Några unga gravida att dela tankar med?

Andra trimestern - gravid vecka 13-26. När du skapar en tråd så döper du den till exempelvis "gravid vecka 18 - sparkar" skriv den vecka du vill prata om.

Re: Några unga gravida att dela tankar med?

Inläggav hannispannis » 27 sep 2012, 14:35

Jaså, va kul! där bor jag med! :D

Ja ska bli spännande att se sen på RUL om det stämmer :)
när har du tid för RUL?
Jag har tid den 24/10 känns som en evighet dit! kan inte sluta att längta fast att jag redan har sett den lilla en gång :P
Bild

Bild

Bild
hannispannis
Stammis

BF: 130330
Status: gravid och mamma till en plutt <3

Inläggav helenamaria » 27 sep 2012, 17:06

Hej alla!

Jag är 22 och min pojkvän 21, vi väntar vårt första barn! Var era graviditeter planerade? Vår var det inte, vårt preventivmedel funkade inte. Men efter den värsta chocken lagt sig har jag och min partner båda varit otroligt glada över detta. Trots att vi gärna väntat några år, men det finns ju trots allt många fördelar vi unga mammor har! Så jag ser det som något positivt att det hände nu.

Bor ni hemma eller är utflyttade och har eget? Någon som får hoppa av plugget som mig ett tag? eller jobbar ni redan?

JAg är i v 18 nu och bor i Eskilstuna.
helenamaria
Stammis

BF: 130306

Inläggav helenamaria » 27 sep 2012, 17:07

JAg gjorde mitt RUl i förgår, första gången jag såg den lilla! :D
helenamaria
Stammis

Inläggav Cille » 27 sep 2012, 18:42

Jasså :D Vilket sammanträffande! Bor i Karlhov :) Du då?

Aha du har redan sett den? :) Lyx!!! Har RUL 17/10, inte så långt innan dig ;) Jo känns lite som en evighet för mig med.. men den som väntar på något gått.. väntar alltid för länge tycker jag men ;)

Nja vårt var planerat. Ville dock gå klart gymnasiet och sånt först innan. Men kändes ändå som att det kom som en chock ;) Vi ville ha barn, (och vill såklart fortfarande), men var så rädd för att samhället skulle döma och sådär, även om vi varit tillsammans i över två år, bor tillsammans i egen lägenhet och har jobb båda två. Men nu känns det bara jättebra :)
Hur var det för er? :)
Cille
Stammis

BF: 130315

Inläggav hannispannis » 27 sep 2012, 21:05

Okej :) I Blombacka :D så ganska nära! :)

Yes fick tjuvkika för att kolla så om det bara var en eller två där inne då jag redan har "riskgraviditet" pga havandeskapsförgiftning med sonen och då ifall de skulle vara två så skulle det vara ännu mer "riskgraviditet", men lycklig jag var när jag fick se den då jag inte hade en aning om att jag skulle få göra VUL! :)

haha jaa så är det definitivt ;) men sen när man ser bakåt så har det gått fort ändå :P
tycker denna graviditet bara springer framåt, redan vecka 16 !! plussade ju nyss känns det som!
Men med sonen så räknade man verkligen varje sekund, och tiden kunde verkligen inte gå långsammare :P

Här var det planerat :) men blev till just den månad som jag inte ville (ville ju egentligen, men passade inte så bra då vi skulle till Grekland vid nästa äglossningstillfälle, hoppades lite i smyg på en "made in grecce-bebis" :P)

Med sonen så var det liknande som för dig Cille att det kom som en chock fast att vi ville ha barn , gick liksom för fort att bli gravid kändes det som :) blev nämligen gravid samma månad som vi flyttade ihop :P
Jag fick hoppa av högskolan vid första graviditeten (dålig tajming att dom ändrade programmet efter vår "kull" så vi var sist ut på just det programmet.. annars hade jag tänkt hoppa på efter ett års uppehåll igen, men måste nu istället söka om...)

Nu så ska jag skola in sonen och börja söka jobb samt högskola på distans och hoppas på att lyckas komma in på skola och få jobb av något slag att kombinera tills nästa bebbe kommer :)

Oj vad långt de blev! :shock:
Bild

Bild

Bild
hannispannis
Stammis

Inläggav Cille » 28 sep 2012, 22:07

Oj, ja det är väldigt nära :) Skoj!

Jahaja, skönt att det såg bra ut. Och lyx att få se det lilla livet så tidigt :) Måste känts riktigt kul att få den överraskning :D Vi väntar med spänning! Dels för att få se den och sen för att få se om det är en han eller hon :) Kan man börja tjuvkika på kläder ^^

Aha, ja kan tänka mig att man kanske räknar extra noga med första ;)

Haha ja, vi blev minsann glatt överraskade fast vi medvetet slutat med skydd och allt. Man är ju lite rolig känns det som ;)

Ah du började högskola. Men va synd att du inte kunde hoppa på sen! Jag kollade också på högskola, sökte även in. Men plussade på sommaren och kände att jag kunde jobba nu och börja nästa år. Sådan brådska kände jag inte helt plötsligt :)
Vad gick du för program då? :) Jag har kollat på distansutbildningar, sökte redan i vår till kurser. Dock vet jag inte om jag ska läsa dem. Men sen blir det nog distans i höst är väl tanken :) Har fortfarande lite svårt att veta vad jag vill bli bara ^^

Här blev det också lite långt nu kanske...
Cille
Stammis

BF: 130315

Inläggav hannispannis » 30 sep 2012, 19:53

Har skickat PM till dig Cille :)
Bild

Bild

Bild
hannispannis
Stammis

Inläggav helenamaria » 01 okt 2012, 20:58

Jag får också hoppa av högskolan, har redan läst i två år. Men som tur är kan jag hoppa på utbildningen igen när jag fått vara mammaledig :) Jag har extrajobbat på två jobb under tiden jag pluggat och är utbildad simlärare, så eventuellt skulle jag kanske kunna få jobb som det om jag inte vill fortsätta utbilda mig till lärare.

Jag var och är rädd för att alla ska döma mig för att jag är ung, tycka att man är oansvarig eller ngt. Men på ett sätt, varför ska det vara det? Det finns kanske ingen perfekt tid hur man än vänder och vrider på det, är man över 35 finns risker att barnet inte är friskt osv och större risk för missfall. Ur biologisk synvinkel är ju vår ålder i vart fall idealisk även om man kanske inte kommit så långt med karriären.

Härligt att få se sin lilla bebis :D jag såg min förra veckan, men måste nog säga att de små sparkarna jag får överträffar allt! Har ni känt er lilla bebis ännu?
helenamaria
Stammis

Inläggav helenamaria » 01 okt 2012, 22:17

Hannispannis, plugga du till lärare måntro, de ändrade ju för fullt 2011 omkring.

Min bebis är en "made in rome" bebis, haha
helenamaria
Stammis

Inläggav hannispannis » 02 okt 2012, 07:26

Låter underbart HelenaMaria :-) längtar så tills vårat RUL !!! :-D
Jajjemen det stämmer utbildade mig till lärare, och hoppas verkligen att jag kommer in på nya programmet nu i vår :-)

Jag började känna den här bebben i vecka 12 fast nu känner man ju mer och oftareså mysigt! sonen började jag känna i vecka 16 :-)

Roligt att det blev en " made in rome bebis" :-)
Bild

Bild

Bild
hannispannis
Stammis

FöregåendeNästa

Återgå till Andra trimestern