Annons:

Natusan bedtime bath

Snack om barnets första år, allt från nyfödd till trotsåldern.

Inläggav Caileag » 23 jan 2008, 08:30

Jag har ju ingen bebis än... Men igår var vi och köpte lite "skötprylar", bland annat natusanprodukter. Jag såg denna produkt då... Den innhöll lavender stod det, lavendel är känt för att verka avslappnande och lugnande. Antar att det är den dom menar med att den ska hjälpa bebben att somna... Dock tyckte inte jag att den luktade speciellt mycket lavendel... Om man är ute efter lavendelns effekt skulle jag hellre satsa på en aromaolja som sprider en jättegod lavendeldoft...
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
Caileag
Alltid online

BF: 090819
Bor: Västerås

Inläggav oOTINDRAOo » 23 jan 2008, 10:30

ToToRo: Du e så duktig som gör själv. Jag vill också göra det sen :)

Vi använder bara produkter från Weledas babyserie eftersom den är som ToToRo säger endast med vegetabiliska oljor som är bra för huden.
Jag jämförde Natusans olja med Weledas i konsistens och det är väldigt stor skillnad, man känner att Natusans olja lägger sig utanpå huden och Weledas går in och lämnar inga rester. Sen är det bara och läsa på innehållsförtäckningen. Weleda har tydligt redosvisat för innehållet och man vet exakt vad som finns i produkten, medan Natusan (som andra) Har lång innehållsförtäckning med alla möjliga konstiga medel bla. parafin som inte är bra för babyns hud.

oj, ursäkta att det blev så långt ;)

Summan av kardemumman är att jag kan rekomendera Weledas serie varmt!
BildBild
Användarvisningsbild
oOTINDRAOo
Alltid online

Re: Natusan bedtime bath

Inläggav nihtila » 31 jan 2008, 15:28

Hej!

Självklart hade vi köpt lite Natusan produkter innan jag hittade detta om mineralolja här. Mailade direkt till Natusan och fick följande svar:

"Hej och tack för ditt mail.
Natusan Baby Oil innehåller inte vegetabilisk olja utan enbart mineralolja av mycket hög renhetsgrad (medicinskt ren). Denna mineralolja lämpar sig särskilt för barn och vuxna med känslig hud eftersom den sällan irriterar huden. Natusan Baby Oil är utvecklad i samarbete med barn- och hudläkare och passar utmärkt för babymassage

Återkom gärna om du har fler frågor.

Med vänliga hälsningar

natusanbaby konsumentkontakt
SCA"

Bild
nihtila
Nykomling

Inläggav Mush » 31 jan 2008, 16:12

det är väl kamomill i och det sägs hjälpa, men jag har bbara hört om kamomillte.. :) Så om man tror på sånt så kanske. :)
BildBild
Användarvisningsbild
Mush
Alltid online

Inläggav ToToRo » 31 jan 2008, 17:38

nihtilda: va bra att du skrev o fråga om innehållet! självklart e den inte farlig miniraloljan, i alla fall inte de ja lärt mig men den e o andra sidan inte så bra heller då den enligt det ja lärt mig, hjälper för studen, medan en vegatabilisk e mer hudnyttig. Men sen vet man ju inte om alla info e så sann jämt. (nu blev det mycket "enligt de ja lärt mig", men min info behöver ju inte va den sanna, om det någonsin finns sann o osann. o ja tycker man ska använda det man själv vill till sina barn.

Mush: gu va söt din grabb e. hade inte sett att du skaffat ny ticker.

oOtindra0o: det e så enkelt o du hittar en massa oljor o vanliga affären o sen när tuvisen blir lite äldre kan man blanda i en massa roliga eteriska droppar som du hittar i naturkostaffären. Bra babyoljor e raps o solrosolja (finns i mathyllan o de e matmoms på det då me= lite billigare) Man känner sig som en häxa blandande av en massa oljor :)
Bild
Användarvisningsbild
ToToRo
Alltid online

Inläggav Solljus » 27 maj 2009, 19:22

Vegetabiliska oljor är för mig det självklara valet framför mineraloljor då man t o m pratar om att mineraloljan (vaselin, paraffinoljan) kan ge reumatism, täpper till porerna och kan ge ett beroende i huden, så att man måste smörja mer och mer för att inte bli torr. Vegetabiliska oljor innehåller dessutom mycket olika näringsämnen som är bra för huden vilket mineraloljan helst saknar. Man kan ju tillföra huden omega 3 t ex genom att massera med omega 3-rik olja som hampaolja. Senses by nature har en bra ekologisk lavendelolja som heter Ro. Logona naturkosmetik har också bra babyprodukter med ringblomma i. Jag använder helst ekologiska produkter till mina barn. Weleda är också bra.
Solljus :wink:
Solljus
Nykomling

Inläggav nihtila » 27 maj 2009, 21:51

Kolla in: http://www.dermanord.se/

Naturliga oljor enbart och mycket info på sidan med.
nihtila
Nykomling

Föregående

Återgå till Barn 0-2 år
Annons: