natt...

Forum speciellt för våra blivande och nyblivna pappor!

natt...

Inläggav Alvins_pappa » 07 okt 2009, 13:27

hej alla!
jag heter micke och är pappa till min lilla kile alvin som är dryga 9 månader.
Ham betyder allt för mig och han gör hela min dag varje dag....men problemet är natten, när han vaknar och skriker så vaknar jag inte, jag har verkligen försökt och antränga mig för att reagera men ingenting...min sambo börjar bli redigt trött på mig och det förstår jag men vad ska jag göra?

jag kan ju inte vara vaken hela natten eller?

väldigt tacksamm för svar!
m.v.h micke
Alvins_pappa
Nykomling

Re: natt...

Inläggav Adnilos » 07 okt 2009, 14:53

Oh djeeze du Micke...
Min sambo har samma problem, han vaknar inte för nånting medans jag hör varje liten nysning. Jag vet inte vad det kan bero på och jag vet inte hur det går att lösa.

Det sägs att fler kvinnor än män har just den förmågan, att vara lyhörda på sitt barn. Det betyder för guds skull inte att männen utan förmågan blir dåliga fäder, det är väl bara så det är. Vi kvinnor bär ändå runt på barnet inuti våra kroppar i 9 månader. Vi har känt av minsta lilla rörelse och buff. Det blir inbyggt i mentaliteten liksom. *rycket på axlarna*

Det här hjälpte väl inte dig ett dugg, men du är inte ensam om problemet.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Adnilos
Stammis

BF: 091023

Inläggav Althea » 07 okt 2009, 14:59

Kan ni inte komma överrens om att det är OK att din sambo bara buffar på dig (om ni delar säng) och det är din tur att gå upp (och putta i nappen eller vad det nu är)
Alternativt ställ spjälsängen bredvid din säng ände så hör du kanske bättre :wink: :lol:
Althea
Stammis

Inläggav pimm » 21 nov 2009, 00:56

Hemma hos mig så tar vi tur om vem som ska ha natt ansvaret? det funkar bra för mig då jag vet att det är jag som ska gå upp! (hjälper kanske inte dig) men 98% funkar det för mig.

Det är som om jag vet att jag ska upp i fall att det händer nåt?!
pimm
Nykomling

BF: 100624

Inläggav Aurora » 21 nov 2009, 10:34

Jag har inte heller nån lösning, kan bara säga att det är samma sak här! (skönt för mig att höra att det gäller andra också ;)). Jag blir också rätt irriterad tyvärr, men man är ju trött mitt i natten själv också. En gång höll min kille på att lyfta honom uppochner när han skulle rapa honom efter amning!!!

Jag håller med Althea, kanske räcker det att hon knuffar till dig. Det är inte bra heller om du inte "vågar" somna ordentligt för du är orolig att inte vakna.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Aurora
Alltid online

BF: 121102

Inläggav helvite » 14 dec 2009, 17:26

Hejsan!

Visserligen har "lillan" blivit betydligt större nu (2,8 år), men hon vaknar ibland fortfarande på natten. Hos oss är det jag som får gå upp å frugan sover oftast. För min del spelar det ingen större roll då jag redan är vaknat. Jag brukar fixa med "lillan" så att hon blir nöjd å frugan får sova vidare. Inga problem! Men om det är ett problem i ert fall, be din sambo väcka dig då. Det är inte värre än så.

Hls
"Pappa-Peter"
helvite
Stammis

Inläggav succubusan » 14 dec 2009, 17:38

I vår familj är det jag som inte vaknar....hehe... det är ganska jobbigt, speciellt om man är ensam hemma med lillen...än så länge har det gått bra men visst är jag nervös att jag inte ska vakna om han vaknar..speciellt nu när han har eget rum.

nu tror inte jag att det är hela världen om man inte vaknar om barnet vaknar på natten, men om dom vaknar och kanske spyr eller är sjuka så vill man ju gärna kunna vakna :oops:
men vad göra åt det.. det vet jag inte.
Bild
succubusan
Alltid online

Återgå till Pappa forum