Nar Ava foddes OBS langt

Skriv din egen förlossningsberättelse och läs andras berättelser!

Nar Ava foddes OBS langt

Inläggav Paws » 03 nov 2009, 01:36

Avas BF var den 8 oktober, hade lakartid samma dag och hon gjorde en sk hinnsvepning. Den 9 gick slemproppen.
Lordagen den 10 oktober vaknade jag efter att ha sovit i tolv timmar, gick pa toaletten och kande hur det borjade sippra vatten. ringde in till BB som sa att det var bara att komma in sa att det kunde konstantera vattenavgang.

Skoterskan kollade hjartljud pa bebis och allt sag bra ut, sen undersokte hon mig och sa att vattnet hade mycket riktigt gatt. :D
Blev innerligt glad och trodde att nu skulle det minnsan handa grejjer. Men icke!
Det enda som hande var att de ville lagga in mig pa BB sa jag kunde fa antibiotika med dropp pga infektionsrisk.. jag som trodde jag skulle kunna fa aka hem tills det borjade pa riktigt! :evil:

Inget hande pa lordagen, men under dagen pa sondagen kandes det som om nagon stack kniven i ryggen pa mig. Kunde inte ga, inte sitta, inte ligga, holl pa att do trodde jag.
Det var bebis som tryckte pa nagon nerv i ryggen sa de. Jag hade konstant ont i ryggen pa och i sidan av ryggen... fick ett par alvedon (hjalpte inte for fem ore)
Fick sa lov att sta ut.
Mitt i natten mellan sondagen o mandagen borjade sammandragningarna samtidigt som smartan i ryggen. Fick starkare droger (hjalpte inte)
Ringde pa skoterskan for sjuttonde gangen den natten och bad dem ta do pa mig. :shock: Hon sa att hon kunde undersoka mig och se om de kunde skicka ner mig pa forlossningen sa jag kunde fa andas lite lustgas. VAr oppen 3 cm sa det var bara att promenera ner.
Smartan i ryggen har nu varit konstant i 14 timmar och den blev bara varre.

Kom in pa forlossningen och barnmorskan dar ger mig lustgas som jag kraks av, kunde inte koncentrera mig pa nagot for smartan i ryggen, BM forklarar att bebisen ligger lite fel och att smartan ar varre nar bebis ligger sa. Hon ringer efter narkoslakare sa att jag kan fa EDA (som jag varit sa radd for) Men jag kunde ha kysst honom efter att han lagt bedovningen VILKEN LATTNAD!!!!

KLockan ar nu 8 pa morgonen och jag kanner ingenting, kan antligen somna av lite (hade inte sovit pa tva dygn) klockan 1430 ar jag oppen 9 cm. fick borja krysta runt klockan 1530 och klockan 1642 kommer min lilla Alskling antligen till varlden! Liten var hon iofs inte 4772 g och 56 cm lang!!!
Jag fodde henne helt pa egen hand!! :) Makta stolt!
Bild

Bild
Paws
Stammis

BF: 120528
Bor: Irland Cork

Re: Nar Ava foddes OBS langt

Inläggav maadde » 03 nov 2009, 02:20

stort grattis!!
Bild

Bild
maadde
Alltid online

BF: 111127

Inläggav EW » 03 nov 2009, 10:04

Grattis! Det var en rejäl tösa bit :D
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
EW
Alltid online

Inläggav ilopiu » 03 nov 2009, 11:06

Herregud... :shock: Ja tyckte Freja va stor 4425 g å 52 cm.Men henne födde ja inte själv läkaren drog med sugkllocka medans barnmorskan tryckte henne neråt annars hade jag aldrig fått ut henne tror jag. Stort grattis å jag e väldigt imponerad av din insats!!!
ilopiu
Stammis

BF: 111001

Inläggav stajners » 03 nov 2009, 22:16

Grattis! Himlans fint namn ni valt!
Jag fick med tidig vattenavgång men här i Sverige blir man inte inlagd. Fick åka fram och tillbaka till förlossningen 2 ggr för att kolla så allt såg bra ut. Först efter 72 timmar blir man igångsatt så 3 dagar efter vattenavgången fick jag läggas in, men slapp igångsättning för jag var redan öppen 3 cm. Men nog om mej :)

Bra gjort av dej att få ut din "lilla" donna :D
Bild Bild
Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Inläggav Paws » 04 nov 2009, 17:53

ja jag tyckte d var lite hysteriskt med att bli inlagd, men det ar val bara for att det inte ska riskera att bli stamda om hon skulle fatt nagon infektion... men men allt gick ju bra!

Ja hon var bra stor nar hon kom ut, och hon har bra aptit nu maste jag saga!! kanns som om man konstant ammar!! :)
Bild

Bild
Paws
Stammis

BF: 120528
Bor: Irland Cork

Inläggav stajners » 04 nov 2009, 23:43

Hade tyckt att det varit skönt att bli inlagd med för jag oroade mej rätt mkt de där dagarna innan vi fick bli inskrivna. Fosterljuden gick ner mkt och jag kände i stort sett inga rörelser så då tänkte jag en massa hemska tanakr. Men skruttan vilade väl bara upp sej antagligen :)

Ammar ja, det gör man non stop i början. Haha! Men det blir mindre sen. Mysigt så länge det varar skulle jag vilja säga.
Bild Bild
Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Återgå till Min förlossning
Annons: