nån mer som vill gå ner i vikt??

Kom iform, peppa varandra för en bättre hälsa!

nån mer som vill gå ner i vikt??

Inläggav älskarminaBarn » 21 mar 2011, 14:17

Jag testar att starta denna tråd och hoppas att nån kanske vill hänga på,som också försöker gå ner i vikt men tycker detta är svårt! Jag har egentligen inte svårt att göra det,det svåra är att ändra på dåliga vanor. Har såååå dålig diciplin på mej själv så det är pinsamt!!! Fick min underbara son för 5 månader sen och på så ganska lång tid ska man väl ha kunnat gå ner mer än ETT kg....Urk,vad motigt det känns. Har lagt av med godis,bröd,pasta och det där,men ibland så åker jag dit ändå.. Maten slarvar jag ju med också,och det skyller jag på att det är så mycket här hemma med barnen och allt vad det innebär. Alltså hittar jag ursäkter till allt:) Men nu får det ju vara bra med det och komma igång med nya sunda tag. Skulle dock vara jätte kul ifall någon mer vill hänga på,kanske någon som är i samma sits,lr någon som redan dragit igång:) Beach 2011 har jag ju gett upp,men som sagt,att komma igång och fortsätta på den sunda banan:) Hoppas någon vill vara med eller komma med tips och råd!
älskarminaBarn
Nykomling

Re: nån mer som vill gå ner i vikt??

Inläggav alskvard » 23 maj 2011, 12:51

Hej! Jag behöver också gå ner i vikt, ca 10 kg.. Fick min son för snart tre månader sedan och känner att man borde sluta slappa nu hehe! Jag har aldrig varit träningstypen eller direkt hälsosam eftersom jag har varit smal jämt. Men nu är det dags att ta itu med sig själv!

Hehe än så länge har jag en plan att:
1. Sluta äta godsaker såsom chips, choklad,godis o annat med överdrivet mycket kolhydrater.. LÄsk!!
2. Inte äta mat på kvällen.. Hur många timmar innan man ska sova är det man inte ska äta?
3. Minst 30 min aktivitet/dag.. typ promenad som minst.

Tror det som krävs är en stark vilja (ENVIS) och tänker på resultatet.

Förresten, det med bröd och pasta? Hur "farligt" är det för en när man vill gå ner i vikt? Hjälper det om man väljer fullkorn och grovt istället?
Användarvisningsbild
alskvard
Stammis

Status: Gravidig

Inläggav fiaben » 23 maj 2011, 13:13

Hej! Jag är gravid i v. 22 så jag har inga planer på att gå ner i vikt just nu men i oktober när bebben är född ska du se att då blir det nog jäkligt lägligt. :) en jag kan tipsa er om att ´kika in på Olgas blogg på Mama 's hemsida. Hon har bra träningstips som man kan göra hemme eller på gymmet. Hennes blogg hjälpte mig när jag skulle komma i form efter jag fött min dotter.

Och tjejer. Ni klarar det här!! Håller tummarna för er!
fiaben
Stammis

BF: 100206

Inläggav Lizz_85 » 23 maj 2011, 14:29

Här är en till som verkligen skulle behövt gå ner.. Minst 10 kg då...
7 månader sen min andra kom och hann ALDRIG gå ner mina bebis kilon efter min dotter innan jag blev gravid igen och gick upp lite mer...
Så nu tänker jag VERKLIGEN sätta stenhårt på detta och gå ner.. Väger just nu 91 men önskar och hoppas att jag en dag iallafall kan väga 75 eller mindre.. Men just nu är målet 75 och lyckas jag ska jag nog få ner lite till.. Men hur och vad att göra?
Skulle verkligen haft någon som stått vid min sida och pushat mig till allt detta.. Inge godis och inge onyttigt. Äta rätt och träna rätt!

Har tänkt att kanske man skulle skaffat sig en personlig tränare som verkligen vet vad dem snackar om... ?! Men bor på helt fel ställe för det.. Så jag får hitta mig vänner på nätet som tänker samma som jag och måste verkligen få ALLA att puscha mig och hjälpa mig att få detta att gå.. För ner måste jag ju gå för att må bra själv det vet jag...
Bild
Bild
Bild

Mf 26/1-13 v12+5 dött sedan Vecka 8
Lizz_85
Alltid online

Status: 3 barns mor <3

Återgå till Hälsa & motion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(http://api.minbebis.com/articles.json?category=family&count=6&size=medium&sortorder=latest): failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 12: Invalid argument supplied for foreach()