Nån mer som har försökt ett år?

Träffa andra som har svårt att bli med barn här.

Nån mer som har försökt ett år?

Inläggav Tjoffsan88 » 11 maj 2014, 21:32

Hej!
Jag och min sambo har försökt i ett år nu. Det är så påfrestande och man ser magar och bebisar överallt.

I september fick jag ett plus men det hann bara gå en dag så kom mensen. Sen har det inte hänt nåt mer.

Jag har blivit nojjig över vissa saker som att springa. När jag fick missfallet så tror jag att det berodde på att jag sprang tjejmilen en vecka innan för då fick jag ett rejält hugg i magen.

Och är te farligt?

Skulle va skönt att prata med nån som sitter i samma sits eller har nåt tips/råd?
Tjoffsan88
Nykomling

Re: Nån mer som har försökt ett år?

Inläggav Isabell84 » 11 maj 2014, 23:43

Hej

Jag och min sambo har försökt i snart ett år. Min kropp leker ett eget liv, under hösten hade jag regelbunden mens men i december fick jag en mega blödning. Gyn tyckte jag kunde avvakta att åka in men när jag väll fick tid i början på januari fick jag svar att jag troligen haft ett väldigt tidigt missfall men att allt såg ok ut. Efter detta har jag bara haft mens 2 ggr à 2 dagar. Frustrerande när kroppen inte fungerar som man vill. Längtar så efter att bli mamma. Alla säger att man ska sluta tänka på det så kommer det. Men hur lätt är det? Inte så att det fyller mina tankar 100% av dygnet men det känns ändå som en sorg! "Alla" andra blir ju gravida direkt känns det som. Självklart gläds jag 100 % med mina vänner men det gör ont.

Hoppas det löser sig för dig , jag har börjat äta rosenrot och bidrottningsgele för att få igång mensen samt hittat en sida om zonterapi. Man kan inte göra annat än att försöka antar jag.

Kram Isabell
Isabell84
Nykomling

Inläggav Tjoffsan88 » 12 maj 2014, 07:41

Tack för ditt svar! Vad jobbigt med mensen. Det är så jobbigt när man inte har nån kontroll och måste bara "gilla" läget.

Min mens har varit regelbunden men efter missfallet så blev den oregelbunden men nu är den nog på banan igen.

Det är så jobbigt när det går så lätt för alla andra. Jag har haft ca 5 st i min närhet som har blivit gravida och fött sina barn det här året. Varje gång jag har fått reda på deras nyhet så har det känt som en slag i magen. Och allt bebissnack ska vi inte tala om.

Jag vet inte om jag ska kontakt med gyn nu eller om jag ska vänta till efter semestern.

Jag tänker på er och håller tummarna för er!
Kram Amanda
Tjoffsan88
Nykomling

Inläggav Isabell84 » 12 maj 2014, 08:15

Jag tycker du ska ta kontakt med gyn, vad är det att vänta på !
Fick faktiskt min mens idag. Bara hoppas den håller i sig och framförallt blir regelbunden.

Ha en bra dag och kämpa på!

Kram Isabell
Isabell84
Nykomling

Inläggav Tjoffsan88 » 12 maj 2014, 08:38

Okej håller tummarna! Ja om det inte blir nåt den har månaden så ska jag göra det! Tack!

Kram!
Tjoffsan88
Nykomling

Inläggav Lycka » 12 maj 2014, 10:41

Åh vad jag förstår din frustration!

De första tre-fyra månaderna vi försökte var väl "okej".
Efter ett halvår lyckades vi bli gravida men jag fick MA i v.12.
Vi fortsatte försöka direkt och när det hade gått över ett år tog jag kontakt med gyn. Dom kunde inte hjälpa mig med ngt då det räknas som normalt att inte bli gravid på upp till 1.5 år.

Det kändes som att jag gick i ett vakuum mellan äl-BIM och efter varje mens kom så var jag helt förkrossad i tre-fyra dagar efteråt.
Började känna att det inte var värt att försöka pga all sorg och frustration.

En vän tipsade om ÄL-test vilket jag sa att jag inte behövde för jag "visste ju" när min ÄL var. Jag kände ju tom när jag hade det och har gjort i nästan hela mitt vuxna liv.....trodde jag.
Hon övertalade mig att i all fall prova och jag hade haft fel på ÄL hela tiden och blev gravid på andra försöket med Clearblues digitala (första var ett billigare).

Har ni försökt med ÄL-test, om inte så gör det.
Min bästa vän och svägerska blev gravida på första försöket med hjälp av dom.

Önskar dig ALL lycka till!!!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Lycka
Alltid online

Inläggav Lycka » 12 maj 2014, 10:41

Åh vad jag förstår din frustration! Vi försökte i mer än 1.5 år!

De första tre-fyra månaderna vi försökte var väl "okej".
Efter ett halvår lyckades vi bli gravida men jag fick MA i v.12.
Vi fortsatte försöka direkt och när det hade gått över ett år tog jag kontakt med gyn. Dom kunde inte hjälpa mig med ngt då det räknas som normalt att inte bli gravid på upp till 1.5 år.

Det kändes som att jag gick i ett vakuum mellan äl-BIM och efter varje mens kom så var jag helt förkrossad i tre-fyra dagar efteråt.
Började känna att det inte var värt att försöka pga all sorg och frustration.

En vän tipsade om ÄL-test vilket jag sa att jag inte behövde för jag "visste ju" när min ÄL var. Jag kände ju tom när jag hade det och har gjort i nästan hela mitt vuxna liv.....trodde jag.
Hon övertalade mig att i all fall prova och jag hade haft fel på ÄL hela tiden och blev gravid på andra försöket med Clearblues digitala (första var ett billigare).

Har ni försökt med ÄL-test, om inte så gör det.
Min bästa vän och svägerska blev gravida på första försöket med hjälp av dom.

Önskar dig ALL lycka till!!!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Lycka
Alltid online

Inläggav naellie » 12 maj 2014, 15:24

Vi försökte 1 drygt år med sonen och hade två mf under tiden. Det är både frustrerande och får en att fundera över sin kvinnlighet. Det finns flera tjejer här som antingen som du fått ett mf och sen har det inte hänt nått på ett år. Eller tvärtom tjejjor som blir gravida men får mf hela tiden. Det är vanligare än man tror.

Det finns trådar här för tjejjor som försökt länge, en heter "För alla som kämpar på, antar jag" men den ligger lite i vila nu tror jag. Annars kan du ju alltid skapa en egen tråd och hoppas att det finns fler i din sits som ger sig tillkänna.

Vi fick ju vår son till slut och jag börjar få svårt att minnas hur det var när vi kämpade som mest, men usch för den tiden! Men jag vet att min gyn sade att slumpen spelar en spratt ibland, det mesta är naturligt att det är bara att vänta på sin tur. För vissa går det på en gång, andra har fem mf på raken och ytterligare andra får vänta två år utan att det behöver vara något fel

Lycka till!
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Inläggav Tjoffsan88 » 12 maj 2014, 20:48

Tack alla ni för de fina svaren!

Vi använde faktiskt clear blue när vi blev gravida. Sen efter mf så blev mensen oregelbunden så det var svårt att veta när man skulle ta testet. Sen var det så många bebismagar i omlopp runt omkring oss så vi blev deppiga men nu har jag fått ny energi så nu ska ja se till att vi blir heta på gröten!

Det är skönt att höra att det inte är hopplöst! Och kul att det gick bra för er!!

Kram!
Tjoffsan88
Nykomling

Inläggav SaralinneaN » 05 aug 2014, 18:58

Hej!
Vi har försökt i ca 1,5 år utan att lyckats :(
SaralinneaN
Stammis

Nästa

Återgå till Svårt att bli med barn