Ni med barn med liten åldersskillnad!

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Ni med barn med liten åldersskillnad!

Inläggav Noahsmamma2012 » 11 jul 2013, 11:53

Hej på er!

Jag och min sambo står nu inför valet och kvalet. Igår eftermiddag fick vi ett +. Vi vill ju gärna ha en till, ja en till, vår son är nu 7 månader, vilket betyder att han kommer hunnit bli 14 månader när bebis nr.2 kommer.

Vi har just nu så svårt att komma fram till ett beslut, vi känner att den lilla i magen redan är så älskad, och vi kan inte låta bli att jämföra med att det är en liten Noah (vår son) och att vi inte kan göra abort, det känns så otroligt svårt att göra abort, när man har en liten pojke här hemma som skrattar och påminner en om vad det kommer bli.

Så hjälp mig alla mammor med liten åldersskillnad, hur har ni haft det?

:)
Noahsmamma2012
Nykomling

Re: Ni med barn med liten åldersskillnad!

Inläggav Jennie90 » 11 jul 2013, 20:32

Mellan mina flickor är det 14 månader. Och det är så mysigt och kul! Storasyster är så duktig och hjälpsam även om hon bara är strax under två år. Även om jag ibland känt att lilla tjejen fått betydligt mindre uppmärksamhet då storasyster krävt mer så känner jag ändå att jag haft tid för båda och båda blir överrösta av kärlek.

Minstingen är nu åtta månader och jag och mannen ska snart försöka skaffa ett tredje syskon. Det är så mycket kärlek och glädje i barnen.
Jennie90
Stammis

BF: 140928
Status: Lyckligt gift 2 töser och syskon i magen

Re: Ni med barn med liten åldersskillnad!

Inläggav Adnilos » 25 jul 2013, 23:03

Hej där!
Det är 13 månader mellan mina barn, och dem har hunnit bli 4 och 5 år gamla. Nu på senare tid har allting blivit väldigt enkelt, det har funnits en tid med mycket syskonbråk och småbarnshyss, men nu när båda kan prata ordentligt, förstå mer om omvärlden och förstå varandra så har det blivit mycket bättre.
Det finns verkligen tid och kärlek i föräldrahjärtat som kommer räcka till alla barn man väljer att skaffa, hur var eller när. Det lovar jag.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Adnilos
Stammis

BF: 091023

Återgå till Gravid forum