Annons:

nervös!

Här träffar du andra föräldrar till barn födda samma år, regnbågsfamiljer, utlandsföräldrar mm.

nervös!

Inläggav MajMamma:) » 02 jun 2010, 13:01

Hej alla blivande eller redan mammor o pappor därute!

Försöker hålla humöret uppe från nervösa sammanbrott! Har gått över tiden så senast måndag kommer det finnas en bebis i min o min mans liv..underbart!
Men...Förlossningen börjar skrämma mig rejält,eftersom man nu har fått "ett bäst före datum" helt plötsligt o har en dag att ställa sig in på att möta det man är designad för..
-Kommer jag klara det?
- Tänk om..alla dessa tänk om, bla bebisen är missbildad osv..
- ev kejsarsnitt.
Massor o tänka på...
MajMamma:)
Stammis

Re: nervös!

Inläggav helenaeg » 02 jun 2010, 21:31

Hej. tror många varit ute i fina vädret idag och därför har ingen svarat.

Det är många som är oroliga för förslossningen här inne kan jag säga. Jag är väl egentligen inte orolig förutom för att något ska hända med bebisen. Underbart att ni har en bebis senast måndag, måste kännas fantastiskt.. :D Försök fokusera på den känslan..
Du KOMMER att klara det.. tänk på alla alla alla kvinnor som föder jämt och ständigt.. Du klarar det!!. Det kommer såklart att göra ont men det finns hjälp att få och de som arbetar på förlossningen är sååå kunniga och måna om dig och ditt barn. De kommer ha full fokus på dig och det du behöver. SKriv i ett förlossningsbrev hur orolig du är så de vet det när du kommer in eller ring och prata med din BM om din oro redan nu.

Missbildning skulle de ju ha upptäckt på UL när du gjorde det. Är nog ytterst få som inte syns där.. i så fall är det någon liten missbildning som säkerligen går att åtgärda.. Och även omd et finns en liten missbildning så är det ju din lilla bebbe som du älskar.

Kejsarsnitt har de rutin på och det kommer gå snabbt om det krävs. Om de beslutar om Kejsarsnitt är det för ditt och barnets bästa.

DET KOMMER GÅ UTMÄRKT!!!!
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav grynet_å_jag » 02 jun 2010, 21:39

Det kommer absolut att gå jättebra! Hoppas att förlossningen sätter igång av sig självt under närmaste dagarna så du slipper igångsättning!
Bild
[/url]
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online

Status: Mamma till två prinsar ♥

Inläggav MajMamma:) » 03 jun 2010, 19:56

tack för era värmande ord o jag suger åt mig varenda ett av dem, tro mig :lol:
jag fokuserar på en dag i taget o tar det som det kommer, min man peppar o lugnar, så det ska nog gå jättebra.
Än en gång tack för stöd o att ni svarade...
Stammis

Inläggav grynet_å_jag » 03 jun 2010, 22:48

Inga känningar än alltså majmamma!?? Ja ja, du har ju hela helgen på dig... :D :D
Bild
[/url]
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online

Status: Mamma till två prinsar ♥

Inläggav fiffiluria » 04 jun 2010, 02:06

Å va mysigt o veta att bebisen snart är hos er!

Önskar dig lycka till! allt kommer att gå bra!
NJUT!
Kramar
fiffiluria
Alltid online

Inläggav MajMamma:) » 04 jun 2010, 09:47

varit på förlossningen o lyssnat med ctg apparaten o doktorn har kollat fostervatten o så vidare... lite småvärkar men inge mer.. bebisen är ialla fall fixerad nu, det var den inte i onsdags(det är ju positivt ialla fall) vi ska tillbaka på söndag, o kolla igen o hoppas det kör igång rejält i helgen, känner att jag laddat på med nytt batteri o känner mig mer taggad nu o få föda ut denna underbara varelse :)
Stammis

Inläggav KatarinaR » 27 jul 2010, 01:34

Som sagt,

förlossningen är inget att var nervös över. För de allra flesta är det en underbar upplevelse. Problemet är att de som får det lite jobbigt (för de finns så klart) tenderar att höras mer än de som har haft den där underbara upplevelsen under förlossningen.

Mitt tips: Du som har en förlossning framför dig, slappna av, det kommer att gå bra!

Kram Katarina
KatarinaR
Nykomling

Återgå till Min bebis föräldragrupper
Annons: