ni som haft planerat snitt

Ska du föda eller har du fött med kejsarsnitt? Här finns en egen kategori att dela med sig och ta del av andras erfarenheter.

ni som haft planerat snitt

Inläggav lillagumman » 16 aug 2009, 15:13

hej
Jag undrar om ni som har fött med planerat snitt har fått narkos eller en spinalblockad???
Varför valde ni att föda med planerat snitt???
Var ni nöjda med er förlossning???
Hur lång tid tog det innan såret var läkt??
Har någon tid att svara på detta så är jag väldigt tacksam...
lillagumman
Stammis

Re: ni som haft planerat snitt

Inläggav Taweret » 16 aug 2009, 18:19

Hej!

Jag födde med planerat snitt och de allra flesta planerade snitt sker med spinal om inte mamman önskar annat, men det blir lite fler risker med narkos om jag förstått det hela rätt samt att det tar längre tid innan man frå träffa sin bebis :D

Jag valde inte att föda med snitt utan jag hade inget val då jag hade ett myom som låg för nära förlossningskanalen så det var omöjligt att föda vaginalt. Denna gång är det inte bestämt ännu utan vi ska på ytterligare ett ul om två veckor då vi får reda på hur det blir.

Jag var jätte nöjd med förlossningen jag var dock väldigt nervös innan.

Jag har svårt att svara på då mitt sår var helt läkt då, det inte läkte ihop som det skulle från början men efter lite salva så läkte det fort. Jag hade dock inte ont i det när vi kom hem från sjukhuset efter 11 dagar. Så smärtan försvann för mig efter ca 5 dagar men det varierar ju väldigt, du får ju dock smärtstillande medans du är kvar på sjukhuset. Jag fick morfin sprutor vilket gjorde susen :D

Det finns flera liknande trådar men hoppas att mina svar hjälper lite iaf.

När ska du föda? Ska du föda med snitt i så fall varför?
Mf maj-07 v.8
Mf 11/11 -07 v.12

Oskar 2810g 48 cm 4/9-08
Alma 3090g 49 cm 9/10-09
Användarvisningsbild
Taweret
Alltid online

Re: ni som haft planerat snitt

Inläggav nnerminna » 28 aug 2009, 08:59

Hej...

Jag hade planerad kejsarsnitt pga att min lilla trollunge inte ville vända på sig och satt i säte.....Jag tycker idag att det gick väldigt smidigt med ett snitt, det gick snabbt och nästan helt smärtfritt. jag var på benen redan dagen efter och kände mig hur pigg som helst. Nu 4 veckor efter snittet märker jag knappt av ärret....det har läkt jätte fint och gör inte alls ont....
nnerminna
Stammis

Återgå till Kejsarsnitt