Natalie är här!!

Skriv din egen förlossningsberättelse och läs andras berättelser!

Natalie är här!!

Inläggav MarinaViktoria » 31 okt 2009, 00:10

MIN FÖRLOSSNING

Sov hos morsan den 24:e Oktober! Hon skulle jobba lite extra på sitt gamla jobb så jag skulle passa lillebror Lördag och Söndagen! Kl 03.00 ska jag gå på toan! Vaknar till och försöker ta mig upp! Hade grym foglossning, så detta gick inte på 1 sekund! Haha :) Jag reser mig lite och de kändes som om jag kissa på mig nåra droppar! Hehe! Sen så tänkte jag för mig själv "Vuxen människa kissar på sig? PINSAMT!" Reser mig lite till och SPLASH!

De var som om en ballong gick sönder inuti mig och de forsar vatten! Jag tänkte skynda mig in på toan då jag blev lite orolig för morsans soffa men de gick inte! De forsade så de var bara och sitta kvar! Reser mig upp efter nån minut och öppnar mammas dörr lite försiktigt för att ej väcka lillebror!

(Skulle ju väcka henne igentligen kl 05.40 då hon skulle jobba och de va tänkt att jag skulle lägga mig brevid lillebror i sängen!) Jag säger till henne "Mamma mamma vakna!".. Får ett svar "Mm!" Hör att hon är gör trött! "Mamma, vattnet har gått!" Hon svarar "Kul Marina, väck mig när ja ska gå upp!" "Mamma, hör du inte vattnet har gått!" "Skojar du med mig eller?" säger hon samtidigt som hon reser sig upp!

Då hon nästan halkar i fostervattnet så tror hon mig sen.. Hon ringer förlossningen samtidigt som ja sätter mig på toan och får lite molande värk.. Dom säger att jag kan komma in direkt! Lillasyrran går in och lägger sig hos lillebror och vi åker iväg!

04:56 Kommer in till Mölndals förlossning och träffar Soraya, en Bm! Kopplas till CTG med ca 4 min mellan värkarna.
04:52 Hibiscrubtvätt! Undersöks och de är svårt att bedöma. Men ca 2 cm kvar av tappen.
06:06 Tilltagande sammandragningar, får två Citodon som smärtlindring.
07.05 Kommer in på förlossningsrum och får lustgasen! Kan ej ha masken utan dom tar av den och jag får andas med den i munnen! Fungerar jättebra och jag älskar den direkt och vi blir bästisar!! Får knasig röst och Bm retar mig lite för de! Men de va okej för jag älskade min Bm så mycket! Underbar!
Bm lyssnar med tratt! Första undersökning, öppen 4 cm.
07:15 Ökar lustgasen med 60/40.
07:30 Får frukost, hade känt illamående! Men blev samtidigt lite hungrig.
08:00 Står i gåbord.. Och Bm masserade på ryggen. Mamma hade åkt hem en sväng och tittade lillebror och hämtade mina grejer! Bm är helt underbar och hjälper och stöttar mig!
08:15 Sätter mig i sängen.. Har hela tiden en sittande ställning.. Lustgasen ökas 70/30 (MAX).
08:36 CTG innan jag får bada.
08:55 Går ner i badet, jätteskönt! Max med lustgas och flyter runt i badet!!! GOTT :) Efter ett tag blev jag trött så ville upp!
09:20 Fosterljud 156 Undersökning, öppen 5 cm.
10:30 Önskar EDA.. Här hade jag jobbigt! Ingen ställning var skön! Ej stå, sitta, ligga! Inget var skönt!! Narkosläkare vidtalas, godkänner kurva och EDA!
11.01 EDA läggs! Känns ingenting!! Underbart att få!
11.30 Känner ett tryck och säger "De bränns de bränns!" Bm och morsan tror att de inte är något mer än inbillning.. Undersöks igen och Bm säger "Bebisen ligger i bäckenbotten.." Jag fattar nada och säger "Vad betyder de?" "Krysta betyder det, nu ska de bli bebis!" EDA gjorde att jag ej kände krystvärkar men ett tryck! Krystade när jag trodde jag skulle göra de, svårt att avgöra då jag ej kände av krystvärkarna.. Krystar och mamma tar tag i min hand och jag känner bebisens huvud! Får sån kraft och krystar för fullt!
11.44 tittar Natalie ut! De sa bara tjoff osså var hon ute och jag hörde massa fostervatten! De lät bara splash! Väger 3325 g och är 49 cm lång! Jättefin! Nästan inget fosterfett och är alldelest perfekt!

Får sys lite, inte mycket men nåra stygn! Bedövning sved lite och få men de va okej.. Hade ju lilla Natalie på bröstet och låg och beundrade henne! Hur söt och underbar hon var! Låg och myste en stund.. Hon var så fin!! Sen så kom dom med brickan och ganska så snart ville jag upp och gå på toan! Bm sa att jag var helt fantastisk! Så pigg direkt efter förlossningen!! Hade en fantastisk förlossning!

En riktig drömförlossning!! Vilken häftig känsla att få sitt barn på bröstet! Jag var så imponerad av mig själv, och de va även Bm, undersköterskan Anna och min mamma! Anna såg jag knappt! Allt gick så fort! Kommer typ bara ihåg att hon knäppte upp min snygga skjorta jag hade på mig precis innan bebbe skulle titta ut! Dom sa att jag var jätteduktig och de va roligt att höra!

Väldig lätt förlossning, tog 8 timmar och 45 min från det att vattnet gick till att hon var ute! Och hon var helt perfekt!! Jag grät, och mamma grät och Natalie kom ut gråtandes! Hon var så fantastisk!! Moderkakan kom också ut snabbt! Direkt efter Natalie typ! Mamma fick klippa navelsträngen! Och jag tittade på moderkakan! Hehe, såg ut som en hjärna! :P Har som sagt bara bra minnen från min förlossning! Kunde inte gått bättre!! De var perfekt!!

BB - Alla barnmorskor och undersköterskor som jobbade där var helt fantastiska! Dom var så måna om att man ska amma och ligga mycket hud mot hud! Dom var underbara! Kollade en och när dom hade byten så kom dom in och presentera sig och var så trevliga! Hade inte problem med någon! Alla var så goa!

Grattade en och tittade till en riktigt ordentligt! Kom inte riktigt igång med amning.. Hon vägde ju 3325g sen så när dom vägde på en kontroll hade hon gått ner till 3060g och de var ju Ok! Sen så vägde vi strax innan jag skulle åka hem den 27:e Oktober..

Då hade hon gått ner till 2960! INTE BRA! Dom får ju inte gå ner mer än 10% igentligen! Men eftersom mamma jobbar på BB så fick jag klartecken att åka hem med Natalie! Fick med lite ersättning hem!! Hon var tvungen att vända i vikt..

Vet inte om de beror på mina inlägg jag har men ingen trodde de berodde på detta!! Så nu har mjölken börjat rinna till, men fortsätter lite med ersättningen.. Hon får lite efter amning.. Minskat nu på de och hon vill inte ha lika mycket men fortsätter lite till.. Bättre att ta de säkra före det osäkra! :) Hon får inte gå ner mer.. Men hon har väldigt fin färg och är piggare om dagarna! Hon är fantastisk! :)

Vet ej hur man lägger in bild, men de finns på bloggen:)
http://www.ungensamstaendemamma.blogg.se
MarinaViktoria
Alltid online

BF: 301009
BIM: 070209
Bor: Mölnlycke

Re: Natalie är här!!

Inläggav doula-Noomi » 31 okt 2009, 01:04

GRATTIS! Å så härligt!
Gratulerar till en fin flicka och en fin förlossning!
noomi
Användarvisningsbild
doula-Noomi
Stammis

Inläggav Edita » 31 okt 2009, 01:55

Åh vilken underbar goding du har fått!!!
GRATTIS :D
Bild

Mf aug -09
Mf aug -10
Edita
Alltid online

Inläggav Taweret » 31 okt 2009, 08:42

Grattis till din undersköna dotter :D
Vilken drömförlossning du verkar ha haft, vad skönt att allt fungerarde så bra och att du är så nöjd.
Mf maj-07 v.8
Mf 11/11 -07 v.12

Oskar 2810g 48 cm 4/9-08
Alma 3090g 49 cm 9/10-09
Användarvisningsbild
Taweret
Alltid online

Inläggav sara islam » 31 okt 2009, 09:22

Grattis :D
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
sara islam
Alltid online

Status: mamma

Inläggav stajners » 01 nov 2009, 17:13

Grattis grattis!
Eller hur var det inget att oroa sej för? :D Nu så här i efterhand.
Bild Bild
Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Återgå till Min förlossning
Annons: