående

Återgå till Aprilföräldrar -08
Annons: