Några unga gravida att dela tankar med?

Andra trimestern - gravid vecka 13-26. När du skapar en tråd så döper du den till exempelvis "gravid vecka 18 - sparkar" skriv den vecka du vill prata om.

Re: Några unga gravida att dela tankar med?

Inläggav Kommatecken » 10 okt 2012, 16:04

Hej, vad roligt att de finns så många blivande/nya unga föräldrar :D
Ja jag känner igen mig med det angående pojke/flicka. Vi var på ULR i augusti och fick redan på att det var en pojke men min mamma tror det är en flicka & min pojkvän en pojke och jag är inte 100% säker men vi får helt enkelt se,spännande. Hur mår ni nu? illamående? trötthet?

/ Kram Patricia
Kommatecken
Stammis

BF: 130126
Bor: Kristianstad
Status: sambo

Inläggav helenamaria » 11 okt 2012, 21:51

Verkar som att det strömmar in ännu fler som ska ha barn :D

Jag har hört jättemånga spekulationer om vad folk tror att det kommer bli för kön, men själv så har jag ingen aning, det pendlar lite. Ett tag tror jag kille, ett tag tror jag tjej. så med andra ord, ingen ihållande magkänsla ;)

Måste fråga... De som har barn sen innan. Kan ni berätta lite för mig om hur bröstvårtorna ser ut när det kommer mjölk... Jag har fått genomskinlig vätska från mina bröst och den verkar komma från de där små knottrorna på brösten. sen i mitten av bröstvårtan finns det som små små vita prickar på de där knottrorna. Är detta normalt? :S jättetacksam för svar!
helenamaria
Stammis

BF: 130306

Inläggav Kommatecken » 14 okt 2012, 10:11

Vad roligt att de finns andra unga mammor här :D Känner igen det där med gissning ang kön. min mamma tror det är en tjej. Ultraljudet visar en kille och jag har ingen aning om vad jag tror men jag litar väl på ultraljudet :D

Hur mår ni nu? jag gå in i vecka 25 idag och min aptit har ökat extremt tycker jag. Har ni någon mat ni inte klarar er utan? :D
Kommatecken
Stammis

Inläggav helenamaria » 14 okt 2012, 12:59

Jag har precis gått in i v 20 nu. Tycker v25 låter jättemycket och längtar tills jag är där också :) Du går du väl in i tredje trimestern nu snart, kommatecken?

ack nej, inga cravings alls här :P Mer massa saker som jag tyckt om jättemycket innan men som jag nu inte alls har ngt intresse för :S T.ex. så smakar godis och chips bara .... tråkigt? Däremot gillar jag syrliga saker kanske extra mycket....

Lite illamående på morgonen, och en hel del oro över att jag har GBS. Men annars mår jag bra! Ni andra då? Hur är läget?
Och vad har ni för en bebis där inne, en lugn mysunge eller en liten akrobatisk bus?
helenamaria
Stammis

BF: 130306

Inläggav ungmamma96 » 24 okt 2012, 17:33

Jag är 16 år och är gravid i vecka 5 ! :D

Själv bor jag i Linköping, Vart bor ni andra?
kram och lycka till från Fanny
ungmamma96
Nykomling

BIM: 4

Inläggav Maandus » 13 nov 2012, 17:29

Jag är 20 år, gravid i vecka 14 :)
Maandus
Nykomling

Inläggav mammananna » 13 nov 2012, 17:50

Heeej gänget! :)

Jag är 19 och gravid i vecka 34, i Stockholm. Vore jättekul om nån som bor i Stockholm, gärna söderort hade lust att hålla lite kontakt. Alltid kul med likasinnade, liksom! :) Och eftersom jag är längre gången än de allra flesta här i forumet kan jag säkert svara på frågor om hur saker känns/ska kännas fysiskt osv som kan vara svårt att googla sig fram till. ;)

Om ni vill får ni gärna kontakta mig på min blogg http://minbebis.com/blogg/therestofmylife/

Det gäller självklart ni andra, utanför Stockholm också. :P

Kram på er och lycka till med allt!
mammananna
Stammis

BF: 271212

Inläggav Menekse » 19 nov 2012, 23:54

Hej!

Jag är 22 och gravid vecka 14+4. Det är jättebra att träffa med unga mammor. =)

Kram :)
Menekse
Nykomling

Inläggav Kommatecken » 17 mar 2013, 12:45

Cille & korneliaa: I början av graviditeten hade jag en ganska rund mage så min mamma gissade på tjej, men både jag & min pojkvän kände på oss att det var en pojke och det var den också ^^ Jag tyckte att det är riktigt kul att förbereda och köpa bebis kläder :D Mitten av graviditeten tyckte jag att jag hade en öl mage, man kunde se att jag var gravid framifrån men ej bakifrån xD

jag läser din blogg cille , riktigt roligt att ta del av / läsa någons ideer när man är i ungefär samma situation & ålder. :D

Följ min blogg: sunnysunglasses.blogg.se
Kommatecken
Stammis

Inläggav miliax » 07 apr 2013, 13:19

Jag är 17, snart 18 och första gången jag är gravid. Skicka ett meddelande om någon har lust att prata lite om graviditet!:) skulle vara kul att prata med någon med samma situation o så pass ung :)
miliax
Nykomling

BF: 131013

FöregåendeNästa

Återgå till Andra trimestern
Annons: