Någon som med ska försöka bli gravid i augusti?

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Någon som med ska försöka bli gravid i augusti?

Inläggav Lillajossan86 » 31 jul 2013, 15:38

Tänkte höra om det är fler än jag som har tänkt försöka bli gravid nu i augusti?
Skulle vara roligt att ha någon att bolla tankar med och följa varandras graviditeter:)
Lillajossan86
Nykomling

Re: Någon som med ska försöka bli gravid i augusti?

Inläggav Jeoni » 31 jul 2013, 15:41

Kika in i den här tråden:
bim-augusti-45298-210.html
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Jeoni
Stammis

BF: 131117
Status: Gravid med första barnet

Inläggav lottapotta123 » 18 aug 2013, 14:49

Jag och min man försöker nu bli gravida med första! Jag slutade med p-piller efter tio års knaprande i början av juli och har hunnit ha mens en gång sedan pillerstoppet. Nu räknar jag inte med pillermensen jag fick när jag slutade. Enligt beräkningen ska jag ha haft ÄL den 12 augusti (om min cykel är 28 dagar och regelbunden vill säga, har ju bara haft 28-dagars en gång nu och kan därför inte säga så mycket om regelbundenhet).

Nu håller jag mest på och googlar och nördar bebisforum, så det börjar kännas som om jag rundat hela internet och läser allt för andra gången nu. Jag inbillar mig gravsymptom hit och dit, samtidigt som jag väldigt tydligt lägger märke till alla gravsymptom som "saknas". Det känns himla jobbigt att man inte kan testa redan nu!

Jag vet inte om jag ska testa fyra dagar innan beräknad mens, som det enligt testet går att göra för vissa. Min syster (som har fått tre barn i tät följd) rådde mig att vänta tills typ en vecka efter beräknad mens, för hon plussade inte förrän så långt efter.

Och tänk om det inte tar sig?! Då måste man gå igenom detta pinans väntande gud vet hur många gånger och bli besviken när det inte blir något.
lottapotta123
Nykomling

BIM: 131025

Inläggav Bettan84 » 20 aug 2013, 11:17

Hej,

Jag och min man försöker också bli gravida med första :) .
Jag använde Clearblue digital ÄL stickor och fick glad gubbe den 15 aug, så vi myste den dagen och dagen efter ...eftersom jag har oregelbunden mens så hade vi samlag även dagarna innan plus i söndags.
Jag har molande värk i nedre delen av magen och varit jättesvullen....
Jag vet att det är tidigt för att känna av några symptomermen jag känner mig såååå trött och är fortfarande svullen i magen ...idag är det äl+4 ....
Man kan inte låta bli att tänka på det :-D vi vill så gärna bli gravida NU! :-D...
Är det normalt att få dessa *symptomer.. Det är rätt jobbigt att gå runt med så svullen mage .. Kan också tillägga att det högg till i min vänstra äggstock igår å förrigår...hoppas hoppas.....hur går det för er??
Bettan84
Stammis

Inläggav medvarmthjarta » 27 aug 2013, 22:16

Här har det kämpats hårt under ägglossningstiden, och innan och efter. Jag gav mig sjutton på att nu är det vår tur! Mest i smått panik då vi inte vill ha höstbarn och annars snart måste avbryta bebisbakandet för året.

Bettan84, jag kände första molvärken äl+2, har inte svullen mage men en vecka efter äl började jag vakna kissnödig på nätterna, må illa på eftermiddagen och nu är mensen 6 dagar försenad. Inget plus i söndags när jag tittade, så hoppas på ett plus på torsdag (nästa tillåtna testdag enligt mig själv). Så är jag gravid kan det nog stämma att man känner så tidigt. Jag kände så förra gången jag blev gravid, men fick missfall v5.

Håller tummarna för många plus nu i slutet av aug och september!
MA v13 (v8) jan 2014
MF v7 sep 2013
MF v5 jun 2013
medvarmthjarta
Stammis

Status: Längtande

Inläggav Bettan84 » 28 aug 2013, 08:29

Mensen kom idag :-( ... Men det var bara första försöket så det gäller att ta nya tag, hur får set för dig medvarmhjarta?
Bettan84
Stammis

Inläggav medvarmthjarta » 28 aug 2013, 17:35

Bettan84 skrev:Mensen kom idag :-( ... Men det var bara första försöket så det gäller att ta nya tag, hur får set för dig medvarmhjarta?

Åh vad synd! Men var tacksam över att du i alla fall har normal cykel, vet många som får vänta två-tre månader mellan försöken.
Har du provat ägglossningskalender i mobilen? Jag provade att föra in info i en sån, och kunde därmed mysa flera dagar innan beräknad ägglossning, istället för bara på och efter. Vet ju fortfarande inte om det funkade dock ;)
Imorgon får jag testa. Men vet inte hur jag ska göra för mina teststickor kommer inte förrän vid lunch och eftersom jag jobbar kan jag inte testa förrän på kvällen - då blir det ju inte morgonurin så kanske bättre att vänta till på fredag? Men då dör jag väl av otålighet :p

Idag har jag mått illa sen jag vaknade, rätt ordentligt i perioder. Värk i tjejmagen, och ont som tusan i ryggen så jag fått svårt att gå. Är jag inte gravid nu så skickar jag min kropp i retur till tillverkaren :/
MA v13 (v8) jan 2014
MF v7 sep 2013
MF v5 jun 2013
medvarmthjarta
Stammis

Status: Längtande

Återgå till Vill bli med barn