Nån som haft nidblödning?

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Nån som haft nidblödning?

Inläggav Noora » 27 jun 2014, 22:55

Hej hej! Jag är en vecka innan BIM och har fått rosa flytningar idag vid tre tillfällen. Har också molande värk. Jag har aldrig haft någon mellanblödning tidigare och funderar om detta skulle kunna vara en sk. nidblödning, alltså att ägget fäster? Är det någon som har haft det och vet hur det kan vara? Det är alltså ytterst lite rosafärgat i flytningen, men ändå så att jag har uppmärksammat det. Det har dock som sagt kommit tillbaka vid tre tillfällen under dagen, vilket jag tycker verkar lite konstigt, jag trodde att en nidblödning bara skulle komma och försvinna lika fort igen...

Antagligen greppar jag efter halmstrån. Är lite rädd att jag inte haft nån ägglossning den här månaden pga konstig tempkurva. Jag hade också missfall i maj så mina hormoner är nog lite ur balans. Det här är säkert också faktorer som kan påverka att någon form av mellanblödning dyker upp. Nån som haft mellanblödning pga missad äl eller pga hormon-obalans efter exempelvis missfall?

Men men, hoppet är ju det sista som överger en ;) Vill ju inget hellre än att bli gravid igen...
Noora
Stammis

Re: Nån som haft nidblödning?

Inläggav Noora » 28 jun 2014, 12:39

Puffar upp lite. Fortsätter att ha de här flytningarna. Vet inte om det är spännande och kanske nidblödning, eller oroande och tecken på hormonproblem... Kan en nidis hålla på i över ett dygn? Ytterst sparsam men ändå tydlig. Eller kan det vara en extremt tidig mens? Fast jag har svårt att tro det, igår var endast dag 19 i cykeln, min normala cykellängd är 26-27 dagar och brukar vara mycket regelbunden, t om efter missfallet drog mensen igång på exakt dag 27... Oerhört tacksam för svar om nån känner igen sig eller hört talas om nåt liknande :)
Noora
Stammis

Inläggav Naon » 28 jun 2014, 16:22

Jag har inte hört/läst om så lång nidblödning, men allt är ju så indviduellt. Tror man ändå alltid måste gå den långa och tråkiga vägen - vänta och se. Men om det är nidblödning tror jag att man kan testa positivt inom några dagar - kanske inte stämmer, men har hört det.

Jag fick en mellanblödning en gång när jag slutade amma och mer än en månad innan mensen kom tillbaka. Tror det berodde på alla hormoner som ställde om sig.

Supersvårt att säga, men vänta och se :) lycka till!
Användarvisningsbild
Naon
Stammis

Inläggav Noora » 28 jun 2014, 22:12

Å tack för svar! Ja jag tycker också det låter märkligt med så lång nidblödning...det har dessutom fortsatt under dagen med bruna/rosa färgade flytningar ett par gånger. Det är säkert nån form av hormonrubbning. Jag ska ändå testa med gravtest om några dagar för att vara säker. Har ett gäng billiga teststickor på lager... Hoppas det är som du säger, att det kan ge utslag några dagar efter ev nidblödning. Även om det skulle bli ett tidigt missfall så vill jag hellre veta säkert vad som händer den här gången eftersom min kropp är lite upp och ner...
Noora
Stammis

Inläggav NathaAlex » 29 jun 2014, 20:16

Har inte heller hört om en sådan lång nidblödning men alla är ju olika... Men jag håller med om att det ända du kan göra är att vänta tyvärr :( Hoppas att det går bra, uppdatera gärna när du vet mer :)
NathaAlex
Stammis

Bor: Skåne
Status: Förlovad

Inläggav Noora » 03 jul 2014, 13:21

Liten uppdatering: I söndags fick jag vid ett tillfälle en lite större spotting, som dessutom var rött blod. Trodde först att det var mensen som kom igång alldeles för tidigt. Men det slutade lika tvärt som det började. Efter det var det som ljust bruna flytningar ett par dagar. Nu verkar det ha slutat sen ett par dar. Väntar fortfarande på mensen och hoppas på att den kommer igång som planerat i helgen. Har inga som helst PMS-symtom förutom lite molvärk (brukar alltid ha ömma bröst och känna mig lite svullen annars). Skulle tro att detta berodde på utebliven ägglossning. Vet inte om jag ska räkna det som hände som mens? Men jag avvaktar och ser vad som händer. Jag tog ett test i tisdags för säkerhets skull och det var negativt.
Noora
Stammis

Inläggav barumdem » 03 jul 2014, 22:12

Jag hade nidblödning i 3 dagar när jag blev gravid med min son som är född 2010. Va på festival å trodde det va mens så jag stoppa upp tampong å festade vidare........ Sen har jag varit gravid och fått 2 missfall efter och i februari iår hade jag ett ma. Fick en mens emellan och en till 3- dagars nidblödning plussade 4 dagar innan mens med billiga stickor. Nu går jag in i v 15 så jag tror absolut du kan ha en nidblödning :) lycka till :)
barumdem
Alltid online

Inläggav godishanna » 08 jul 2014, 14:32

Tror jag hade en nidblödning när jag blev gravid med min andre. Mensen brukar starta med nån rosastrimmig flytning en till två dagar innan den kommer igång. Fick dessa flytningar vid "menstid" men sen kom där ingen mens... Var en liten på g :)
Lillebror Alve född 130703
Bild

Sötaste Vidar född 110112
Bild
Användarvisningsbild
godishanna
Alltid online

Bor: Hurva

Inläggav Linette » 08 jul 2014, 18:27

Åh ni kanske kan hjälpa mig. Jag skulle haft mens i torsdags. Kom inget förens igår. Men då va de bara lite rosa på pappret. Idag har jag haft en större o tänkte att de va mensen som kom men bara den. Vad kan de va?
Linette
Nykomling

Inläggav Carma1 » 04 aug 2014, 00:36

Hej!

Hoppar in här också då jag snöat in mig på nidblödning som för mig tidigare varit helt obekant. Har gjort två aborter och kan inte påminna mig om att jag fått en nidblödning, men jag kan ha fel. Hursomhelst, nu är det dags, och jag väntar min mens den 5/8 och fick en liten blödning igår 2/8. Liten, mörk åt det bruna hållet. Sen inget mer. Har annars riklig mens och måste från dag 1 ha tampong. Nu är jag inne på andra dagen och går jag på toa kan det komma några droppar ned i toan men inget annars. Så märkligt. Vågar inte tro på ett positivt svar, men har aldrig mellanblödningar samt att vi prickade in rätt och att jag känt olika symptom efteråt ( kan vara inbillning).

Har läst på en del om nidblödningar, och jag kan säga att inget svar är det andra likt. Små som stora, olika färger osv. Väldigt individuellt. Hoppas på ett plus när det är dags! Önskar er som väntar också på ett plus. Berätta gärna mer om hur allt fortlöper.
Carma1
Nykomling

Nästa

Återgå till Vill bli med barn