Ni som fött tre barn!

Allt om din förlossning, diskutera och berätta.

Ni som fött tre barn!

Inläggav jaessiica » 23 dec 2012, 11:12

Hej!

Jag väntar mitt tredje barn och har BF om 20 dagar. Nu undrar jag hur förlossningen ser ut tredje gången. Går den lika fort som tvåan eller går den saktare och har era förlossningar startat på samma sätt varje gång?
Sen undrar jag också om trean kommit tidigare än de andra två?

Jag vill ju inte föda så mycket tidigare än BF denna gång då jag helst ser att bebisen blir född 2013 och inte 2012 men det kan man ju aldrig veta. De andra två har fötts på BF + 10 båda två! Det är man ju lagom less på, att jämt gå över så därför vill jag ha lite hopp :) att trean kan komma någon vecka innan liksom.

Haha vet att det blir som det blir men jag skulle bli så glad om ni som fött tre barn kunde tänka er att svara. God jul! :D
Bild

Bild

Bild
jaessiica
Alltid online

BF: 130106

Re: Ni som fött tre barn!

Inläggav Minisessan » 23 dec 2012, 23:52

Hej, jag har haft 3 olika förlossningar, min första tog 14 timmar efter vattenavgång hemma, min andra tog 2 timmar och 45 min efter vattenavgång och den tredje tog 4 timmar (3 timmar utan att något hände efter vattenavgång och 1 timme efter första värken var han ute).

Jag har gått över med alla mina barn men den senaste gick jag över 11 dagar, usch vad less jag var.
Jag trodde att det senaste barnet skulle dyka upp tidigare än vad de andra gjort men där ser man att det verkligen kan vara olika.
Hoppas du får ditt barn kring BF det är skönare så, både psykiskt och fysiskt, (iaf för mig).
Jag trodde att mina förlossningar skulle vara lika varandra men så har det inte blivit, så man kanske inte ska förvänta sig något, hoppas du får en fin förlossning.

Fina namn du har på barnen :D
Bild
Minisessan
Alltid online

BF: 160829

Inläggav catmitelton » 10 mar 2015, 06:39

Hoppas du får ditt barn kring BF det är skönare så, både psykiskt och fysiskt,/??????????
we are the pioneers in providing Testking cpa sample questions dumps and tutorials with pass guarantee. Testking cscs test price Download our latest testking usna questions to pass real exam of mcitp training Michigan State University
catmitelton
Nykomling

Inläggav secretgirl » 10 mar 2015, 11:04

Jag har fött 5 barn och det har varit rätt olika men gått bra.

1:a gick jag över 5 dgar och startade vid 04:30 och hon kom på eftermiddagen samma dag.
2:a blev jag igångsatt pga svår foglossning.
3:e kom 5 dagar tidigare och startade också runt 04:30 och kom vid lunch, så den gick snabbt.
4:e kom 1 dag över tiden och startade samma som de andra men var väldigt lurig av sig. Hade massa med värkar som registrerades men jag kom inte över de magiska 4cm på flera timmar. Han kom ut tillslut på sen eftermiddag samma dag.
5:e kom 2 dagar över tiden och startade 05:30 och även den var lurig och fastnade som 4:an på 3cm i flera timmar. 21:30 samma kväll kom jag till 4cm och 1 timme och 25 min efter födde jag, så där gick det fort när det väl skulle.

Kan tillägga att vi försökt med allt för att sätta igång det hela och det var bara 1gång av 5 vi lyckades med färdknippen( vill tro att det var den i alla fall)

Hoppas du slipper gå över tiden med din trea :)
----------------------
Sexbarnsmamma!
Födda: 2006, 2008, 2009, 2011, 2012 & 2015
Användarvisningsbild
secretgirl
Alltid online

Återgå till Snack om förlossningen
Annons: